2013-07-04, 15:33
Medlem
Shine_s avatar
Nu är det på det viset att jag är ritkigt sugen på en solotur framöver, tänkte spendera 1-2 nätter i tält och vandra. Jag saknar dock både bil och vidare kunskap om sthlmstraktens vandringsmöjligheter.
Tyresta känner jag till och vet att åvadelen är kustnära, men verkar helt sakna kommunala transportmöjligheter. Hur är det med t.ex. Gålö med omnejd? Nåttarö? Andra alternativ?

Har inget emot att vandra tillbaka samma väg jag kom om det är ok vandring. Prio ligger på en trevlig tältplats nära havet utan några större mängder människor runtom. Och, som tidigare nämn, att kunna ta sig dit och hem kommunalt är tyvärr en nödvändighet.
Citera
2013-07-23, 11:34
Medlem
Librarians avatar
Jag bumpar denna, för även jag går i de tankarna.

Var 5 veckor i USA nyligen och har hikat / vandrat en hel del, både i grottor och berg och har fått ordentlig mersmak. Men det är brist på bra ställen här i krokarna som jag känner till. Det får gärna vara lite utmanande, men prio ligger på naturen och att man inte behöver regelrätt klätterutrustning.
Citera
2013-07-25, 20:33
Medlem
Shine_s avatar
För min del blev det Tyresta till slut, om man inte varit där tidigare tycker jag ändå att det är väl värt ett besök. Trevligast var att gå längs långsjön och sen runt stensjön, aningens kuperat och mycket fint med sjöarna. Hittade fin tältplats vid en eldstad på stensjöns kant.
Citera
2013-07-27, 11:18
Medlem
Stendörren om det inte är för långt.
http://www.lansstyrelsen.se/sodermanland/sv/djur-och-natur/skyddad-natur/naturreservat/nykoping/stendorren/Pages/index.aspx

Eller båtluffning + vandring, när jag gjorde det var det samma pris på kortet men har för mig att det gällde 10-12 dagar, jag luffade från Arholma till Utö, med en ny ö varje dag i princip, förutom Rödlöga där jag låg 2 nätter!
http://www.visitstockholm.com/sv/Gora/Tips/Batluffa-i-Stockholms-skargard/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in