2014-03-04, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nån som har koll på var de två likbärarna befinner sig idag, tänkte på dem när jag läste löpsedeln...
http://www.expressen.se/gt/man-hittad-skjuten-i-lagenhet-i-jonkoping/
"En man hittades skjuten i en lägenhet i Jönköping"
Tänkte om nån kanske velat skapa rättvisa?

Vad är kopplingen till DB och FH, menar du? AJ:s hyresvärd på campingen?
Citera
2014-03-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nån som har koll på var de två likbärarna befinner sig idag, tänkte på dem när jag läste löpsedeln...
http://www.expressen.se/gt/man-hittad-skjuten-i-lagenhet-i-jonkoping/
"En man hittades skjuten i en lägenhet i Jönköping"
Tänkte om nån kanske velat skapa rättvisa?

Nog för att de ser ut som att de är en nasse som är skjuten (Om man läser flashbacktråden https://www.flashback.org/t2330278) Men tror inte att de har något med DB & FH att göra. Möjligen att dom DB kan ha stött på han under någon spelning/demo. Det är större chans att Morot vet vem de är i så fall.
Citera
2014-03-04, 08:56
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pam-pam-ela
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2905871-nya-vittnen-hordes-i-hovratten

Nu säger hon sig ha misstolkat sin pojkvän. I tidigare samtal ska sambon ha berättat att han såg kvinnan stå ute på balkongen och röka den natten, det har hon uppgett i tidigare förhör. "Men nu har jag förstått att det var fel, jag tog fel på dag, det var en annan dag han såg henne."

Ett vittne hörde ingenting för hon sov. Ett vittna tog fel på datum. Polen är avklarat och okey. Skomätning ej godkänt.

Magplask?

Magplask är ett bra ord, men frågan är om inte självmål är ett ännu bättre. Skodiskussionen har ju varit klargörande och dess förmåga att sprida tvivel har försvunnit sedan åklagaren fick tillfälle att utveckla hur skor mäts.

Vittnet som inget hörde fick utveckla hur det fanns flera väggar mellan henne och platsen där mordet skedde, med andra ord har hon aktivt undanröjt tvivel om varför hon inget hörde eftersom hon själv tycker sig kunna förklara varför.

Självmål är därför ett bättre ord.
Citera
2014-03-04, 10:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadlamb
Nog för att de ser ut som att de är en nasse som är skjuten (Om man läser flashbacktråden https://www.flashback.org/t2330278) Men tror inte att de har något med DB & FH att göra. Möjligen att dom DB kan ha stött på han under någon spelning/demo. Det är större chans att Morot vet vem de är i så fall.
Enligt Jönköpingsposten är både BO och MT i 20-årsåldern, alltså yngre än alla tilltalade i detta mål. http://www.jonkopingsposten.se/jonkopings-kommun/just-nu-man-skjuten-i-jonkoping
Citera
2014-03-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Magplask är ett bra ord, men frågan är om inte självmål är ett ännu bättre. Skodiskussionen har ju varit klargörande och dess förmåga att sprida tvivel har försvunnit sedan åklagaren fick tillfälle att utveckla hur skor mäts.

Vittnet som inget hörde fick utveckla hur det fanns flera väggar mellan henne och platsen där mordet skedde, med andra ord har hon aktivt undanröjt tvivel om varför hon inget hörde eftersom hon själv tycker sig kunna förklara varför.

I det här läget gillar jag både självmål å magplask. Tror du advokaten bränt sitt bästa krut?
Citera
2014-03-04, 11:33
Medlem
Har tidigare tagit upp att BO saknade 18 tänder. Halva överkäken på ena sidan. Halva underkäken på motsvarande sida. Jag har hela tiden trott att tänderna dragits ut av GM kanske med hjälp av bihang. Varför? Troligen tänkte dom låta kroppen följa med bilen upp på berget.
Deras tanke va att förstöra DNA samt försvåra tandkortsidentifiering. Som vi vet tänkte dom om.
Har det gått till så här kan det va ett skäl till att man inte pratar.
Dom borde känna en enorm skam. Två av dom har väl kanske den förmågan.
En teori.
Citera
2014-03-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har tidigare tagit upp att BO saknade 18 tänder. Halva överkäken på ena sidan. Halva underkäken på motsvarande sida. Jag har hela tiden trott att tänderna dragits ut av GM kanske med hjälp av bihang. Varför? Troligen tänkte dom låta kroppen följa med bilen upp på berget.
Deras tanke va att förstöra DNA samt försvåra tandkortsidentifiering. Som vi vet tänkte dom om.
Har det gått till så här kan det va ett skäl till att man inte pratar.
Dom borde känna en enorm skam. Två av dom har väl kanske den förmågan.
En teori.

Nämen herre gud, det är ingen Beck-film detta. Tror du grabbarna hade så gott om tid i lägenheten/där bort i skogsdungen så dom började pilla ut massa tänder?? Dom var antagligen stressade som små jagade kaniner!!! och föresten så sade en expert i Tingsrättsförhören (jag var själv där) att tänder kan falla ur när en kropp föruttnar. Lägg även på att hon legat i en bagagelucka och gubbat och slängts runt och även släpats i skogsdungen bland stubbar och stenar - Där ryker några tänder också.
Citera
2014-03-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nämen herre gud, det är ingen Beck-film detta. Tror du grabbarna hade så gott om tid i lägenheten/där bort i skogsdungen så dom började pilla ut massa tänder?? Dom var antagligen stressade som små jagade kaniner!!! och föresten så sade en expert i Tingsrättsförhören (jag var själv där) att tänder kan falla ur när en kropp föruttnar. Lägg även på att hon legat i en bagagelucka och gubbat och slängts runt och även släpats i skogsdungen bland stubbar och stenar - Där ryker några tänder också.
Som du säger, är det långsökt att de hade en sån plan ( dra ut tänderna och bränna kroppen) samma natt som de de körde ut Idas kropp från hennes lägenhet. Men det är möjligt att de tänkte att de kunde göra detta efteråt för att bli omöjligt att identifiera henne. Alla tre var/bodde i närheten av platsen där Idas kropp dumpades. Jag hade en teori som skrev jag den tidigare i tråden. Jag tänkte kanske när morot var/bodde hos en av sina knäppskallar tjejer i Nossebro efter att han slagit ihjäl Ida, åkte med med den knäppskallen till dumpningsplatsen, drog ut tänderna med en tång och hade tänkt att sätta eld på kroppen men hann inte. Det kan vara så att en av hans medhjälpare som skulle göra det men vågade/kunde inte. I.a.f. tycker jag att det är väldigt konstigt att en 23-årig saknar 18 st av sina tänder och jag tror inte att fåglarna hade tagit hennes tänder.
Citera
2014-03-04, 17:29
Medlem
[quote=Haaaaag|47778526]Nämen herre gud, det är ingen Beck-film detta. Tror du grabbarna hade så gott om tid i lägenheten/där bort i skogsdungen så dom började pilla ut massa tänder?? Dom var antagligen stressade som små jagade kaniner!!! och föresten så sade en expert i Tingsrättsförhören (jag var själv där) att tänder kan falla ur när en kropp föruttnar. Lägg även på att hon legat i en bagagelucka och gubbat och slängts runt och även släpats i skogsdungen bland stubbar och stenar - Där ryker några tänder också.[/QUO

Nä,en Beckfilm är det inte. Det är mycket jävligare än så. Vad gäller rättsläkaren så ansågs att tänderna försvunnit efter offrets död, ingen teori om hur. Att dom va stressade råder nog ingen tvekan om. Det kan förklara hur dom enligt min teori agerade.
Du sågade min teori. Nu vill jag gärna höra hur du tänker.
Hur kan tänderna försvinna så symetriskt utan att någon dragit dom?
Om föruttnelse är orsak skulle man hittat tänder i kroppens närhet, vilket man inte gjorde.
Tid har någon haft. Teknikerna hittade varken fingeravtryck eller DNA-spår på lägenhetens ytterdörr.
Du kanske har ett svar på det också.
Citera
2014-03-04, 22:55
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nä,en Beckfilm är det inte. Det är mycket jävligare än så. Vad gäller rättsläkaren så ansågs att tänderna försvunnit efter offrets död, ingen teori om hur. Att dom va stressade råder nog ingen tvekan om. Det kan förklara hur dom enligt min teori agerade. Du sågade min teori. Nu vill jag gärna höra hur du tänker.
Hur kan tänderna försvinna så symetriskt utan att någon dragit dom? Om föruttnelse är orsak skulle man hittat tänder i kroppens närhet, vilket man inte gjorde. Tid har någon haft. Teknikerna hittade varken fingeravtryck eller DNA-spår på lägenhetens ytterdörr.
Du kanske har ett svar på det också.
Det fetade.

Det med att det saknades tänder i vänster - höger käke på motsvarande sida har förbryllat mig också. Då stämmer inte teorin om att tid och/eller djur orsakat det. Jag tycker det är oförklarligt. Men ingen verkar ha gjort någon stor sak om det. Så, jag vet inte?
Citera
2014-03-04, 23:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Låter betryggande. Tack för det. Nu ser jag fram emot en LIVSTIDS vistelse i fängelse för Rödtotten och 4 år för underhuggarna.
Citera
2014-03-05, 13:34
Medlem
Quarrels avatar
TTELA: Hovrättens tur syna brottsplatser
Citat:
Sedan gick färden även vidare mot Grästorp, där man bland annat besökte de olika brandplatserna och fyndplatsen där sedermera den mördade kvinnan hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in