2013-07-05, 02:09
Medlem
Rangers1912s avatar
Har dom senaste dagarna kollat en hel del avsnitt av olika tv program på TV6play.
I vanlig ordning tvingas man se ca 2 stycken reklamavbrott på ca 100 sekunder vardera.
Just nu så visas nästan varje gång en reklam för Google Chromes nya dator the Chromebook.

Jag sitter på en sprillans Mac som aldrig någonsin laggar, förutom just när den här reklamen kommer.
Lagget är alltid på ca 3-4 sekunder då reklamen bara stoppas, oftast på lite olika ställen varje gång.
Allt annat funkar bara att spelningen av reklamen stannas upp lite i några sekunder.

Jag har nu kollat på typ 60 avsnitt så har sett en del av dessa Chromebook reklamer och har kunnat snappa upp att det finns ca 5 olika filmer med samma innehåll men som laggar på 5 olika ställen.

Det jag tänker är att det är medvetet lagg i reklamen som skall få en att tröttna på sin nuvarande dator och tänka "fan den där Chromebook skulle nog ha klarat en sketen reklam utan lagg".

Är detta möjligt?
Citera
2013-07-05, 02:15
Medlem
skulle varit sjukt smart marknadsföring av google isåfall, om inte borde du ju tipsa dom.

hur skulle detta isåfall gå till? att google skickar massor av datatrafik till din dator verkar lite långsökt. någon egen ide?
Citera
2013-07-05, 02:24
Medlem
Rangers1912s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basicstyle
skulle varit sjukt smart marknadsföring av google isåfall, om inte borde du ju tipsa dom.

hur skulle detta isåfall gå till? att google skickar massor av datatrafik till din dator verkar lite långsökt. någon egen ide?

att dom helt enkelt gjort reklamen med små stopp i filmen så man ska tro att det är lagg tänkte jag.
Citera
2013-07-05, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rangers1912
att dom helt enkelt gjort reklamen med små stopp i filmen så man ska tro att det är lagg tänkte jag.
får gå in och kolla själv. återkommer med resultat.
Citera
2013-07-05, 02:37
Medlem
Citat:
surfade in på tv6 play och satte på ett klipp, och mycket riktigt laggade hela chromebook reklamen från början till slut. när nästa klipp körde igång laggade det däremot inte det minsta.
Citera
2013-07-05, 02:38
Medlem
Rangers1912s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basicstyle
surfade in på tv6 play och satte på ett klipp, och mycket riktigt laggade hela chromebook reklamen från början till slut. när nästa klipp körde igång laggade det däremot inte det minsta.

Visst är det sjukt!? Inte så att den reklamen spelas i ultra HD och är sjukt krävande?
Citera
2013-07-05, 02:39
Medlem
Citat:
Visst är det sjukt!? Inte så att den reklamen spelas i ultra HD och är sjukt krävande?
kanske beror detta på att google reklamen är mycket längre än de övriga reklamerna och därför behöver buffra mer?
Citera
2013-07-05, 02:44
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Testade nyss jag med.
För mig laggade det inte alls.
Vad har du/ni för hastighet på linan?
Citera
2013-07-05, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Testade nyss jag med.
6,88. klart det skulle kunna vara så enkelt, men det är mycket roligare att snurra in sig på konspirationer.
Citera
2013-07-05, 02:51
Medlem
Rangers1912s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Testade nyss jag med.

de är inte varje gång det laggar. Men det som är skumt är att när det laggar så finns det alltid ett mönster i lagget. Eftersom jag nu sett den så många gånger så vet jag att om det exempelvis laggar efter 6 sekunder kommer det lagga efter tex 14 också, men om det laggar efter 9 kommer det lagga vid 18 också. Typ som att det finns 5 olika reklamer med samma innehåll med med lagg på olika ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in