2010-11-23, 23:28
Medlem
Hej!

är det någon som har erfarenhet kring dessa studentlägenheter som alltså går att hyra för studenter som pluggar på Mittuniversitetet? Nacksta verkar vara ett jävla ghetto och sånt orkar jag inte med. Är hela nacksta ett ghetto? Vilka människor bor i studentlägenheterna annars? En massa utländska studenter eller vanligt folk också?

tacksam för alla möjliga svar.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

FAQ Del 1:

Kort information om Mittuniversitetet:

Vilka är Sundsvalls och Östersunds stadsdelar?

Vad är Sundsvalls och Östersunds bostadsförmedlingar?

Vilka hyresvärdar förmedlar bostäder via Sundsvalls och Östersunds bostadsförmedlingar?

/Mod.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2017-07-11 kl. 17:47.
Citera
2010-11-23, 23:29
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
FAQ Del 2

Hur kan studentkåren hjälpa till med bostäder i Sundsvall och Östersund?

Vilka andra hyresvärdar finns i Sundsvall och Östersund?

Vilka bostadssökarsidor finns det för Sundsvall och Östersund?

/Mod.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2017-07-11 kl. 17:48.
Citera
2010-11-23, 23:30
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
FAQ Del 3

Hur ser studentbostadsläget (kötid, tillgång på bostäder, m.m.) ut i Sundsvall och Östersund?

/Mod.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2017-07-11 kl. 17:50.
Citera
2010-11-23, 23:59
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Hej!

är det någon som har erfarenhet kring dessa studentlägenheter som alltså går att hyra för studenter som pluggar på Mittuniversitetet? Nacksta verkar vara ett jävla ghetto och sånt orkar jag inte med. Är hela nacksta ett ghetto? Vilka människor bor i studentlägenheterna annars? En massa utländska studenter eller vanligt folk också?

tacksam för alla möjliga svar.

Det är Sundsvalls ghetto och har ett dåligt rykte, dock har jag inte hört att nåt har hänt där på bra länge. Det är långt ifrån Rosengård- eller Rinkebystilen.
Citera
2010-11-24, 00:13
Medlem
Germanofils avatar
Ingen fara med att bo där. Se upp för Tok-Olof bara. Han är en gammal alkis som ibland kan bli lite lätt aggro om man tar honom på fel sätt.
Citera
2010-11-24, 13:32
Medlem
Tack för era svar. Då slipper man bilbränder och annat konstigt va? Hur som helst, skönt att höra att det iallafall är ett område som det går att bo i.
Citera
2010-11-24, 15:02
Medlem
IceEyess avatar
Det bor förvisso en stor andel negrer och araber i Nacksta men området har på sista tiden blivit betydligt trevligare och mer inbjudande än tidigare. Bilbränder, stenkastning osv behöver du inte vara orolig över.
Citera
2010-11-24, 17:51
Medlem
Megalomaniac.s avatar
Ska du bara bo där ett par år är det ingen fara. Området har blivit otroligt mycket bättre de senaste åren. Det där med att det skulle vara ett "Ghetto" är skitsnack. Det är något som lever kvar från Nacksta Kicker-tiden. Det är som att bo i Solna typ. Man har satsat massor av pengar på området de senaste 10 åren.
Citera
2010-11-24, 20:57
Medlem
studentlägenheterna är väl inte så jävla fräscha vad jag minns, det finns bra mycket bättre såna om du betalar lite mer. och i de där delade lägenheterna bodde det åtminstone tidigare väldigt mycket utbytesstudenter. men de är säkert snälla. de kan ju laga indisk mat och det är ju spännande

Jag sätte fem spänn på att det här var i nacksta förresten: http://st.nu/lokalt/sundsvall/1.2523020-grisslakt-i-tvattstuga-anmald
Senast redigerad av plastgaffel 2010-11-24 kl. 21:00.
Citera
2011-01-06, 13:23
Medlem
Jag har bott i en sådan lägenhet och det är inget att rekommendera. Lägenheterna i sig är inte speciellt fräscha och sen om du inte lyckas få med dig 2 polare att bo med dig så kan du få någon random att bo med. Jag hade oturen att hamna med en neger och en svartrockare som aldrig städade efter sig så lägenheten såg ut som en jävla knarkarkvart. Dock så blev jag less och flyttade, slapp även uppsägningstiden på 3 månader pga läget i lägenheten!
Citera
2011-01-06, 13:27
Medlem
Ronilles avatar
Jag har också bott där, dock var det 2001 så det kan ju ha ändrats. Men jag håller med föregånde talare, det är ett ghetto och jag trivdes inte alls.

Fick tag på en privat hyresvärd efter 2 månader så jag fick en lägenhet inne i stan och det var en stor skillnad. Kanske du ska kolla upp det alternativet än att sätta dig där ute?
Citera
2012-07-12, 23:53
Medlem
Matskis avatar
Studentboende i Sundsvall [sammanfogad /Mod]

Hej hej, har kommit in i Sundsvall inför hösten och undrar om någon här har erfarenheter från att bo i Nacksta/vet något om området. Har läst gamla inlägg om att det skulle vara allt i från dåligt till jättebra att bo där. De flesta inlägg jag läst är dock flera år gamla.

Någon som har något att dela med sig angående Nacksta till mig?
Tack på förhand.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in