2013-07-01, 05:11
Bannlyst
Jag vet inte vad som har hänt, jag har alltid älskat min 5 åriga schäfertik. Det började med att jag puttade ner henne från soffan om och om igen, hon förstår inte varför jag puttar ner henne när hon hoppar upp igen. Sedan tittar jag in i hennes ögon och jag känner mig ledsen men samtidigt tillfredställelse. Nu på den senare tiden har det blivit värre, jag har börjat slå henne och börjat slänga in henne i ett rum ensam och höra hur hon gnyr.

Hur kan jag sluta med det här?
Citera
2013-07-01, 05:14
Medlem
borgos avatar
Skjut dig själv!
Citera
2013-07-01, 05:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borgo
Skjut dig själv!
Snälla kom med riktiga svar, jag mår inte bra.
Citera
2013-07-01, 05:19
Bannlyst
Ta tag i dig själv eller gör dig av med hunden.. Och då menar jag ju självklart inte att du ska ta livet av den..
Citera
2013-07-01, 05:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nigga
Ta tag i dig själv eller gör dig av med hunden.. Och då menar jag ju självklart inte att du ska ta livet av den..
Det är min bebis, jag vill inte lämna bort den.
Citera
2013-07-01, 05:22
Medlem
Du börjar bli sadist, välkommen i klubben.
Citera
2013-07-01, 05:23
Medlem
borgos avatar
Klarar du inte att ta hand om en hund och misshandlar den så ska du ej vara hundägare. Du mår dåligt skriver du, vad får dig att må bättre av att slå en oskyldig hund? Lämna bort hunden och börja ta hand om dig själv istället!
Citera
2013-07-01, 05:28
Medlem
LaaseUWs avatar
Tror nog att du bör inse att du kanske inte ska ha husdjur över huvud taget.

Är det inte knepigt att ha tid med att misshandla hunden samtidigt som du föder upp katterna för att sedan avliva dom för skojs skull?
https://www.flashback.org/p43966328#p43966328
Citera
2013-07-01, 05:34
Medlem
gör väl majoriteten av hundägarna förvisso å inte söker de hjälp de om något är ju nått du ska tillräkna dig som friskhetstecken ;-)

aldrig en god ide att hamna i tjatcirkeln å sedan eskalera våldet för att hävda sin rätt som ledare börja genast om relationen kanske ännu kan räddas hundar är väldigt förlåtande.....

bra självinsikt är alltid ett pluss på kontot när man står inför en förändring.

vad är det du vill ha av hunden?
hur ska du få henne att vilja ge dig det av ren å skär glädje?
börja där någonstans, klickermetoden är ett hett tips enkel inlärning och bara positiv förstärkning :-)
Citera
2013-07-01, 05:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaaseUW
Tror nog att du bör inse att du kanske inte ska ha husdjur över huvud taget.

Är det inte knepigt att ha tid med att misshandla hunden samtidigt som du föder upp katterna för att sedan avliva dom för skojs skull?
https://www.flashback.org/p43966328#p43966328
Hahah, jag jävlades med den TS, inget seriöst.
Citera
2013-07-01, 07:52
Medlem
Hoppas fan hund biter handen av dig om du inte lägger av, jag menar den tycker ju inte precis om att du gör så
Citera
2013-07-01, 08:13
Medlem
Myrtens avatar
Ta kontakt med psykvården så löser sig de flesta av dina problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in