2014-03-06, 10:20
Medlem
[quote=CarlJanne75|47782500]
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nämen herre gud, det är ingen Beck-film detta. Tror du grabbarna hade så gott om tid i lägenheten/där bort i skogsdungen så dom började pilla ut massa tänder?? Dom var antagligen stressade som små jagade kaniner!!! och föresten så sade en expert i Tingsrättsförhören (jag var själv där) att tänder kan falla ur när en kropp föruttnar. Lägg även på att hon legat i en bagagelucka och gubbat och slängts runt och även släpats i skogsdungen bland stubbar och stenar - Där ryker några tänder också.[/QUO

Nä,en Beckfilm är det inte. Det är mycket jävligare än så. Vad gäller rättsläkaren så ansågs att tänderna försvunnit efter offrets död, ingen teori om hur. Att dom va stressade råder nog ingen tvekan om. Det kan förklara hur dom enligt min teori agerade.
Du sågade min teori. Nu vill jag gärna höra hur du tänker.
Hur kan tänderna försvinna så symetriskt utan att någon dragit dom?
Om föruttnelse är orsak skulle man hittat tänder i kroppens närhet, vilket man inte gjorde.
Tid har någon haft. Teknikerna hittade varken fingeravtryck eller DNA-spår på lägenhetens ytterdörr.
Du kanske har ett svar på det också.

Varken du eller jag kan svära på att det är "så här" eller "så här". Men jag vet att experten i ett Tingsrättsförhör (ÅTERIGEN; jag var där) sa att tänder kan falla ur då en kropp börjat ruttna. Hon fick frågan vart tänderna kan vara och svaret var att det är möjligt att polis/utredare/läkare på plats missat tänderna (en tand är ju inte så j-la stor i en kuperad skogsterräng) eller att tänder kan ha kommit ner i jorden/gräset då det regnat. Jag tror att man "lätt" i en obduktion skulle kunna se om en person dragit ut tänder.

Nu vill jag inte prata mer om detta. Imorgon är det dags för sista förhandlingsdagen vi någonsin kommer ha i detta målet. Folk, vad tror ni?
Citera
2014-03-06, 11:38
Medlem
Livstid gör Morot och 5-5 år för Bill och Bull..
Citera
2014-03-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sambanova
Livstid gör Morot och 5-5 år för Bill och Bull..
Högsta straffet FH och DB kan få är väl 4 år?
Citera
2014-03-06, 12:20
Medlem
[quote=Haaaaag|47807200]
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Varken du eller jag kan svära på att det är "så här" eller "så här". Men jag vet att experten i ett Tingsrättsförhör (ÅTERIGEN; jag var där) sa att tänder kan falla ur då en kropp börjat ruttna. Hon fick frågan vart tänderna kan vara och svaret var att det är möjligt att polis/utredare/läkare på plats missat tänderna (en tand är ju inte så j-la stor i en kuperad skogsterräng) eller att tänder kan ha kommit ner i jorden/gräset då det regnat. Jag tror att man "lätt" i en obduktion skulle kunna se om en person dragit ut tänder.

Nu vill jag inte prata mer om detta. Imorgon är det dags för sista förhandlingsdagen vi någonsin kommer ha i detta målet. Folk, vad tror ni?

Hade du läst lite noggrannare hade du sett att det va en teori.
Jag undrar fortfarande hur du förklarar symmetrin i tandförlusten.
Att man missar några tänder, kanske, men arton stycken. Tycker du det är troligt?
Citera
2014-03-06, 12:58
Medlem
[quote=CarlJanne75|47808342]
Citat:

Hade du läst lite noggrannare hade du sett att det va en teori.
Jag undrar fortfarande hur du förklarar symmetrin i tandförlusten.
Att man missar några tänder, kanske, men arton stycken. Tycker du det är troligt?

Förstår att det är en teori Men nu är det så att experter har gett svar, vilket jag skrivit 2 gånger nu. Åklagarna/målsägandebiträdena har därefter inte lagt någon vikt i tandfrågan. Därför känner jag att det är orealistiskt.

Vart tänderna tagit vägen? Åkt ner i magen (men då kanske dom skulle hittats under obduktionen??), ligger runt omkring eller/och på stigen till dumpningsplatsen, sjunkt ner i gräset/jorden vid regn, något djur kanske har lagt beslag på några, några tänder kan ha legat i brända bil-vraket.

Tror fortfarande att man skulle kunna se om tänder dragits ut, när man gör obduktionen. Detta är en även en teori från min sida. Vi kommer nog aldrig få svaret.....
P.S Däremot tror åklagarsidan att AJ/DB/FH dragit ner trosorna och byxorna på offret för att det ska se ut som ett sexbrott när man hittar kroppen. Detta sa dom i sin sakframställan
Citera
2014-03-07, 08:24
Medlem
ReimerDenYngres avatar
[quote=Haaaaag|47807200]
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Vill bara påpeka att Id* inte hittats i skogsterräng utan i en dunge i en å-dal på slätten. I praktiken låg hon på ett ställe som var mycket platt, gräsbevuxet och med lermark under sig. Att de saknade tänderna inte fanns där anser jag är 99.99 procent säkert. Däremot passar jag helt på frågan om tänder dragits ut, lossat under våld mot huvudet, blivit en skatas troféer i boet eller försvunnit när ett djur tog sig ett nafs.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2014-03-07 kl. 08:30.
Citera
2014-03-07, 09:02
Medlem
[quote=ReimerDenYngre|47820999]
Citat:

Vill bara påpeka att Id* inte hittats i skogsterräng utan i en dunge i en å-dal på slätten. I praktiken låg hon på ett ställe som var mycket platt, gräsbevuxet och med lermark under sig. Att de saknade tänderna inte fanns där anser jag är 99.99 procent säkert. Däremot passar jag helt på frågan om tänder dragits ut, lossat under våld mot huvudet, blivit en skatas troféer i boet eller försvunnit när ett djur tog sig ett nafs.

Du fick Haaaaags citat att se ut som mitt. Men ok.
Jag vet att det inte va skogsterräng. Håller med dig om att dom aldrig skulle missa 18 tänder.
Därmed sågar jag "expertens" åsikt att dom skulle ha trillat ut av sig självt.
Citera
2014-03-07, 10:08
Medlem
ReimerDenYngres avatar
[quote=CarlJanne75|47821242]
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Du fick Haaaaags citat att se ut som mitt. Men ok.
Jag vet att det inte va skogsterräng. Håller med dig om att dom aldrig skulle missa 18 tänder.
Därmed sågar jag "expertens" åsikt att dom skulle ha trillat ut av sig självt.

Japp, det är Haaaag jag citerade men det verkar ha buggat ur... Att tänderna lossat där Id* återfanns och ligger kvar där är vi överens om är uteslutet. Obducenten har inte varit på plats...
Citera
2014-03-07, 10:21
Medlem
Vbg1972s avatar
DB påstår i pågående förhör, att han flyttat och fått nytt jobb. Någon som vet vart och var han jobbar?
Citera
2014-03-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
DB påstår i pågående förhör, att han flyttat och fått nytt jobb. Någon som vet vart och var han jobbar?
Ja, det vore intressant att veta vem som anställer någon som är dömd för för något så avskyvärt som DB är.
Citera
2014-03-07, 13:05
Medlem
DrSilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972

Tror han bor neråt Ullared-hållet numer och jobbar i kök. Med betoning på tror - ett rykte jag hört bara.
Citera
2014-03-07, 13:20
Medlem
Moulgans avatar
Citat:
Oskar Lodin: Nilsson är nu inne på att man inte hittat något blod utanför lägenhetshuset. Enligt åtalet och tingsrättens dom så måste kroppen därför ha lastats rakt in i en bil från entrédörren. Att det skulle ha gått till på detta sätt anser Nilsson är helt osannolikt, hade så varit fallet hade vi enligt Nilsson haft 7-8 vittnen här som vaknat av ljudet från 35-åringens bil som saknade ljuddämpare.

13:17, 7 March 2014
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5802307
Hade dessa varit lika lättväckta som Nilssons "lättväckta" kvinna som sov som en stock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in