2013-07-02, 21:19
Medlem
Jag undrar alltså hur man gör en film som kan spelas i DVD-spelare.
Jag har lyckats göra en bra film som fungerar på dator men när jag bränner den på DVD+R skiva så fungerar den inte som en vanlig film man sätter i DVD-spelaren.

Jag har bränt min DVD+R skiva med en MPEG2 film gjord i PowerDirector och jag undrar alltså från start till färdigbränd skiva hur man gör exakt sådana DVD-skivor (filmer) som man köper/hyr i affären. Jag är med andra ord inte intresserad av en sådan DVD-skiva som man använder till datorn utan endast till DVD-spelaren.

Jag kan tillägga att jag inte använder något program när jag bränner/brände min DVD-skiva utan kopierar bara filen (MPEG2) till DVD-skivan så den blir bränd. (skivan går att spela i DVD-spelaren men den fungerar ej bra/som den ska!)
Citera
2013-07-02, 21:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara PC -> ÖDIT då det inte avser datorkomponenter.

//Mod
Citera
2013-07-02, 22:04
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Nu sysslar jag inte med att bränna DVD längre så finns kanske bättre/lättare sätt men detta fungerar iaf.

Ladda ner ISOMagic och konvertera dina mpeg till ISO med detta program.

Ladda ner Imgburn och bränn din nya ISO till DVD
Citera
2013-07-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atticus-Finch
Nu sysslar jag inte med att bränna DVD längre så finns kanske bättre/lättare sätt men detta fungerar iaf.

Ladda ner ISOMagic och konvertera dina mpeg till ISO med detta program.

Ladda ner Imgburn och bränn din nya ISO till DVD
Jag lyckades inte med ISOmagic men använde Folder2ISO.exe och gjorde MPEG-filen till ISO, den heter MagicISO Dokument. Sen när jag brände den till DVD+R i ImgBurn för att sedan testa den i DVD-spelaren upptäcker jag att det inte blir något ljud där...
Citera
2013-07-07, 18:16
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Testa att ändra ljudkällan till filmen på dvd-spelaren.
Har aldrig använt folder2iso så kan inte hjälpa dig där, men ser de har ett par tutorials på sin hemsida så försök följa dem.
Eller köp en mediaspelare.
Eller koppla datorn till TVn.
Citera
2013-07-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atticus-Finch
Testa att ändra ljudkällan till filmen på dvd-spelaren.
Har aldrig använt folder2iso så kan inte hjälpa dig där, men ser de har ett par tutorials på sin hemsida så försök följa dem.
Eller köp en mediaspelare.
Eller koppla datorn till TVn.
Nej, det är inte det jag vill göra.
Jag har testat köpfilmer (DVD) och de fungerar alltid felfritt när man kör dem, på vilken DVD-spelare det än är. Och det är precis det jag försöker göra, en DVD-skiva som alltid fungerar med en film indelad i kapitel m.m. som det brukar vara i en DVD-film.
Citera
2013-07-10, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truqs
Nej, det är inte det jag vill göra.
Jag har testat köpfilmer (DVD) och de fungerar alltid felfritt när man kör dem, på vilken DVD-spelare det än är. Och det är precis det jag försöker göra, en DVD-skiva som alltid fungerar med en film indelad i kapitel m.m. som det brukar vara i en DVD-film.
Kanske "WinX DVD Author" kan fixa det du vill:
http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Rip-Other-Tools/WinX-DVD-Author.shtml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in