Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 08:51
  #25
Medlem
Jag har beställt varor från dem i 2 omgångar, första gången kom paketet 1 dag senare än utlovat och andra gången fick jag 2 av 3 paket levererat, sent som vanligt. Enligt de har Posten tappat bort det sista paketet. Känns som att det är en oseriös firma vilket betyder inga fler köp för min del.
Citera
2017-07-11, 22:57
  #26
Medlem
Riktigt bra sida reklamera så får ni tillbaka pengar eller skriv bara att ni inte fått varan så har ni gratis produkter gäller allt under 200 kr bara skriv något dumt så går dom på de tex. känns begagnad. lätt som en plätt. lol. Jag har fått gratis produkter för över ca 10000 kr
Citera
2017-11-07, 12:17
  #27
Medlem
Köpte ett par lurar därifrån i början av juli.. de var skitkassa så jag kontaktade dem igen och fick en retursedel men jag skulle stå för frakten- all and well, det är inget nytt. postar paketet och ingenting.. det har "försvunnit" på vägen. jag litade på returadressen eftersom det kom från fyndiq men jag är jäävligt övertygad om att jag blivit blåst... adressen var Rabta Stockholm AB c/o *sh*r b*j*a, tomtbergavägen xxx, 145 76 Norsborg

ingen vet något om det här och jag var jävligt dum att inte skriva ner vem jag pratade med och när, och fota både paket och retursedel... men ja..

nån som har haft problem med samma sak eller känner igen returadressen?
Citera
2017-11-07, 21:14
  #28
Medlem
Fyndiq själva säljer inget utan fyndiq är bara en marknadsplats för fristående säljare. Så säljaren har nog blåst dig. Kontakta fyndiq igen.
Citera
2018-06-09, 11:31
  #29
Medlem
Fyndiq var otroligt bekvämt, mycket billigt och otroligt bra service. Rekommenderar det verkligen!
Citera
2018-06-09, 14:33
  #30
Medlem
killawifes avatar
Fyndiq måste ju ha världens bästa affärsidé. Man gör i princip ingenting förutom att förmedla en affär mellan köparen och ett annat företag, skickar ut en egen faktura och behåller mellanskillnaden. Och folk är så jävla tröga att de inte kollar om varan de köper finns nån annanstans.
Jag har själv att göra med detta företag varje dag i mitt jobb som reklamationshanterare för ett annat postorderföretag. De sköter sig dock bra så inga klagomål på det men otroligt att folk går på detta.
Citera
2018-06-09, 20:42
  #31
Medlem
cirkulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Fyndiq måste ju ha världens bästa affärsidé. Man gör i princip ingenting förutom att förmedla en affär mellan köparen och ett annat företag, skickar ut en egen faktura och behåller mellanskillnaden. Och folk är så jävla tröga att de inte kollar om varan de köper finns nån annanstans.
Jag har själv att göra med detta företag varje dag i mitt jobb som reklamationshanterare för ett annat postorderföretag. De sköter sig dock bra så inga klagomål på det men otroligt att folk går på detta.

Fyndiq använder även sina säljare som bank då utbetalning till säljare numera sker med två månaders fördröjning enligt uppgift.
Citera
2018-06-09, 21:57
  #32
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkulation
Fyndiq använder även sina säljare som bank då utbetalning till säljare numera sker med två månaders fördröjning enligt uppgift.

Smart upplägg.
Citera
2018-06-10, 00:05
  #33
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Fyndiq måste ju ha världens bästa affärsidé. Man gör i princip ingenting förutom att förmedla en affär mellan köparen och ett annat företag, skickar ut en egen faktura och behåller mellanskillnaden. Och folk är så jävla tröga att de inte kollar om varan de köper finns nån annanstans.
Jag har själv att göra med detta företag varje dag i mitt jobb som reklamationshanterare för ett annat postorderföretag. De sköter sig dock bra så inga klagomål på det men otroligt att folk går på detta.

Precis samma affärsidé som Amazon, CDON marketplace, Alibaba. Inget nytt direkt. De driver ju kunderna och trafiken.
Citera
2018-06-10, 09:47
  #34
Medlem
Gick ut på deras hemsida och kollade på sportfiskeprylar och allt som fanns där finns på Wish för en tredjedel av det angivna priset!!
Citera
2018-06-10, 14:48
  #35
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buster55
Gick ut på deras hemsida och kollade på sportfiskeprylar och allt som fanns där finns på Wish för en tredjedel av det angivna priset!!

Jo, nu är väl iofs det en ganska dålig jämförelse då i princip ALLT som du kan köpa finns på wish för en tredjedel av priset.
Citera
2018-06-10, 21:46
  #36
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda1983
Notera att man inte kan recensera Fyndiq eller skriva egna inlägg på deras Facebooksida.

Nu för tiden går det att recensera på två ställen i alla fall.

Reco

Trustpilot


Citat:
Ursprungligen postat av Vladimis
Fyndiq var otroligt bekvämt, mycket billigt och otroligt bra service. Rekommenderar det verkligen!

Har likadan erfarenhet. Snabb leverans och bra packat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback