2013-07-05, 16:52
Medlem
Chevrons avatar
Sköldinge är väl relativt fritt från orosmoment, eller har det ändrats på senare tid? Har fått intrycket att det bara är medelålders Svensson där.
Citera
2013-07-05, 17:21
Medlem
MMIICCKKEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Sköldinge är väl relativt fritt från orosmoment, eller har det ändrats på senare tid? Har fått intrycket att det bara är medelålders Svensson där.

Ja, det du säger stämmer helt rätt. Det har inte ändrats märkbart, Just kanske att det har sjunkit i invånare, då skola och allt annat har lagts ner.. Så det är bara gamlingar och familjer som bor kvar.. Fast är väl som alla andra ställen, Finns alltid någon procent som är mer eller mindre felaktiga i sitt beteende.

Tycker hela situationen är helt absurd, hoppas verkligen att de får tag i rackarn!
Citera
2013-07-05, 17:26
Medlem
SysterGrimms avatar
Ja i Sköldinge är det nog ganska lugnt, men Flen ligger i närheten, och Valla. Riktiga hålor är det.
Citera
2013-07-05, 17:34
Medlem
MMIICCKKEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterGrimm
Ja i Sköldinge är det nog ganska lugnt, men Flen ligger i närheten, och Valla. Riktiga hålor är det.

Rätt stor skillnad på Flen och Valla, Valla är en lite by och Flen går under bemärkelsen "stad"
Citera
2013-07-05, 17:39
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace19
Ser nästan ut som ytterligare skador än det som den påkörde orsakat, helt sjukt!

Hoppas de får tag på idioten!
Jag tror att han har rullat, förarhytten och fronten är alldeles för skadad för att det ska ha orsakats av enbart en människokropp (en åsikt baserad på att ha sett alldeles för många dashcam vids från Ryssland och Kina/Sydkorea). Lägg till det att dörren slitits bort.

Läser också att de misstänker att han senare stulit en bil, som polisen fick syn på och började jaga. Tyvärr är det väl 'pussyfieringen' och gnället i media etc rörande svenska polisens hantering av biljakter på senare år som ledde till att de lyckades tappa bort honom. Hoppas media, gnällspikarna etc är nöjda nu när eventuellt en mördare (lite starkt ordval kanske men han hade fanimej ett val mellan att köra på offret och inte göra det) slapp undan... Åtminstone tills vidare.
Citera
2013-07-05, 17:46
Medlem
SysterGrimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMIICCKKE
Rätt stor skillnad på Flen och Valla, Valla är en lite by och Flen går under bemärkelsen "stad"

Ja, jag påpekade inte storleken, bara att båda är hålor (alltså att det bor mycket konstigt folk där och det är ställen som har dåligt rykte).
Citera
2013-07-05, 17:49
Medlem
MMIICCKKEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterGrimm
Ja, jag påpekade inte storleken, bara att båda är hålor (alltså att det bor mycket konstigt folk där och det är ställen som har dåligt rykte).

Ah visserligen möjligt, men vet att Flen är värre. Då jag har egen erfarenhet av båda ställerna. ^^
Citera
2013-07-05, 17:50
Medlem
SysterGrimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Jag tror att han har rullat, förarhytten och fronten är alldeles för skadad för att det ska ha orsakats av enbart en människokropp.

Ja, och det skulle nog varit mer blod oxå ifall bucklorna bara kom från den påkörda personen.

Jag växte upp där i området, hoppas det inte är nån man känner som är inblandad!
Citera
2013-07-05, 17:51
Medlem
Namnet på den avlidne vet jag.
En av dom finaste människor jag har träffat.
Citera
2013-07-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokar87
Om GM var ute efter pengar så är ju inte glassbilen något som ger något stort byte längre precis. Speciellt inte tidigt på dagen. Dom har ju börjat med kort och kan inte tänka mig att växelkassan är några stora summor.
Citat:
En hemglassbil stals under tiden som föraren sålde glass
Plånboken följer vanligtvis med föraren när han eller hon går ut från bilen.
Citera
2013-07-05, 17:55
Medlem
SysterGrimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caias
Namnet på den avlidne vet jag.
En av dom finaste människor jag har träffat.

Får man en ledtråd iallafall? Så man vet att det inte är nån man känner.
Citera
2013-07-05, 18:07
Medlem
M**n*s **h**n
Vill inte skriva hela namnet rätt ut.
Men om du känner honom så bör du kunna lista ut det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in