2013-07-02, 19:36
Medlem
M Nordströms avatar
Man har hört folk runt omkring som har röstat på (M) men tänker inte göra det nu? Till er som gammelmoderater som tänker rösta på ett annat parti valet 2014 vilket anser ni är det största sveket nya (M) gjort?
Citera
2013-07-02, 19:38
Medlem
LostGenerals avatar
Uppgörelsen med Miljöpartiet som innebar massinvandring från Somalia och fri sjukvård och tandvård till illegala invandrare.
Citera
2013-07-02, 19:45
Medlem
Juleskums avatar
Migrationsuppgörelsen med miljöpartiet i mars 2011 var det som var sista droppen för mig. Många hade verkligen hoppats på att (M) skulle förändra sin invandringspolitik som alla andra liberalkonservativa partier i Europa gjort när SD-liknande partier gått in i parlamentet. Men moderaterna går istället till Sveriges mest extrema parti (MP) och genomför en migrationsuppgörelse som går i total motsatt riktning i vad deras väljare vill och tycker.

Sen tycker jag även Reinfeldt visar ett otäckt, nästintill psykotiskt, beteende emot SD. Det där med att han har en lapp i bröstfickan där det står 339 000 (för att det var så många som röstade på SD) och att migrationsuppgörelsen skedde för att straffa SDs väljare.
Senast redigerad av Juleskum 2013-07-02 kl. 19:48.
Citera
2013-07-02, 19:47
Medlem
990099s avatar
Förstört Sverige med massinvandring och skitigt den Svenska befolkningen på ryggen när det gäller prioriteringar som att lägga 20 miljarder+ på bidragsturister årligen och fri sjukvård och tandvård till illegala och kriminella som uppehåller sig i Sverige när våra gamla får ligga i nerskitna blöjor på vårdhem som liknar dethrow och får knappt mat och den näring som en människa behöver för att leva. Svinaktiga invandrare som lever på bidrag som är högre än vad medel Svensson bara kan drömma om som löntagare. Listan kan göras oändlig.

Det M och 7 klövern förtjänar är ett nackskott och sedan dumpas i en massgrav utan märkning.

Det oundvikliga är snart här rusta för kamp!
Citera
2013-07-02, 19:51
Medlem
Det är så oerhört mycket, under en rätt lång följd av år, t ex upphävandet av Lucia-beslutet, försvarsneddragningarna 1992, avskaffandet av värnplikten 2010 osv. Över tid kanske man kan säga att det närmast totala oviljan att återställa Sverige från en hel massa tokiga S-beslut genom åren är värst. Men det enskilt största sveket vid ett och samma tillfälle är tveklöst:

Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Uppgörelsen med Miljöpartiet som innebar massinvandring från Somalia och fri sjukvård och tandvård till illegala invandrare.

Jag röstade på Alliansen för att motverka MP - och så fick jag detta. Det är oförlåtligt!
Citera
2013-07-02, 19:53
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Jag röstade på Alliansen för att motverka MP - och så fick jag detta. Det är oförlåtligt!

Medhåller. Och S vill samarbeta med MP om de vinner valet. Man verkar inte kunna komma undan detta extremistparti som medvetet vill förstöra Sverige.
Senast redigerad av LostGeneral 2013-07-02 kl. 20:09.
Citera
2013-07-02, 19:57
Medlem
jamesbondes avatar
Inte för att jag röstat på M men jag trodde ju också att det var ett värdekonservativt parti. Men till min förvåning gick "freddan" ihop med MP för sin uppgörelse om somalier och fri tand/sjukvård till hela världen utom den egna skattebasen.
Ni som röstat M förut - vad röstar ni på 2014?
Citera
2013-07-02, 19:58
Medlem
-benito-s avatar
Slakten av försvaret och massinvandringen. Steget från konservatism mot något odefinierbar sossekopia...
Citera
2013-07-02, 20:09
Medlem
Att de har ökat den progresiva skatten.
Citera
2013-07-02, 20:10
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Vilka landsförrädare ni är. 2006 kan jag förstå, men alla visste 2010 hur det låg till med Imam Reinfeldts bidragsmassinvandring, men ni valde förnekelsen.

Ni borde betala extra skatt, ni är fullt ansvariga.

Starkt att erkänna till slut iallafall - heder åt er för detta.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2013-07-02 kl. 20:13.
Citera
2013-07-02, 20:11
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Vilka landsförrädare ni är. 2006 kan jag förstå, men alla visste 2010 hur det låg till med Imam Reinfeldts bidragsmassinvandring, men ni valde förnekelsen.

Jag röstade inte på (M) 2010
Citera
2013-07-02, 20:33
Medlem
bernad_laws avatar
Jag är ytterst besviken. Ytterst.

Inga satsningar på försvaret, samma kulturmarxistiska smörja som såsseriet.

Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf

Starkt att erkänna till slut iallafall - heder åt er för detta.

Men ge dig ditt tramsiga spån; oavsett vilket är jag ruskigt nöjd över att Måååna inte har något att säga till om...
Senast redigerad av bernad_law 2013-07-02 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in