Resultat: Hur köper du ciggen
Hårdpack
48,00%
132 röster
Mjukpack
34,18%
94 röster
Rullar själv
7,27%
20 röster
Spelar ingen roll
10,55%
29 röster
  • 4
  • 5
2010-02-25, 15:25
Medlem
VVeeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saypayaa
Betydligt manligare med mjukpack tycker jag men brukar oftast köpa hårdpack eftersom jag aldrig hittat JS i mjuk

JS i mjukpack finns ju överallt aldrig sett en turk kiosk utan det..
Citera
2010-02-25, 21:14
Medlem
Säger som jag sagt ett tag, Lucky Strike mjukt paket! AWESOME!
Jag måste dock fortsätta att tjata om att jag inte hittar lucky strike med mjukt paket längre, någon som vet vart man kan köpa i stockholmsområdet?
Citera
2010-02-25, 23:36
Medlem
stavas avatar
Hårdpack, av praktiska skäl - hela cigg är roligare att röka än halvt mosade...

Men, visst är mjukpack coolare....
Citera
2010-02-25, 23:59
Medlem
Sceleratuss avatar
Hårdpack. Lyckas alltid bryta av hälften av cigaretterna om jag har mjukpack
Citera
2012-03-06, 12:51
Medlem
bumpar lite. Föredrar mjukpack men hittar inte mina märken (marlboro, camel eller lucky) i mjukpack i Göteborgsområdet! någon som har tips?
Citera
2012-03-06, 14:02
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurrad
bumpar lite. Föredrar mjukpack men hittar inte mina märken (marlboro, camel eller lucky) i mjukpack i Göteborgsområdet! någon som har tips?

Kolla hos närmaste turkkiosk.
Citera
2012-03-06, 14:23
Medlem
Bonnatorps avatar
Tar alltid mjukpack eftersom är en extra cigg i dom till samma pris. Dessutom har jag alltid något relativt löst plagg på mig så logistiken är det inge problem med
Citera
2012-03-07, 18:24
Medlem
Jag köper uteslutande hårdpack av den anledningen att mjukpacken krossas i fickan och det blir brist på rökdugliga cigaretter. Däremot har jag vid enstaka tillfällen slagit till med John Silver mjukpack när jag var yngre och nu senast Camel utan filter i syftet att testa något nytt. Ingen höjdare.
Citera
2012-03-08, 02:14
Medlem
Cornholio.s avatar
mjukpack är ju bra mycket stiligare!
Citera
2012-03-08, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
mjukpack är ju bra mycket stiligare!
Att ha hela och inte mosade cigg är väl ändå bättre än att ha ett stiligt paket?
Citera
2012-03-08, 10:41
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokingSpliffs
Att ha hela och inte mosade cigg är väl ändå bättre än att ha ett stiligt paket?
Ibland går stil och klass förre det praktiska. Tänk på kvinnor som går runt i klack skor! Plus att så jävla knögliga eller mosade brukar dom inte bli. Dom blir ju inte mosade till den gränsen att dom inte går att röka! Mycket mycket bekvämare att ha i jens fickan för den delen också!
Citera
2012-03-10, 00:52
Medlem
Zoiders avatar
john Silver hårdpack. Ibland köper jag utan filter och de finns bara som mjukpack men när man röker utan filter så vill man vara lite finare och mer traditionell och då är mjukpack bäst.

Angående er som har för er att hårdpack orsakar avbrutna eller trasiga cigaretter så kan jag minnas att jag råkat köra över ett nästan full jS pack med bil... alla cigaretter hela. Har faktiskt aldrig vart med om trasiga cigaretter i ett hårdpack förutom då man knosat ett i tron om att det var tomt.

Däremot i mjukpacken så har det hänt att cigaretter vart spruckna eller helt trasiga, någon gång när man inte får upp den där sista jäveln och försöker trasa upp toppen då har man råkat ta sönder cigaretten också.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in