2013-07-03, 11:34
Medlem
Nhetiks avatar
Sen några dagar tillbaka så har mitt VLC börjat spåra ur, jag kan titta hel felfritt på vilken video som helst men efter några minuters tittande så fryser bilden fast och är helt pixlig. Ljudet från videon fungerar fortfarande galant men för att få bort det pixliga och att det faktum att video laggar så måste jag trycka på pause/play och då kan jag titta felfritt i några minuter tills problemet kommer tillbaka

Jag har haft denna dator i tre år och det har aldrig varit problem med detta tidigare, min dators hårdvara är långt över vad som krävs för att VLC ska fungera felfritt

Jag har googlat och hittat att man ska stänga av codecs(Jag har ingen codec) samt att Hardware Acceleration skall vara av men detta har inte hjälpt

Jag har uppdaterat till sendaste drivrutinerna för mitt grafikkort

Jag har ominstallerat VLC och testat andra videospelare och de andra spelarna har exakt samma problem

Någon som vet vad felet kan vara alt. ge tips för felsökning?
Citera
2013-07-03, 14:13
Medlem
TorrentLovers avatar
Kan det vara så att det rör sig om hårdvarufel?
Citera
2013-07-03, 15:07
Medlem
Nhetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Kan det vara så att det rör sig om hårdvarufel?

Så kan det absolut vara :/ Jag ser dock helst att jag felsökt och kontrollerat alla inställningar i min dator innan jag tar den slutsatsen.
Citera
2013-07-03, 16:36
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nhetik
Så kan det absolut vara :/ Jag ser dock helst att jag felsökt och kontrollerat alla inställningar i min dator innan jag tar den slutsatsen.
Skulle dock tro att det är grafikkortet som är felet. Kör ett stresstest på det, och återkom med resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in