2013-07-04, 03:41
Medlem
En person i min närhet blev misshandlad och ska få skadestånd men han har också skulder hos Kronofogden och lever på existensminimum, så min fråga är kommer han att få behålla pengarna eller kommer Kronofogden att ta dom också?
Citera
2013-07-04, 03:44
Medlem
KF tar även skadestånd. Spelar ej roll var pengarna kommer från så länge de tillhör gäldenären.
Dock: har man snott pengar etc kan KF ta dem ändå, men den du snott dem från kan rikta återkrav mot dig.
Citera
2013-07-04, 09:39
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
KF tar även skadestånd. Spelar ej roll var pengarna kommer från så länge de tillhör gäldenären.
Dock: har man snott pengar etc kan KF ta dem ändå, men den du snott dem från kan rikta återkrav mot dig.

Jävla kronkalle alltså, de sistnämnda är ju fan häleri
(Med lite fantasi iallafall.)
Citera
2013-07-04, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
En person i min närhet blev misshandlad och ska få skadestånd men han har också skulder hos Kronofogden och lever på existensminimum, så min fråga är kommer han att få behålla pengarna eller kommer Kronofogden att ta dom också?
Men vad bra att han kan få göra rätt för sig gentemot borgenärerna Kronofogden är ett av de redskap vi har i ett civiliserat samhälle för att vi ska slippa gå ut med påkar och hota oss till att få betalt för skulder.
Citera
2013-07-04, 11:22
Medlem
Fast dom tar ju hans lön varje månad så han gör rätt för sig varje månad.
Citera
2013-07-04, 11:57
Medlem
Cygones avatar
Citat:

Men eftersom det fortfarande finns ett skuldsaldo så är han inte färdig med att göra rätt för sig.
Citera
2013-07-05, 01:32
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Fast nu kan han göra rätt för sig något snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in