Eller visa verkligheten och vad som egentligen hände istället för att dölja det för tittarna.
Om en person blir så sjuk att denna behöver läkarhjälp så visar man det eller så får personen avbryta.
Jag tycker inte att man ska dölja att man har hjälpt henne genom att ge henne dropp och mat i flera dagar.
I avsnitt två så blir gubbens fot så infekterad att han behöver hjälp, detta tvekar de inte att visa... Men jag tvivlar på att de visar ALL hjälp han fick, även där tycker jag att de gör fel.
Mina 50 öre:
Programmet handlar om överlevnad, det ska visa VEM som kan överleva... så om man blir så sjuk att man inte kan göra ett skit så är det bara att konstatera, sorry.. men du är DÖD, du misslyckades... ut ur programmet och så får den andra personen fortsätta själv.
Men det hade förmodligen inte lockat lika många tittare som det befintliga upplägget gör.
Ps. att få med 21 dagar i ett avsnitt som varar i 42 minuter är ju nästan löjligt, de visar ju bara en bråkdel av vad som egentligen har hänt under perioden.
Jag tycker att programidén de har är skitbra, men att göra den rättvisa är svårt... Som det stod i artikeln som
Jonko länkade till...
Citat:
"They said they wanted to show the reality and how difficult it was, but they went for the ratings."
"They gave it the Hollywood treatment."