2013-07-03, 21:00
Medlem
Ponera att man startar ett företag som vänder sig till kanske små- och medelstora företag. Hur/Vart hittar man då kunder?

Att försöka förmedla sina tjänster genom marknadsföring i form av reklam och "spontanansökningar" med företag är väl en del, men hur gör man annars?
Citera
2013-07-03, 21:03
Medlem
Kontaktar potentiella kunder, ber om att få göra en gratis presentation av din vara/tjänst.
Citera
2013-07-03, 21:07
Medlem
Köp in listor
Citera
2013-07-03, 21:11
Medlem
Knotknets avatar
Kan du specificera dig lite mer om vad det för bransch du arbetar i så är det lättare att komma med tips.
Citera
2013-07-03, 21:55
Medlem
provocative77s avatar
Testa telemarketing. Finns massor av callcenter som är skrupelfria mot egenföretagare som sakna skydd genom distansavtalslagen.
Citera
2013-07-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Kan du specificera dig lite mer om vad det för bransch du arbetar i så är det lättare att komma med tips.

Systemutveckling är väl ett bra sätt att sammanfatta det på. Fast snarare att man hjälper till att exempelvis bygga upp webbapplikationer och dylikt.

Callcenter kommer aldrig användas. Alltid hatat de jävlarna
Citera
2013-07-04, 13:55
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissatisfied
Systemutveckling är väl ett bra sätt att sammanfatta det på. Fast snarare att man hjälper till att exempelvis bygga upp webbapplikationer och dylikt.

Callcenter kommer aldrig användas. Alltid hatat de jävlarna
Nu är ju frågan om du vill ha ett livskraftigt företag eller om du ska driva företaget utifrån dina egna värderingar?
Ett callcenter kan göra underverk när man vill lansera en produkt.
Men i ditt fall så drar jag ändå bort mitt tips. Tror din affärside inte går att sälja genom telefon. Du får nog satsa på uppsökande marknadsföring
Citera
2013-07-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Nu är ju frågan om du vill ha ett livskraftigt företag eller om du ska driva företaget utifrån dina egna värderingar?
Ett callcenter kan göra underverk när man vill lansera en produkt.
Men i ditt fall så drar jag ändå bort mitt tips. Tror din affärside inte går att sälja genom telefon. Du får nog satsa på uppsökande marknadsföring

Jo exakt. Tror inte det lämpar sig för oss heller. Kan du definiera/tipsa på uppsökande marknadsföring?
Citera
2013-07-04, 19:42
Medlem
barnets avatar
Knacka dörr. Låter ineffektivt, men du har ca 90% hit-rate på fysiska besök.
Citera
2013-07-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Knacka dörr. Låter ineffektivt, men du har ca 90% hit-rate på fysiska besök.

Och fråga om de behöver hjälp med webbutveckling och liknande? Borde väl finnas andra sätt att hitta jobb likaså?
Citera
2013-07-04, 22:26
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissatisfied
Och fråga om de behöver hjälp med webbutveckling och liknande? Borde väl finnas andra sätt att hitta jobb likaså?

De företagen jag känner till som raggar kunder gör det genom att köpa in listor på företag som uppfyller vissa kritierier (storlek, plats, branch osv) och sedan använder de en extern besöksbokare som ringer upp var och ett av dem.
Citera
2013-07-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
De företagen jag känner till som raggar kunder gör det genom att köpa in listor på företag som uppfyller vissa kritierier (storlek, plats, branch osv) och sedan använder de en extern besöksbokare som ringer upp var och ett av dem.

Aha, hur kan man få tag på sådana listor?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in