2013-07-02, 14:44
Medlem
Kitakos avatar
Hej, på min laptop (HP TouchSmart tm2) så kraschar windows när jag öppnar den efter att den lagt sig i strömspararläge(tror det är det iaf, när man stänger skärmen eller låter den vara en stund). När man öppnar skärmen/väcker datorn igen så försöker jag öppna aktivitetshanteraren, men den säger att sökvägen inte existerar. Ctrl+Alt+Delete säger den inte fungerar(errorbox) och sedan kraschar system.exe och windows-frame'en försvinner.

Tror att jag har lyckats lokalisera fel-loggen i loggboken:

Efter omstart fungerar allt som vanligt igen och det är bara när man stänger skärmen/låter datorn vara som felet uppstår.

Några tips på vad jag kan testa?
Citera
2013-07-02, 15:00
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitako
Hej, på min laptop (HP TouchSmart tm2) så kraschar windows när jag öppnar den efter att den lagt sig i strömspararläge(tror det är det iaf, när man stänger skärmen eller låter den vara en stund). När man öppnar skärmen/väcker datorn igen så försöker jag öppna aktivitetshanteraren, men den säger att sökvägen inte existerar. Ctrl+Alt+Delete säger den inte fungerar(errorbox) och sedan kraschar system.exe och windows-frame'en försvinner.

Tror att jag har lyckats lokalisera fel-loggen i loggboken:

Efter omstart fungerar allt som vanligt igen och det är bara när man stänger skärmen/låter datorn vara som felet uppstår.

Några tips på vad jag kan testa?
Har du vanlig hårddisk/HDD eller SSD?
Citera
2013-07-02, 15:49
Medlem
Kitakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Har du vanlig hårddisk/HDD eller SSD?

SSD, körde en Memory Check men det gav inga resultat.
Citera
2013-07-02, 16:21
Medlem
Kitakos avatar
Testa lite med Strömspararläget, Kernel-Power loggen kommer inte därifrån utan från när jag stänger av med strömknappen, verkar det som.
Citera
2013-07-02, 16:25
Medlem
Kitakos avatar
Ändrade i energialternativ att hårddisken inte ska inaktiveras i strömspararläge, och då fungerar den normalt. Det här är ju bara en "workaround", men jag skulle vilja ta reda på vad felet verkligen är?
Citera
2013-07-02, 17:45
Medlem
Kitakos avatar
Kan inte redigera inläggen av något skumt skäl, hursomhelst så löste det sig tydligen inte alls. Problemet kvarstår trots att hårddisken inte stängs av.
Citera
2013-07-02, 19:26
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitako
Kan inte redigera inläggen av något skumt skäl, hursomhelst så löste det sig tydligen inte alls. Problemet kvarstår trots att hårddisken inte stängs av.
Du kan redigera inlägget max en timme tror jag.

Ett känt SSD-problem. Googla modellen och hibernate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in