2013-07-01, 10:58
Medlem
Black.Lipss avatar
Hur är det egentligen? Jag har märkt att om någon skriver en text där hen försöker vara rolig och det inte uppskattas av en grupp så är det inte helt ovanligt att kommentarsfält fylls av oartiga kommentarer som kan både uppmana byte av karriär och ibland så extremt som förslag om självmord.

Är inte detta ett problem som kan leda till att man inte vågar sig på mer av den tabubelagda humorn så många älskar? Förr vet jag att man höll käften och gick sin väg om man inte uppskattade ett skämt, men nu verkar det nästan vara en rättighet att dela med sig om sina åsikter gällande skribenten.

http://moore.se/10-filmer-du-inte-ska-se-pa-forsta-dejten?cbg_tz=-120
Här har vi ett exempel på det jag menar. Det är helt klart en skämtartikel, men den bemöts med en ilska som bara hade varit godtagbar om det hade gällt en allvarlig artikel.

Länken är bara ett exempel, jag vill gärna diskutera mer sådant förekommande i humorvärlden.
Citera
2013-07-01, 12:19
Medlem
kinesarsles avatar
Instämmer till fullo.

Det går inte att starta en sarkastisk tråd här heller, för den kommer omedelbums att fyllas av inlägg från två kategorier: De som inte förstår att det är satir och ska argumentera emot och de som skriker "troll".
Citera
2013-07-01, 12:25
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Instämmer till fullo.

Det går inte att starta en sarkastisk tråd här heller, för den kommer omedelbums att fyllas av inlägg från två kategorier: De som inte förstår att det är satir och ska argumentera emot och de som skriker "troll".

Är ju en viss skillnad på en trolleri och sarkasm, men visst är det är det humor att läsa kommentarer som de till Mooreartikeln? En serie överkränkta som saknar förmågan att inse att killen är ironisk.
Citera
2013-07-01, 13:00
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Är ju en viss skillnad på en trolleri och sarkasm, men visst är det är det humor att läsa kommentarer som de till Mooreartikeln? En serie överkränkta som saknar förmågan att inse att killen är ironisk.

När någon försöker påpeka att det handlar om humor bemöts de ofta av noll förståelse och kommentarer om att det inte är okej att skämta om det. Jag tycker absolut att man kan se humor i deras helt överdrivna kommentarer. Tror du att det skadar i längden när det helt plötsligt ska vara så svårt att ta ett skämt?
Citera
2013-07-01, 13:09
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Hecklare är egentligen as sköna och behövs och ibland kan man skratta med deras kommentarer.
Citera
2013-07-01, 13:15
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Hecklare är egentligen as sköna och behövs och ibland kan man skratta med deras kommentarer.

Hecklare är inte alls assköna. Det enda de gör är att förstöra. Det är inte en dialog utan en monolog när du går och tittar på stå-upp. Detta fenomen med att folk tycker att de har rätten att avbryta underhållare är helt rubbad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in