Hejsan Flashbackers!
Jag har funderat till och från ett tag om det här med relationer. Det skrivs att i våra större städer är det mängder med singelhushåll, ensamma individer osv. och läser man här förstärks lätt bilden av att så är fallet: många människor i Sverige är ensamma och utanför, eller åtminstone känner sig så.
Jag läste nyligen en undersökning som pekade på att 8/10 kvinnor blir mödrar och 6/10 av männen blir fäder. Nu känner jag en viss sorg för dessas skull som inte får bli föräldrar, främst män. Samt att män ofta har det svårare rent socialt med tjejer och så.

Tycker synd om de människor som är utanför.
En tanke slog mig: varför inte starta ett "vill-bli-förälder"-forum där folk med samma längtan kan hooka upp? För ofta är vår tanke att först ska drömprinsen/prinsessan dyka upp, sedan kommer barn etc, men om drömpersonen inte infinner sig? varför inte ta stegen i blandad ordning? först skaffa barn, sedan träffa kärleken?
Vänder mig till de kring 30 nu eller de med stark barnönskan. Tror att det finns forum av liknande slag men jag vill se ett renodlat.
Har iden potential tror du? Vad tänker du om "omvänd ordning"? Är samhället mer flexibelt nu än förr för sådant? Är det bättre att förbli barnlös än att ta saken i egna händer? Bör kvinnor skaffa barn med fler så fler män får uppleva att bli förälder?