2013-07-01, 09:20
Medlem
Jag har inbillat mig att varningar är aktiva i ett år efter att de har utdelats, men jag har två stycken som jag fick för mer än ett år sedan om fortfarande verkar stå kvar oförändrade.

Är de så att de alltid står, men inte är att betrakta som aktiva längre, eller har de missats att tas bort tro?

Vore trevligt att veta hur gången går då det ändå är ganska nytt att man själv kan se sina varningar och det vore bra att veta hur det funkar.
Mvh
prax^
Citera
2013-07-01, 09:26
Medlem
BigFatCones avatar
Dom står alltid där. Dock borde dom ju på något sätt vara markerade som preskriberade.
Citera
2013-07-01, 09:32
Medlem
epost72s avatar
I FAQ:n står följande:
Q: Hur länge gäller de där varningarna och avstängningarna?
A: Preskriptionstiden för regelbrott är ett år. Efter det gäller de inte längre.
Citera
2013-07-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
I FAQ:n står följande:
Q: Hur länge gäller de där varningarna och avstängningarna?
A: Preskriptionstiden för regelbrott är ett år. Efter det gäller de inte längre.

Men det svarar ju inte riktigt på frågan, eftersom mina varningar står kvar efter ett år? borde de inte tas bort då?
Citera
2013-07-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom står alltid där. Dock borde dom ju på något sätt vara markerade som preskriberade.

Greate, ja det kan jag hålla med om, skulle bli mer lättöverskådligt så att säga, även om de flesta kanske inte har så många varningar att det är ett problem förstås
Citera
2013-07-01, 09:45
Medlem
tzjs avatar
Preskriberade varningar och avstängningar är markerade med grått mig veterligen.
Citera
2013-07-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Preskriberade varningar och avstängningar är markerade med grått mig veterligen.

Hm, verkar stämma nu när du säger det, hade inte tänkt på att det var en markering då jag inte kollar på min profil sådär jätteofta och båda blivit preskriberade innan jag han reagera över det.

Men då finns det iallafall en markering, även om jag kan tycka att någon tydligare vore önskvärd då den här helt uppenbart ganska lätt går att missförstå.
Citera
2013-07-01, 10:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Hm, verkar stämma nu när du säger det, hade inte tänkt på att det var en markering då jag inte kollar på min profil sådär jätteofta och båda blivit preskriberade innan jag han reagera över det.

Men då finns det iallafall en markering, även om jag kan tycka att någon tydligare vore önskvärd då den här helt uppenbart ganska lätt går att missförstå.
Det står ju klart och tydligt "preskriberad" på de som är preskriberade...? Dessutom är de överstrukna. Har svårt att se hur man ska kunna missförstå det.
Citera
2013-07-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det står ju klart och tydligt "preskriberad" på de som är preskriberade...? Dessutom är de överstrukna. Har svårt att se hur man ska kunna missförstå det.

Mina är verkligen inte markerade på det viset, och de ska vara preskriberade sen omkring månaden tillbaka bägge två.
Citera
2013-07-01, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

De varningar som du nämner är de som har ingått i en omröstning för ohörsamhet (2.01.). Däremot blir alla varningar gråmarkerade efter ett år.
Citera
2013-07-01, 14:43
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
De varningar som du nämner är de som har ingått i en omröstning för ohörsamhet (2.01.). Däremot blir alla varningar gråmarkerade efter ett år.

Av ren nyfikenhet, när ni säger "gråmarkerade", hur menar ni exakt? Jag har en varning som borde vara preskriberad då den är mer än väl >12 månader gammal men den verkar mest följa färgtemat jag har valt. Nu råkar det vara "Mörkgrått" så den är förvisso grå, men det finns just ingen indikation på att den är preskriberad annat än datumet står där så att jag helt enkelt kan lista ut det själv, och ändrar jag färgtema så hänger den bara med och ändrar färg.

Jag har faktiskt funderat på det någon gång men inte orkat starta någon tråd om det.
Citera
2013-07-01, 15:41
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Av ren nyfikenhet, när ni säger "gråmarkerade", hur menar ni exakt? Jag har en varning som borde vara preskriberad då den är mer än väl >12 månader gammal men den verkar mest följa färgtemat jag har valt. Nu råkar det vara "Mörkgrått" så den är förvisso grå, men det finns just ingen indikation på att den är preskriberad annat än datumet står där så att jag helt enkelt kan lista ut det själv, och ändrar jag färgtema så hänger den bara med och ändrar färg.

Jag har faktiskt funderat på det någon gång men inte orkat starta någon tråd om det.
Så här ser skillnaderna i färgskalan ut, åtminstone för mig som använder tema "Vitt".

http://www.mediafire.com/convkey/8899/7wn3udccter3t3u6g.jpg

(Ja, jag varnade mig själv)

Din varning är f.ö. preskad sen mer än fyra månader tillbaka.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2013-07-01 kl. 15:46.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in