Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-01, 19:22
Medlem
Jag kom just hem från doktorn med ett paket 20mg Citalopram att ta mot min depression. Har ingen erfarehnet av att ta antidepp och fick väldigt lite instruktioner om hur det kommer att påverka mig.

Då jag röker 0.5-1g gräs om dagen och verkligen inte är sugen på att sluta med det (tror inte att jag mentalt klarar av en sån at just nu) så känns den mest akuta frågan som, kan rökandet i kombination med Citalopram ha någon typ av negativ inverkan på mig? Vet redan att MDMA absolut inte är ett alternativ längre i alla fall.

Vet inte om det är relevant, men jag är en tjej på dryga 50 kilo så min tolerans mot det mesta i drog/alkoholväg är enerverande låg.

Tack på förhand!
Citera
2013-07-01, 19:34
Medlem
juju_mans avatar
Jag äter Sentralin och det går bra. MDMA ska du absolut inte ta, det är direkt farligt i hop med SSRI preparat. Du kan få lite bieffekter av medicinen speciellt i början så ta det så lugnt du kan med rökat.
Citera
2013-07-01, 19:59
Medlem
Ja, jag kanske borde trappa ner lite i alla fall. Eftersom att de inledande biverkningarna inkluderar illamående och ångest så kanske rökat dock kan hjälpa lite?

Det är förövrigt tur att jag läste på lite om det här i alla fall. Bor i en stad med stor ravekultur där mdma är oerhört vanligt men varken läkaren eller bipacksedeln sade något om det eller andra droger. Det kunde ju ha varit relevant att nämna!
Citera
2013-07-01, 20:12
Medlem
juju_mans avatar
Nu är jag i åldern då man raveat klart, men som du säger, ingen info alls från varken läkare eller bipacksedel. Borde vara relevant, då det kan leda till döden.

Ge inte upp för lätt med medicinen. De flesta biverkningar gör över efter några veckor.
Citera
2013-07-01, 20:19
Medlem
Käkat SSRI sedan 2006
Rökt gräs sedan 2008

Jag lever! Mår för övrigt toppen! Aldrig mått bättre!
Citera
2013-07-01, 20:28
Medlem
juju_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rbz
Käkat SSRI sedan 2006
Rökt gräs sedan 2008

Jag lever! Mår för övrigt toppen! Aldrig mått bättre!

Käkat SSRI sedan 2011
Rökt CB sedan 1986 (+- något år)

Lever oxå
Citera
2013-07-01, 20:33
Medlem
Tzaddiks avatar
Är själv tjej o käkat citalopram. Äter nu annan antidepp o röker också gräs då och då. Kan inte märka någon skillnad alls.
Det är väl bara att fortsätta som vanligt om du inte normalt sätt brukar känna dig konstig när du röker.
Men som du säger så kanske du ska hålla dig borta från opiater, lsd, svamp mdma osv. Opiater i större mängd kan ju orsaka seretogent (Stavning?) syndrom som kan vara dödligt.
Lycka till!
Citera
2013-07-04, 21:37
Medlem
Tack för hjälpen allihopa!
Citera
2013-07-05, 17:38
Medlem
Kobolds avatar
Cannabis går bra. Ta bara inte Ecstasy vad du än gör, för då dör du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in