2013-08-16, 00:59
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det fanns spår av tre män inne i Idas lägenhet. Vem är i så fall tredje mannen? Inte Harry Lime, för han finns inte med i rollistan.
Fanns det spår av 3 män? Nu har jag missat nåt.... Har TH sagt det? Media?
Citera
2013-08-16, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Du har nog lärt dig något nytt.

Läs också https://www.flashback.org/sp44783015

Tack.
Då kan det bli riktigt intressant med Fredagens häktning. Vilka överraskningar som dyker upp för AJ.
Citera
2013-08-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Eller enligt 2. Han har ju både varit anhållen och häktad i sin frånvaro. Det borde väl också vara starka skäl?

Ja, det är möjligt dock så var han tillräckligt smart att överlämna sig själv. Han har nog suttit häktad både en och två ggr och visste på vilka grunder man blir häktad.
Citera
2013-08-16, 01:03
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Tror inte heller att han var med vid dumpningen. Knappt vid Idas hus heller. Eftersom både DB och FH har gett olika uppgifter vid vallningen tyder på att de inte var tillsammans hela tiden. Misstänker detta: AJ får panik. DB åker iväg och lämnar FH hemma hos sig. Då de måste ha en till bil för att bränna upp den första så blir FH inblandad. För det är väl inte så att man låter alla delta i ett brott om det inte är absolut nödvändigt. Jag vet inte men det här med att de inte har samstämmiga uppgifter om vilken väg de tagit tyder på att de inte varit tillsammans hela tiden. ( Det var innan Ida hittades nära Grästorp så den vägen kan de inte ha blivit vallade)

Det står ju i någon artikel att DB och FH HAR varit vid Id@'s adress. Och att de har bevis på det. Nu har jag läst flera inlägg om att FH ev inte var vid BP och det gör iallafall mig förvirrad..
Citera
2013-08-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Åklagaren har i en intervju sagt att de båda häktade, DB och FH, har befunnit sig vid Id*s adress under kvällen/natten och det finns även uppgifter om att 3-4 personer setts under mordnatten längs Kabelvägen.
Okej. Har de då åkt i DBs Volvo endast eller fanns det med två bilar vid iakttagelsen? Kabelvägen?
Någon här har sagt att det även fanns en iakttagelse vid Flo Mossen på en busshållsplats där ett vittne sett och hört två bilar- en Volvo och en V 8.
Citera
2013-08-16, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Det står ju i någon artikel att DB och FH HAR varit vid Id@'s adress. Och att de har bevis på det. Nu har jag läst flera inlägg om att FH ev inte var vid BP och det gör iallafall mig förvirrad..

Den artikeln har jag missat. Det kan självklart vara så. Jag är bara så oerhört störd över att de inte lämnat samstämmiga uppgifter om färdväg. Försöker hitta en logisk förklaring till det.
Citera
2013-08-16, 01:10
Medlem
Citat:

Jag tror att det är dags att hålla koll på röde baronens mor, kommer nog snart att bli skyddad identitet där, Skulle kräket bli släppt så är det bra att veta var dom befinner sig.
Citera
2013-08-16, 01:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag har all respekt för din kunskap. Men det här med spår av tre män i lägenheten är nytt för mig.

Citat:
Fanns det spår av 3 män? Nu har jag missat nåt.... Har TH sagt det? Media?
Jag vill minnas att jag har läst det. Spår av tre personer i lägenheten. Men jag hittar det inte nu, och kan missta mig.
Citera
2013-08-16, 01:16
Medlem
Citat:
Det fanns spår av tre män inne i Idas lägenhet. Vem är i så fall tredje mannen? Inte Harry Lime, för han finns inte med i rollistan.

Intressant att det är 3 män och inte hen. Det bör betyda att de är identifierade.

Vem är Harry Lime?
Är det han som serverar dagens efter häkningen, för det torde väl bli morotssoppa.
Citera
2013-08-16, 01:18
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att jag har läst det. Spår av tre personer i lägenheten. Men jag hittar det inte nu, och kan missta mig.

från början var det blod från tre personer, långt senare var det spår från tre personer.
Hoppas att det stämmer............det sistnämnda.
Citera
2013-08-16, 01:27
Medlem
Citat:Ursprungligen postat av Felix52
Att kroppen har hittats har inte med sekretess att göra. Det är en offentlig uppgift.
Det hade säkert AJ koll på utan advokaten.
Uppgifter som inte är offentliga får däremot inte yppas."

Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Hur menar du att AJ fått den uppgiften då? Han satt ju häktad i Polen. Gav polska polisen den infon? Tror ju han haft fulla restriktioner även där nere.

I denna artikel i ttela står det att de MTG får se på tv,lyssna på radio och läsa tidningar! Kan det verkligen stämma!?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2292195-mordmisstankte-fortsatter-neka

"Får inte träffas
I Uddevalla sitter samtliga åtskilda med restriktioner. De får inte vistas i gemensamhetsutrymmen, inte använda telefon, inte ta emot besök utan ansökan i förväg och all post kollas av åklagare.

– Men de får läsa tidningar, lyssna på radio och se på tv, uppger vice chefsåklagare/kammaråklagare Per-Erik Rinsell."
Citera
2013-08-16, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Citat:Ursprungligen postat av Felix52
Att kroppen har hittats har inte med sekretess att göra. Det är en offentlig uppgift.
Det hade säkert AJ koll på utan advokaten.
Uppgifter som inte är offentliga får däremot inte yppas."

I denna artikel i ttela står det att de MTG får se på tv,lyssna på radio och läsa tidningar! Kan det verkligen stämma!?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2292195-mordmisstankte-fortsatter-neka

"Får inte träffas
I Uddevalla sitter samtliga åtskilda med restriktioner. De får inte vistas i gemensamhetsutrymmen, inte använda telefon, inte ta emot besök utan ansökan i förväg och all post kollas av åklagare.

– Men de får läsa tidningar, lyssna på radio och se på tv, uppger vice chefsåklagare/kammaråklagare Per-Erik Rinsell."

Men det gäller inte AJ. Restriktioner för honom kommer ÅK att framföra imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in