2013-07-03, 07:18
Medlem
FLHS1000s avatar
Tja!

Jag har gått på stark antibiotika i en vecka nu och jag upplever bieffekter som jag aldrig hört talas om. Jag har sån jävla muskelvärk, ledvärk, snushicka, illamående, tappad aptit, trötthet och diarré. Är det någon annan som har upplevt dessa bieffekter? Isf gick de över direkt efter avslutad kur?

Ursäkta eventuella fel i texten då jag skriver från mobil.
Mvh
Citera
2013-07-03, 08:25
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Det behöver inte alls vara läkemedelsbiverkningar, det kan vara den bakomliggande sjukdomen som ger symptomen. De bör försvinna när kuren är avslutad och sjukdomen botad.
Citera
2013-07-03, 08:27
Medlem
Haajibs avatar
Vad fick du antibiotika mot? Chansen finns att bakterierna assimilerat antibiotikan och blivit resistenta och mycket starkare än de var innan.
Citera
2013-07-03, 09:06
Medlem
FLHS1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Vad fick du antibiotika mot? Chansen finns att bakterierna assimilerat antibiotikan och blivit resistenta och mycket starkare än de var innan.

Ett väldigt infekterat sår, och Infektionen bör inte vara orsak till de symptomen jag upplever nu då den lagt sig helt efter en veckas antibiotika behandling.
Citera
2013-07-03, 09:32
Medlem
Jag har ätit stark antibiotika och upplevt diverse biverkningar som kan liknas vid dina utom hickan, och magens tarmflora blev helt kass, tog ca. ett år innan jag blev bra i magen efter avslutad medicinering.
Det viktiga är att du äter hela din kur som din läkare ordinerat, och säger läkaren att du måste äta en utökad kur så får du snällt göra så, annars är risken stor för antibiotikaresitenta bakterier, dvs. du får väldigt svårt att bli frisk och kvitt dina bakterier. Berätta för läkaren om dina biverkningar så kan du få hjälp mot vissa av dem efter avslutad kur. Man kan tex. drabbas av svamp både i munnen och underlivet.
Citera
2013-07-03, 10:43
Medlem
man kan få alla möjliga biverkmningar av antibiotika. En del antibiotika är t.om. starkt toxiska, ta t.ex. gentamycin som helt kan döda innerörat och balansorganen.
Citera
2013-07-03, 11:39
Medlem
FLHS1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har ätit stark antibiotika och upplevt diverse biverkningar som kan liknas vid dina utom hickan, och magens tarmflora blev helt kass, tog ca. ett år innan jag blev bra i magen efter avslutad medicinering.
Det viktiga är att du äter hela din kur som din läkare ordinerat, och säger läkaren att du måste äta en utökad kur så får du snällt göra så, annars är risken stor för antibiotikaresitenta bakterier, dvs. du får väldigt svårt att bli frisk och kvitt dina bakterier. Berätta för läkaren om dina biverkningar så kan du få hjälp mot vissa av dem efter avslutad kur. Man kan tex. drabbas av svamp både i munnen och underlivet.

Jo det är inget snack om saken att jag ska slutföra kuren, men det jävliga är att jag nu mår värre efter att jag började med antibiotikan än vad jag gjorde innan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in