2013-07-05, 22:31
Medlem
Jag hade av lite olika skäl behövt en hel kyckling i storleksordningen 2,5-3 kg, vilket tydligen är vårt att hitta. Jag var förbi Coop, Ica och Willys, men ingen hade något som låg ens nära det. Någon som vet någon butik i Malmö/Lundområdet som skulle kunna ha något sådant?
Citera
2013-07-05, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag hade av lite olika skäl behövt en hel kyckling i storleksordningen 2,5-3 kg, vilket tydligen är vårt att hitta. Jag var förbi Coop, Ica och Willys, men ingen hade något som låg ens nära det. Någon som vet någon butik i Malmö/Lundområdet som skulle kunna ha något sådant?

Lidl har haft stora.

dock vet jag inte kvaliten på dom
Citera
2013-07-05, 22:45
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-

Sitter och funderar på om du skulle kunna kolla på något slakteri eller någon större gård?
Är det enda jag kan komma på just nu, vet dock inte alls säkert om det finns större
kyckling där, men en gissning från mig.
Citera
2013-07-05, 22:59
Medlem
Maledictuss avatar
Köper ibland Bosarps (ekologiska) kyckling och den ligger ofta på runt 2 kg. Eftersom den tillåts leva längre så växer den och blir större, även om tillväxttakten inte är lika snabb. Rekommenderas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in