2013-07-02, 12:26
Medlem
Låter som något taget från "Falling down"!

Mannen fick inte sätta pengar på banken - bankkontoret han besökte tar inte emot kontanter.
Då gick mannen till attack och misshandlade en ur personalen.
Bankkontoret på Kungsgatan i Stockholm erbjuder endast ekonomisk rådgivning. I lokalerna finns ingen kontantkassa.

Mannen som kom in på kontoret i förmiddags hade med sig kontanter som han ville sätta in.
Men eftersom personalen inte hanterar pengar på banken nekades mannens begäran.
– Han blev arg och misshandlade en ur personalen. En anmälan om misshandel kommer att upprättas, säger Kjell Lindgren, presstalesman på polisen i Stockholm.

Sprang från banken
Det finns inga uppgifter om den bankanställdes eventuella skador.
Polis larmades till platsen strax efter halv elva-tiden i förmiddags. Då hade mannen sprungit från banken.
– Personen är inte gripen. Men det låter som att han borde vara kund på banken och att man vet vem det är, säger Kjell Lindgren.

Vad är det för psykfall som tänt till här? Känns inte som dagens mest genomtänkta handling.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17059789.ab
Citera
2013-07-02, 12:48
Medlem
TheShapes avatar
Troligtvis en pundare som försökte tvätta lite pengar genom en insättning. Han behöver inte nödvändigtvis vara kund, då jag kan sätta in pengar överallt (åtminstone de som har just kontanthantering). Men det borde vara tämligen enkelt att ta reda på vem det är, då banker har bevakningskameror och personen i fråga är med stor sannolikhet känd hos polisen sen tidigare.
Citera
2013-07-02, 13:04
Medlem
hängballens avatar
Helt rätt av honom, på en bank ska man både kunna sätta in pengar och ta ut pengar annars är det fan ingen bank!
Citera
2013-07-02, 13:16
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Helt rätt av honom, på en bank ska man både kunna sätta in pengar och ta ut pengar annars är det fan ingen bank!

Och därför ska man banka på någon stackare som inte har något med det att göra?

Antagligen var du ironisk
Citera
2013-07-02, 13:18
Medlem
Citat:

Precis!
Synd att han valde en "bank" som bara hanterar rådgivning!
Själv trodde jag att bank betydde just att de hanterar pengar av olika slag?
Bank utan kontanter borde heta som i Estland, "Pank"!

Snart är det väl bara skrothandlarna kvar som hanterar metall och papperspengar?
Citera
2013-07-02, 13:33
Medlem
crillecrilles avatar
Pundare som desperat behövde betala en skuld?
Citera
2013-07-02, 13:36
Medlem
Troligen är det fn pensionär som har fått nog av appar, digipass och nu detta. En bank som inte hanterar kontanter.
Citera
2013-07-02, 14:03
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:

Precis.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bank

Ont: Skulle vara intressant att veta hur mycket pengar det handlar om. Etnisk bakgrund lär väl förbli en enigma eller???????
Citera
2013-07-02, 14:16
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Tycker ändå det är rätt gjort även om jag inte gillar våld.
Bankerna ska respektera pengar.

Problemet med det resonemanget är ju att det knappast är de anställda på bankkontoret som beslutar om sådant eller har nån makt att påverka det.
Citera
2013-07-02, 14:26
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:

Då får man väl byta till en bank som hanterar kontanter då? Gillar jag inte kläderna i en affär går jag till en annan, inte fan slår jag ner personalen.
Citera
2013-07-02, 14:34
Medlem
Hur pass allvarligt misshandlad blev han/hon?
Citera
2013-07-02, 15:11
Medlem
Undrar lite smått hur allvarlig misshandeln var... Vill verkligen inte försvara våld eller få det att verka som att jag anser att bankpersonal förtjänar en lavett emellanåt.

Dock kan jag med lite fantasi sätta mig in i mannens frustration. Fick ett förbannat utbetalningskort för något år sedan och det var fan inte lätt att hitta en bank som kunde hjälpa till ens med att se till att pengarna överfördes till mitt konto. Har man stått sammanlagt några timmar i kö är det lätt att tappa fattningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in