Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 21:14
  #37
Medlem
ja de är ju itne samma kvalitet men jag har beställt lite grejer dårifrån och har varit nöjd, paketen komemr inom en vecka.
Citera
2018-06-21, 15:08
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Fyndiq måste ju ha världens bästa affärsidé. Man gör i princip ingenting förutom att förmedla en affär mellan köparen och ett annat företag, skickar ut en egen faktura och behåller mellanskillnaden. Och folk är så jävla tröga att de inte kollar om varan de köper finns nån annanstans.
Jag har själv att göra med detta företag varje dag i mitt jobb som reklamationshanterare för ett annat postorderföretag. De sköter sig dock bra så inga klagomål på det men otroligt att folk går på detta.

På deras egna sidor kan dom inte reklamera utan anledning de kan dom på Fyndiq på allt under 200 kr utan problem eller bara att skriva att vara saknas. Fyndiqs reklamationshanterare ljuger så de stör
Citera
2018-06-21, 20:26
  #39
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimis
På deras egna sidor kan dom inte reklamera utan anledning de kan dom på Fyndiq på allt under 200 kr utan problem eller bara att skriva att vara saknas. Fyndiqs reklamationshanterare ljuger så de stör

Jo jag vet, Ett tag så skrevs det ju om detta på nätet och folk köpte för 199:- och fick behålla allt de reklamerade. Det företaget jag jobbar på fick en rejäl smäll av det innan det fixades.
Citera
2018-08-01, 20:46
  #40
Medlem
Passa er alla handlare.Enligt kreditvärderings företag så är fyndiq inte en partner man skall ha affärer med
Citera
2018-09-30, 17:34
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njuskalo
Passa er alla handlare.Enligt kreditvärderings företag så är fyndiq inte en partner man skall ha affärer med

"Bolaget väljer att utnyttja handlarnas beroendeställning genom att ge bort våra varor och höja provisionen för att täcka sina kostnader och behålla kundskaran, istället för att få ordning på sin egen verksamhet och sina finanser. Faktum är att Fyndiq aldrig har varit lönsamt och ju mer röda siffror som visas för varenda bokslut, desto mer absurda och oetiska krav lägger de på handlarna. Ingen marknadsplats med den metoden kommer att överleva."
Citera
2019-01-29, 21:23
  #42
Medlem
Fyndiq är riktigt skit för företagare.
Har sålt där nu i några år och allt går sämre och sämre.
Som småföretagare kämpar man för fullt och man blir tvungen att skänka bort produkter pga oärliga köpare och Fyndiqs regler.
Nej, nu får det vara slut. Avregistrerar mig som köpare hos dem och hoppas på att de går i konkurs (efter att jag fått mina surt förvärvade pengar efter 2 mån).
Citera
2019-02-02, 12:32
  #43
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Jag har börjat att strunta i deras ånger ärenden om det inte skickas tillbaka som rekommenderat. Ingen kan bevisa att jag tagit emot de. Kanske väger upp lite fuskare som hittar på skit anledning och får pengarna tillbaka samt får behålla produkten.
Citera
2019-03-29, 19:14
  #44
Medlem
Säljer pa många olika plattformar och Fyndiq har sämre villkor för handlare än jag någonsin tidigare har stött på. Här är några exempel:

1. Ingen telefonkontakt. 99% av alla frågor besvaras med standardmail från deras sida.

2. Bizzart hög provision. Vi säljer lågprisartiklar och ca. 25% (!) försvinner i fyndiq-provision.

3. Ingen chans att förhandla om reklamationer, försvunna varor eller annat. Fyndiq tar kundens parti i 100% av fallen och har inget intresse av att vara rättvis mot dig som handlare.

Summan av kardemumman är att Fyndiq är en stor plattform som många handlare är beroende av, och därför väljer de att maximal mjölka sina handlare för egen vinning.

Finns inte en tillstymmelse av respekt för sina handlare, vilket är konstigt (om man tänker långfristigt) då handlarna till syvende och sist är Fyndiqs leverbröd.

Vi fortsätter sälja där tills vidare, men tror inte på affärsiden. Ett företag med så pissig attityd till sina främsta affärspartners kan ej överleva i längen.

Väntar bara på att de ska konka, så kan man sälja till samma kunder genom andra kanaler sen, med rättvisare villkor.
Citera
2019-03-31, 07:40
  #45
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckatill
2. Bizzart hög provision. Vi säljer lågprisartiklar och ca. 25% (!) försvinner i fyndiq-provision.

Varför inte bara använda sig av t.ex. Tradera istället med den höga provisionen?
Citera
2019-03-31, 15:43
  #46
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Varför inte bara använda sig av t.ex. Tradera istället med den höga provisionen?

Många företag gör detta också. Men man säljer ofta ganska mycket varor via fyndiq och volym är viktigt för vissa.
Citera
2019-05-05, 18:38
  #47
Medlem
Ratis avatar
Nu är det inte längre fraktfritt. Börjar det gå sämre för Fyndiq månne?
Citera
2019-06-05, 15:43
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Nu är det inte längre fraktfritt. Börjar det gå sämre för Fyndiq månne?

9 kr i porto lär inte rädda Fyndiqs överlevnad.

Enligt
https://www.allabolag.se/5567921712/fyndiq-ab

Går de många miljoner kronor back år efter år. Någonting är det Fyndiq gör fel - trots höga provisioner lyckas de aldrig vända till gröna siffror...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback