2013-07-16, 20:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Med blod på då hoppas jag annars kan de ju bara köra en story om att de legat där när bilen blev stulen.

I kombination med att det finns vittnesuppgifter på vad GM hade för klädsel strax innan han tog sig till IF, och att det går att påvisa att dessa kläder saknas.
Senast redigerad av Netherworld 2013-07-16 kl. 20:04.
Citera
2013-07-16, 20:02
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om det funnits ett sådant förråd lär man ha återanvänt någon av skiffergruvorna. Dessa kan du finna på fornsök på raa.se Den som vill se dem parkerar enklast vid Kvarnsjön och följer klevvandringen lämpligen går man den moturs eftersom Håstens klev är urenkel att hitta och därför lätt återfinns när man söker efter grottor.

PS det krävs att logga in för att få ytterligare information på fornsök ex att man är tjänsteman.
Citera
2013-07-16, 20:02
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Jag är en av dom nya, och har försökt följa tråden så mycket jag kunnat. Jag har mycket liten kännedom om området runt Trollhättan och Hunneberg, jag känner inte någon av de misstänkta men vet via utseende vem en av dom är. Ändå berör det. På alla sätt. När det kommer så nära inpå där man bor själv (ca 5 mil) så är det omöjligt att inte bli engagerad. Vi passerar ofta Tre Älgar, Hunneberg och Trollhättan på våra resor (senast helgen som var) och man känner igen områden som visas på TV och på bilder här.
När vi passerade i helgen var det oundvikligt att inte titta ut genom bilfönstret och undra om I*a kunde finna i närheten, i någon av alla de skogar och sjöar vi passerade.
Jag tycker också att det verkligen är viktigt att I*a hittas, både för att de skyldiga skall få sitt straff men även för att anhöriga skall få veta vad som hänt henne.
Jag tycker samtidigt att det är viktigt med objektivitet så att inte oskylda personer skadas och får lida.
Keep up the good work alla ni som engagerar er i det här.
Jag vill inte gärna bli misstänkliggjord bara för att jag ny.
Finfint inlägg! Nej då. Oroa dig inte. Egentligen är man väl misstänksam mot de allra flesta i denna tråd. Inget specifikt inriktat på dig, alltså.

Det var ett trevligt inlägg du skrev. Var med och klura på den här gåtan, vetja. Ditt engagemang är viktigt och du bor ju då i närheten, har jag förstått det som. Kanske kan du och några vänner följa med på skallgång eller om du är en duktig detektiv kan du hänga här och diskutera teorier.

Välkommen!
Citera
2013-07-16, 20:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Vad är det för typer egentligen? Vem har 9 bilar reggade på sig? Vem har ens 5?
Den som handlar med bilar.
Citera
2013-07-16, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
AJ påstod att Id* var orolig när han gick.. Ja det kan man ju förstå om han talar sanning.
Hon höll ju på att förblöda.

Kan möjligen AJ tagit sin mc till DB i ren panik.
Och väl där övertalat DB till att köra ?
När DB och AJ väl kommer till lägenheten så går det uppför DB att Ida är död.
I lägenheten får AJ DB att förstå att han inte kan backa, eftersom han nu står mitt i skiten och är i allra högsta grad inblandad.

Varpå man tar ut Ida ur lägenheten,gömmer Ida, tuttar eld på bilen och DB ringer F för hämtning.

Är detta en omöjlighet ?
Inte alls, jag har beskrivit ett nästan identiskt scenario.
Citera
2013-07-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
AJ påstod att Id* var orolig när han gick.. Ja det kan man ju förstå om han talar sanning.
Hon höll ju på att förblöda.

Kan möjligen AJ tagit sin mc till DB i ren panik.
Och väl där övertalat DB till att köra ?
När DB och AJ väl kommer till lägenheten så går det uppför DB att Ida är död.
I lägenheten får AJ DB att förstå att han inte kan backa, eftersom han nu står mitt i skiten och är i allra högsta grad inblandad.

Varpå man tar ut Ida ur lägenheten,gömmer Ida, tuttar eld på bilen och DB ringer F för hämtning.

Är detta en omöjlighet ?

Nej inte omöjligt. Men det beror på hur hon fick sin skada. Om db skulle dit för att köra henne till sjukhus så tror jag det hade fått vara en skada de kunnat förklara bort. Inte ett knivhugg tex. Hade hon varit vid medvetande när då aj stuckit till db så tror jag hon försökt höra av sig till nån. Men om det nu varit en skada de kunnat förklara bort då hade de ju bara kunnat låta henne ligga om hon ändå var död istället för att ta risken med att forsla bort kroppen.
Citera
2013-07-16, 20:10
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Om det funnits ett sådant förråd lär man ha återanvänt någon av skiffergruvorna. Dessa kan du finna på fornsök på raa.se Den som vill se dem parkerar enklast vid Kvarnsjön och följer klevvandringen lämpligen går man den moturs eftersom Håstens klev är urenkel att hitta och därför lätt återfinns när man söker efter grottor.

Karta på skifferbrottet finns redan utlagt. ( inlägg 10687)

http://imgur.com/KL4NVvr
Citera
2013-07-16, 20:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
DB och FH är vänner. FHs trädgård ärju DBs parkerings plats...

Det vet jag. Läs igen vad jag skrev:

Citat:
Varför skulle då AJ ringa in FH? Enligt uppgift är de inte vänner med varandra.

Jag anser inte att det är rimligt att AJ ringer FH om hjälp. Kontakten AJ - FH existerar bara pga. DB
Citera
2013-07-16, 20:11
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
PS det krävs att logga in för att få ytterligare information på fornsök ex att man är tjänsteman.

Jag tror du måste ha gått in på fel ställe... Jag är inte arkeolog��
Citera
2013-07-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
I kombination med att det finns vittnesuppgifter på vad GM hade för klädsel strax innan han tog sig till IF, och att det går att påvisa att dessa kläder saknas.

Jo finns den typen av vittnesuppgifter blir det svårt att förklara bort. Sant!
Citera
2013-07-16, 20:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Källa:http://www.expressen.se/gt/missing-p...mabarnsmamman/
Citat:
..Och Aftonbladet skriver:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17062572.ab
Jo, men det låter ju faktiskt som att GTs reporter själv har sett blodet.

Men man vet ju inte, de rapporterar väldigt olika.
Citera
2013-07-16, 20:15
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Det vet jag. Läs igen vad jag skrev:

Jag anser inte att det är rimligt att AJ ringer FH om hjälp. Kontakten AJ - FH existerar bara pga. DB

Sorry. Jag läste fel och tog sedan bort min post när jag insåg missen.

Jag tror att DB och FH var tillsammans den kvällen. Det är en uppgift jag fått i PM och kan inte se något skäl för någon att hitta på det... Var de tillsammans är det naturligt att båda åkte. Om nu dessa alls är skyldiga. Personligen misstänker jag ju Björnligan och alla andra funderingar är bara hypotetiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in