2005-06-12, 19:02
Medlem
Har sen i måndags varit ute och festat på egen hand utan min flickvän pga jag tog studenten, träffat massvis med gamla vänner.
Träffa en tjej för ungefär 8år sen, vi blev bästa menar allra bästa vänner vi kunde prata om exakt allting, vi hade roligt bara vi satt hemma och glodde rakt in i en vägg i princip vi umgicks typ varje dag i 4år sen flyttade hon och kontakten avtog sen nu i måndags träffade jag henne igen och inget var förändrat vi börja snacka och ha roligt som vi alltid haft slutade med att jag följde med henne hem och vi umgicks och sov över med varandra i 5 nätter, och jag kan inte sluta tänka på henne nu när jag är utan henne.

Märk dock vi har aldrig kysst varandra, aldrig haft sex med varandra, det har aldrig varit något sådant inblandat i det hela, Kommer aldrig bli så heller.

Givetvis har jag och min flickvän bråkat över att jag sov hos henne och allt det krimel å krams men jag orkar inte prata med min flickvän något mer nu när jag pratar med henne känns det som hon är totallt omogen ser inget roligt i henne, Men problemet är ju att jag verkligen Älskar henne.
Hon vill verkligen ha mig, men känns som jag stöter bort henne allt mer å mer nu på senare dar.

Klart det är inget fel att umgås med sin bästa gamla vän enda nackdelen är ju att hon är tjej och det ser ju väldigt dumt ut.

Jag vet att några här inne kommer säga sluta umgås med din bästa vän, men det klarar jag inte av att göra nu när jag äntligen har fått upp kontakten med henne igen. Någon kommer säga gör slut med din flickvän men det vill jag inte det heller för jag verkligen älskar henne.

Någon som har varit med om något liknande förr?

mvh
/
Alfy
Citera
2005-06-12, 19:08
Medlem
Bara Glads avatar
Fråga: Har din flickvän manliga kompisar?
Citera
2005-06-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Fråga: Har din flickvän manliga kompisar?
ja det är ju klart hon har, inget jag bryr mig om så, bara hon inte gör något dumt med dom så är det ok för mig.
Citera
2005-06-12, 19:32
Medlem
Bara Glads avatar
Konfrontera henne med detta. Säg att hon får ha killkompisar och att du litar på att hon inte är otrogen, säg att hon borde lita lite mycket på dig.

Angående att sova över hos henne kanske inte är så smart dock, bjud med henne och låt henne umgås lite med din kompis, hon kanske inser att hon inte är så farlig. Förklara för henne att du inte är ute efter att vara otrogen, utan att hon verkligen är en barndomskompis som du verkligen kan snacka med allt om, en sån som det bara finns en av.
Citera
2005-06-12, 19:54
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfred~
Har sen i måndags varit ute och festat på egen hand utan min flickvän pga jag tog studenten, träffat massvis med gamla vänner.
Träffa en tjej för ungefär 8år sen, vi blev bästa menar allra bästa vänner vi kunde prata om exakt allting, vi hade roligt bara vi satt hemma och glodde rakt in i en vägg i princip vi umgicks typ varje dag i 4år sen flyttade hon och kontakten avtog sen nu i måndags träffade jag henne igen och inget var förändrat vi börja snacka och ha roligt som vi alltid haft slutade med att jag följde med henne hem och vi umgicks och sov över med varandra i 5 nätter, och jag kan inte sluta tänka på henne nu när jag är utan henne.

Märk dock vi har aldrig kysst varandra, aldrig haft sex med varandra, det har aldrig varit något sådant inblandat i det hela, Kommer aldrig bli så heller.

Givetvis har jag och min flickvän bråkat över att jag sov hos henne och allt det krimel å krams men jag orkar inte prata med min flickvän något mer nu när jag pratar med henne känns det som hon är totallt omogen ser inget roligt i henne, Men problemet är ju att jag verkligen Älskar henne.
Hon vill verkligen ha mig, men känns som jag stöter bort henne allt mer å mer nu på senare dar.

Klart det är inget fel att umgås med sin bästa gamla vän enda nackdelen är ju att hon är tjej och det ser ju väldigt dumt ut.

Jag vet att några här inne kommer säga sluta umgås med din bästa vän, men det klarar jag inte av att göra nu när jag äntligen har fått upp kontakten med henne igen. Någon kommer säga gör slut med din flickvän men det vill jag inte det heller för jag verkligen älskar henne.

Någon som har varit med om något liknande förr?

mvh
/
Alfy

Man kan älska någon utan att det fungerar att ha en relation med henne. Och frågan är väl vilken sorts kärlek det rör sig om när du upplever henne som omogen och tråkig.
Jag tycker att det låter som om relationen med din flickvän är på upphällningen.
Citera
2005-06-13, 07:21
Medlem
carebears avatar
kan inte din tjej förstå att du har behov av vänskap även med tjejer, är hon inget att ha! Detta helt oavsett om du älskar henne, eller inte.
Citera
2005-06-13, 13:55
Medlem
FREAKSCENEs avatar
Citat:
ja det är ju klart hon har, inget jag bryr mig om så, bara hon inte gör något dumt med dom så är det ok för mig.

då ska hon hålla käft! om hon får ha kompisar av motsatt kön ska du kunna ha det.
Citera
2005-06-13, 15:19
Medlem
Renegades avatar
Vill du verkligen få det att funka. Se till att flickvännen får träffa din tjejkompis.

Men jag håller med Ursa. Det låter inte som att ditt förhållande har någon ljus framtid.

Du ska dock inte jämföra relationen mellan tjejerna, hur du kommer överens med dem osv. Du kan inte ta det som är bra med din gamla kompis och göra det till en negativ sak hos din flickvän för att hon inte är likadan.

Det är ju lite varning på känslorna för kompisen kontra flickvännen med tanke på de egenskaper du tillskriver dem också, men det är väl en senare fråga kanske...
Citera
2005-06-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Konfrontera henne med detta. Säg att hon får ha killkompisar och att du litar på att hon inte är otrogen, säg att hon borde lita lite mycket på dig.

Angående att sova över hos henne kanske inte är så smart dock, bjud med henne och låt henne umgås lite med din kompis, hon kanske inser att hon inte är så farlig. Förklara för henne att du inte är ute efter att vara otrogen, utan att hon verkligen är en barndomskompis som du verkligen kan snacka med allt om, en sån som det bara finns en av.

mjo det är ju kanske sant men det blir typ bara fel skulle jag tro.
Min tjej är lite fin i kanten och så och jag har varit inne å vänt i skiten precis som min bästa vän så det brukar gå mycket snack om vad man gjorde som var fel då å så, Visserligen så behöver man inte prata om sånt det gör vi ju dock inte hela tiden menar man har ju en del roliga minnen från det och en del sämre. allt känns så bra att snacka med hon om ah. Menar hon har inget att vara sur över det känns iaf helt mysko när man sitter med flickan min och snackar å så, hon har gått med på att jag har umgåtts med henne denna veckan men vill inte att jag träffar henne något mer det är ju typ precis samma sak som jag ska säga "DU FÅR ALDRIG KOLLA ELLER PRATA MED EN ANNAN KILLE".

Man kanske borde ta ett upphåll och tänka över vad man verkligen vill.
aja jag vetifan sitter å yrar en massa här tack vare en natt utan sömn
Citera
2005-06-14, 00:16
Medlem
onits avatar
Varför kan inte folk bortse mer från "kön" och intressera sig för enskilda personlighetsdrag istället?
Citera
2005-06-14, 09:24
Medlem
Renegades avatar
Citat:
mjo det är ju kanske sant men det blir typ bara fel skulle jag tro.
Min tjej är lite fin i kanten och så och jag har varit inne å vänt i skiten precis som min bästa vän så det brukar gå mycket snack om vad man gjorde som var fel då å så, Visserligen så behöver man inte prata om sånt det gör vi ju dock inte hela tiden menar man har ju en del roliga minnen från det och en del sämre. allt känns så bra att snacka med hon om ah. Menar hon har inget att vara sur över det känns iaf helt mysko när man sitter med flickan min och snackar å så, hon har gått med på att jag har umgåtts med henne denna veckan men vill inte att jag träffar henne något mer det är ju typ precis samma sak som jag ska säga "DU FÅR ALDRIG KOLLA ELLER PRATA MED EN ANNAN KILLE".

Man kanske borde ta ett upphåll och tänka över vad man verkligen vill.
aja jag vetifan sitter å yrar en massa här tack vare en natt utan sömn

Hon känner sig hotad för att du kommer så bra överens med den andra tjejen. Tyvärr hos vissa är reaktionen då att förbjuda. Vilket ju inte hjälper något, utan bara tvärtom, sätter en själv längre ifrån den man vill behålla.

Förklara detta för henne. Att hon inte kan förbjuda dig att träffa din kompis. Be henne träffa henne istället så hon får se vem det är osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in