Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-03, 14:14
Medlem
Tjenare alla FBare.

Har ett litet problem som jag skulle vilja ha hjälp med.
Jag har en extern hårddisk av märket WD. Datorn har alltid kunnat öppna den innan fram tills nu. Den kan helt enkelt inte öppna den. Hur ska jag göra? Har kollat i enhetshanteraren och får bara fram en okänd enhet. Och om jag installerar drivaren så blir det en Initio default controller. kan tillägga att den funkar utan problem till min tv och blu-ray spelare
Citera
2013-07-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazzy94
Tjenare alla FBare.

Har ett litet problem som jag skulle vilja ha hjälp med.
Jag har en extern hårddisk av märket WD. Datorn har alltid kunnat öppna den innan fram tills nu. Den kan helt enkelt inte öppna den. Hur ska jag göra? Har kollat i enhetshanteraren och får bara fram en okänd enhet. Och om jag installerar drivaren så blir det en Initio default controller. kan tillägga att den funkar utan problem till min tv och blu-ray spelare

testa detta inte säkert det gör någon nytta men det skadar inte att prova

Om det är USBenheter kan du prova med att stäng av datorn -> dra ur kontakten från vägguttaget -> tryck på datorns startknapp -> Stoppa i sladden igen och starta upp datorn -> kontrollera om du ser dina enheter.

Det du gjorde nyss var att tömma allt lagrat minne i elektoniken även stängde du alla root-hubbar till usb-enheterna. När du startar upp datorn så letar windows reda på alla anslutna enheter igen.

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in