2005-06-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
sex och porr samma sak????
verkar som alla tycker det utom jag...

ingen verkade nappa på min (i mitt tycke självklara) distinktion att sex är sex, porr är en (bildmässig eller på annat sätt) framställning av sex

Visst fasen är det två olika saker, Kickan.

Sex är nåt verkligt.

Porr är fantasier. Snuskiga sådana hos andra lägre naturer. Vackra fina och estetiska fantasier hos en nobel själ som CB

Vitsen med fantasi är ju att den inte ska uppfyllas, då är den ju verklighet?
Citera
2005-06-17, 22:04
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iommi
främja.
varför? det kommer aldrig gå att stoppa ändå. Och till alla feminister som inte tycker som jag, kan jag bara säga detta: Killarna i p-rullar är lika exploaterade som tjejjerna. Och det är inte alltid så att personerna bakom filmerna (producent, regissör, distributör etc) är snuskiga män som utnyttjar tjejjerna först, innan de får vara med i filmen. Kolla på Jenna Jameson t ex, hon har sitt eget imperium.

dessutom är porr gött. finns nåt bättre än att hyra ett par rullar och titta på tillsammans med tjejen?

Tror du missar en sak där. Porr är oftast gjord av män för män. Därför tycker inte alla tjejer att den är så jättekul direkt..Massor av stylade tjejer tillsammans med killar som ser ut..tja sådär och knappt syns..

Man får se hela tjejen men mest känsorgan av killen, och dessutom får man se tjejerna i positioner som gör det lättare och trevligare att isf tänka sig i killens situation..vilket kan kännas underligt och mindre upphetsande om man är heterosexuell tjej. Undanta gayporr...
Citera
2005-06-20, 08:42
Medlem
KondomAnkas avatar
Utan porr skulle inte internet vara där den var idag! *ramaskri*
Sen så alla som tror att porren vi glossar på är verklig? , och att alla ser ut som dom gör på en porrfilm , har man inte lite självsanering kan man bli avtrubbad och tro att folk skall se ut som dom gör i porrfilmer och nöjer sig inte med något annat än vad som reflekteras i porren.
Eller rent utav att man gör slut med sin gf bara för att man har fått tillbaka bredbands uppkopplingen och kan tanka ner porr igen och hon inte behövs längre...
Citera
2005-06-20, 10:36
Medlem
haskans avatar
Citat:
Tror du missar en sak där. Porr är oftast gjord av män för män. Därför tycker inte alla tjejer att den är så jättekul direkt..Massor av stylade tjejer tillsammans med killar som ser ut..tja sådär och knappt syns..

Tycker du inte om den porr som produceras får du börja producera eget. Ingen annan har någon skyldighet att göra filmer enligt dina behov.
Citera
2005-06-20, 16:53
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit

Man får se hela tjejen men mest känsorgan av killen, och dessutom får man se tjejerna i positioner som gör det lättare och trevligare att isf tänka sig i killens situation..vilket kan kännas underligt och mindre upphetsande om man är heterosexuell tjej. Undanta gayporr...
Så det är där skon klämmer??

Men visst är det som du säger, men det har ju sin grund i att kvinnor uppfostras till att porr inte är för dom och att det är dåligt osv. Kanske nåt för Fi att föra in i deras partiprogram när det blir dags för sånt.

Kvinnoporr skulle ju kunna se ut ungefär som softporren gör på Playboy eller nåt om man bortser från softbiten. Då syftar på den lite bättre producerade softporren och inte skiten som i princip är riktiga porrfilmer men med en strategiskt utplacerad flaska ivägen för den erigerade penisen för sån skit som vi alla kan vara utan. Den lite bättre producerade softporren på Playboy är ju ganska jämnställd men såväl mans som kvinno kroppar, men det kanske finns mer utrymme för sånt när inte kön får visas.
Citera
2005-06-20, 21:16
Medlem
Förbjud den komersiella porren, men låt de glada amatörerna göka på!

Nu menar jag att den kommersiella framställningen skall förbjudas, alltså den där kvinnorna får betalt. Varken innehav av kommersiell porr, eller tidningar/filmbolag som drivs i komersiellt syfte men där amatörer medverkar bör förbjudas.

Kommersiell porrframställning där kvinnorna får betalt är ju inget annat än prostitution framför kamera.

Tycker för övrigt inte man kan likställa detta arbete med annat. Hur skulle du se det om din kvinna var arbetslös, och fick höra på arbetsförmedlingen: titta, här har vi ett ledigt jobb som porraktris. Sök det eller förlora din a-kassa!

Skriv ihop ett sjaskigt manus, rulla igång kameran å betala ett luder som du knullar för glatta livet. Å juridiskt sett är du inte torsk!
Citera
2005-06-20, 21:50
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
...

Kvinnoporr skulle ju kunna se ut ungefär som softporren gör på Playboy eller nåt om man bortser från softbiten. Då syftar på den lite bättre producerade softporren och inte skiten som i princip är riktiga porrfilmer men med en strategiskt utplacerad flaska ivägen för den erigerade penisen för sån skit som vi alla kan vara utan. Den lite bättre producerade softporren på Playboy är ju ganska jämnställd men såväl mans som kvinno kroppar, men det kanske finns mer utrymme för sånt när inte kön får visas.

Och med mindre styling på kvinnorna och högre krav på männen
Citera
2005-06-20, 21:53
Medlem
Vi måste nog acceptera porren. Ställa krav på porrbranschen. Skapa en seriös branschorganisation för sexarbetare och se till att de kvinnor (och män) som arbetar får ett bra skydd och försäkring. Att de kan gå med i facket om de så vill och få f-skattesedel. Att de lagligt kan utföra sin verksamhet. Hittils har ett antal hysteriska moraltanter fått styra, nu är det dags för konstruktiva lösningar och inte förbud.
Citera
2005-06-20, 21:58
Medlem
Makehastes avatar
Man har rätt nyligen gjort försök till feministisk porr i textform via Vanessa - http://www.sexmedvanessa.com/

Man kan där läsa om kritiken som riktas mot porren av idag från sexualliberalt feministiskt håll. Ganska intressant och ganska trevlig läsning det jag kikat på.
Citera
2005-06-20, 22:13
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Och med mindre styling på kvinnorna och högre krav på männen
Absolut, tror dessutom att de flesta har tröttnat på silikonbröst på söndersminkade donnor. Finns ju dessutom en ganska rejäl variation på porren, nuförtiden kan alla få den porr(då räknar jag bort olaglig porr som väl inte borde höra till topic, men den kan nog de flesta vara överrens om att vi inte gillar) som dom tänder mest på. Undantaget är väl som sagt tjejer då, där porr uppenbarligen finns för dom men inte i den utsträckning och variation som för män.
Citera
2005-06-20, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bastismannen
Är du för prostituition också?
Det är en svår fråga tycker jag.

Mycket tyder på att det blivit sämre för "the hookers" med nya sexköpslagen.
Jag skulle vilja se mera oberoend forskning och undersökningar innan jag uttalar mig säkert. Jag är dock principiellt emot att inskränka den personliga friheten.
Dagens feministiska, falsifierade "forskning" saknar ju all tänkbar trovärdighet.
Needless to say.

Mer om sexköpslagens inverkan i verkligheten, kan du läsa här:
http://www.petraostergren.com/svenska/artiklar.straffar_ex.asp
Citera
2005-06-21, 10:35
Medlem
haskans avatar
Citat:
Själv tycker jag inte om när sex reduceras till handelsvara.

Det är ditt problem. Så länge någon annan inte kränker DINA rättigheter ska du skita i vad folk sysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in