2013-07-02, 18:42
Medlem
R16s avatar
Tjenare, har fixat Ap cs5, efter kollat lite guider på "basic" sakerna på youtube tänkte jag börja klippa lite och testa mig fram, då jag stötte på ett VÄLDIGT störande problem..

Alltså när man får in sitt klipp till sequence rutan, drar man den till den andra rutan där man kan göra In/out points osv.. Sen lägger man ner på timelinen. men men, problemet är alltså oavsett vart klippet än ligger där det finns en "play" knapp så går det inte att spela upp det mer än max 1 sec sen hoppar det tillbaks där jag började trycka play, alltså jag vill kolla på klippet vid 1.08 och framåt, trycker på "play" spelas typ 1 sec sen hoppar tillbaks till 1.08...

Så här ser problemet ut, gjorde en skärminspelning så ni får bättre uppfattning om vad jag menar..fuskbugg.se/dl/89s0WQ/Skarminspelning.mov

Så nu till min stora fråga Varför? Och hur kan jag lösa detta? Då detta problemet är väldigt störande eftersom man inte kan kolla på det man har redigerat...

Så väldigt stort tack på förhand med svar som är tydliga och hjälpsamma till min fråga!

/P
Citera
2013-07-02, 20:46
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R16
Tjenare, har fixat Ap cs5, efter kollat lite guider på "basic" sakerna på youtube tänkte jag börja klippa lite och testa mig fram, då jag stötte på ett VÄLDIGT störande problem..

Alltså när man får in sitt klipp till sequence rutan, drar man den till den andra rutan där man kan göra In/out points osv.. Sen lägger man ner på timelinen. men men, problemet är alltså oavsett vart klippet än ligger där det finns en "play" knapp så går det inte att spela upp det mer än max 1 sec sen hoppar det tillbaks där jag började trycka play, alltså jag vill kolla på klippet vid 1.08 och framåt, trycker på "play" spelas typ 1 sec sen hoppar tillbaks till 1.08...

Så här ser problemet ut, gjorde en skärminspelning så ni får bättre uppfattning om vad jag menar..fuskbugg.se/dl/89s0WQ/Skarminspelning.mov

Så nu till min stora fråga Varför? Och hur kan jag lösa detta? Då detta problemet är väldigt störande eftersom man inte kan kolla på det man har redigerat...

Så väldigt stort tack på förhand med svar som är tydliga och hjälpsamma till min fråga!

/P
Jag har aldrig kört CS5-versionen, men tillvägagångssättet borde vara lika. Med det sagt så ska vi försöka lösa ditt problem.

Varför ditt klipp stannar efter 01.02 har jag inget svar på, det är svårt att som om man inte får klicka på knapparna själv. Men, prova JKL-trixet.
J = bakåt
K = stanna
L = framåt

Eller så provar du att:
tryck på "i" (som i inpoint)
dra tidsreglaget, som verkar vara blått i CS5 till där du vill ha din utpunkt
tryck på "o" (som i outpoint)

Återkom, tack.
Citera
2013-07-02, 22:57
Medlem
R16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag har aldrig kört CS5-versionen, men tillvägagångssättet borde vara lika. Med det sagt så ska vi försöka lösa ditt problem.

Varför ditt klipp stannar efter 01.02 har jag inget svar på, det är svårt att som om man inte får klicka på knapparna själv. Men, prova JKL-trixet.
J = bakåt
K = stanna
L = framåt

Eller så provar du att:
tryck på "i" (som i inpoint)
dra tidsreglaget, som verkar vara blått i CS5 till där du vill ha din utpunkt
tryck på "o" (som i outpoint)

Återkom, tack.

Tack för ditt svar, dock fungerade inte detta Fattar liksom inte varför?

Det kan inte ha att göra med vilka inställningar man väljer i början med HDV och HD valen samt NTSC och allt detta man får göra innan man börjar sitt projekt eller?

För kör på Gopro Hero3 kamera och vet inte riktigt vilka inställningar jag skall välja där ibörjan när man startar AP

/P
Citera
2013-07-02, 23:04
Medlem
systems avatar
Om grundinställningarna inte stämmer då man slänger in en ny filmfil får man en dialogruta som frågar om man vill göra om projektet efter det nya klippet, eller om man vill anpassa klippet efter projektet.

Det är iallafall min erfarenhet.

Om du vill får du gärna skicka upp din filmfil via någon delningstjänst till mig, så kan jag ta mig en titt på den.

Diskretion och allt sånt.. ja, såklart. Skicka via PM om du vill, men jag kommer i tråden redogöra för mina resultat. Om jag nu lyckas fixa ditt problem, vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in