2013-07-03, 12:20
Medlem
Fogelbergs avatar
Jag blev uppmärksammad om denna serien av en slump. För alla som gillar överlevnadsserier så är denna intressant.

Naked and Afraid
2 främlingar dumpas någonstans i en miljö där de ska överleva i 21 dagar. De får välja vars ett verktyg att ta med sig.

Haken? De får lämna tryggheten av kläder och kängor. Så med andra ord... helt näck i en överlevnadssituation. (nej man får inte se godbitarna, det är blurrat)

http://dsc.discovery.com/tv-shows/naked-and-afraid

2 avsnitt finns ute för den som vill ladda ner.
Citera
2013-07-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Jag blev uppmärksammad om denna serien av en slump. För alla som gillar överlevnadsserier så är denna intressant.

Naked and Afraid
2 främlingar dumpas någonstans i en miljö där de ska överleva i 21 dagar. De får välja vars ett verktyg att ta med sig.

Haken? De får lämna tryggheten av kläder och kängor. Så med andra ord... helt näck i en överlevnadssituation. (nej man får inte se godbitarna, det är blurrat)

http://dsc.discovery.com/tv-shows/naked-and-afraid

2 avsnitt finns ute för den som vill ladda ner.

Förstår inte meningen med att dem ska vara nakna om man ändå blurrar, fast det kanske släpps en ocensurerad verision lite senare?
Citera
2013-07-03, 12:41
Medlem
Låter kul! Får man se lite rumpa åtminstone?
Citera
2013-07-03, 12:44
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Förstår inte meningen med att dem ska vara nakna om man ändå blurrar, fast det kanske släpps en ocensurerad verision lite senare?

Tror att nakenheten inte är för att man ska få se lite tits and ass utan mer för att göra utmaningen svårare vilket den blir.

Citat:
Ursprungligen postat av BernardBenedictus
Låter kul! Får man se lite rumpa åtminstone?
Ja, för alla asslovers är den nice.
Citera
2013-07-03, 17:42
Medlem
mckillahs avatar
Måste säga att de är ett sjukt underhållande program, en man och en kvinna kan aldrig komma överens under såna omständigheter och det kommer visa sig att dom får lyssna på männen. Män är starkare thats it!
Citera
2013-07-03, 23:29
Medlem
http://www.nypost.com/p/entertainment/tv/naked_food_not_contestants_afraid_lUFVz3nLbQd1pBN5 8DT9qI
Citera
2013-07-03, 23:33
Medlem
Fogelbergs avatar
Där ser man.... finns alltid en faktor som förstör hela deal med ÖVERLEVNAD!
Senast redigerad av Fogelberg 2013-07-03 kl. 23:34. Anledning: tog bort off topic
Citera
2013-07-04, 00:06
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Där ser man.... finns alltid en faktor som förstör hela deal med ÖVERLEVNAD!

Bättre att låta fåntrattarna dö då, för att göra en TV-inspelning.
Citera
2013-07-04, 00:25
Medlem
Fogelbergs avatar
Eller visa verkligheten och vad som egentligen hände istället för att dölja det för tittarna.
Om en person blir så sjuk att denna behöver läkarhjälp så visar man det eller så får personen avbryta.
Jag tycker inte att man ska dölja att man har hjälpt henne genom att ge henne dropp och mat i flera dagar.

I avsnitt två så blir gubbens fot så infekterad att han behöver hjälp, detta tvekar de inte att visa... Men jag tvivlar på att de visar ALL hjälp han fick, även där tycker jag att de gör fel.

Mina 50 öre:
Programmet handlar om överlevnad, det ska visa VEM som kan överleva... så om man blir så sjuk att man inte kan göra ett skit så är det bara att konstatera, sorry.. men du är DÖD, du misslyckades... ut ur programmet och så får den andra personen fortsätta själv.
Men det hade förmodligen inte lockat lika många tittare som det befintliga upplägget gör.

Ps. att få med 21 dagar i ett avsnitt som varar i 42 minuter är ju nästan löjligt, de visar ju bara en bråkdel av vad som egentligen har hänt under perioden.

Jag tycker att programidén de har är skitbra, men att göra den rättvisa är svårt... Som det stod i artikeln som Jonko länkade till...
Citat:
"They said they wanted to show the reality and how difficult it was, but they went for the ratings."
"They gave it the Hollywood treatment."
Citera
2013-07-04, 16:27
Medlem
Sett halva avsnitt 1 nu och det verkar spännande, men jag tycker Shane är lite störd i huvudet.
Citera
2013-07-04, 16:53
Medlem
Fogelbergs avatar
Lite?
Anledningen att han lipar så mycket är att han bröt tre tår den fjärde dagen, men detta valde de tydligen att dölja... Läste det i länken som postats ovan.
Citera
2013-07-04, 19:56
Medlem
Kylklampens avatar
Håller med om att det är konstigt upplägg med vad som ska döljas och inte.
När hon käkat sköldpaddan och blivit matförgiftad, kunde dom inte visat vad hon gjorde fel och hur man tillagar den korrekt tex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in