2013-06-30, 18:07
Medlem
Har under de senaste 4-5 månaderna rökt cirka 5g AKB48 utblandad i tobak i mängd om 1/35. I början meckar jag ut mixen ordentligt för att i slutet oftast rulla rena spliffar. Röker oftast i spliff med cigarettfilter för att slippa det värsta av den giftiga smaken, pipa använder jag när jag känner att jag vill ha lite mer effekt.

Tror jag haft ungefär 1 veckas uppehåll mellan de flesta grammen. Under denna period har jag även försökt mig på att röka ett par femmor cannabis. Problemet ligger i att jag oftast inte känner ett smack när jag röker cannabis. AKB är väldigt potent och när man röker det slår det på som vilket högkvalitéts röka som helst.
Även fast ruset skiljer sig från cannabis i många avseenden så vänjer man sig snabbt vid det nya och förväntningarna på ruset förändras markant. Hur arbetar man bort detta?

Är det någon här som har erfarenhet av att bli av med tolerans på cannabioder? Finns det några speciella tips och trick man kan tillämpa förutom nykterhet? Har räknat på att jag som längst haft uppehåll i två veckor. Efter dessa två veckor hade min tolerans för cannabis inte ens sänkts nämnvärt. Hur lång tid kan det egentligen behövas?
Citera
2013-07-01, 06:22
Medlem
ATn varar ju någon vecka så jag skulle vänta minst en månad.
Citera
2013-07-01, 14:56
Medlem
ultrasunks avatar
upplevde samma sak när jag var inrökt på cannabinoider också, kände inte ett smack när jag rökte brass. skulle gissa på 2-3 månader faktiskt, tror åtminstone att en månad är lite i underkant.
Citera
2013-07-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
upplevde samma sak när jag var inrökt på cannabinoider också, kände inte ett smack när jag rökte brass. skulle gissa på 2-3 månader faktiskt, tror åtminstone att en månad är lite i underkant.

Jag vill poängtera att jag gissade. Sedan jag började med dagens SC har jag bara fått effekt på CB en gång och då var det ett sjukt fint hasch (såldes för 200kr/g av en kille som jag köpt fint gräs av för 100kr/g, mycket kristaller!).

Polaren som bara röker CB (dagligen) pratar fortfarande om detta hasch, känns så fattigt att jag knappt fick ett rus...

Så röker man SC bör man inte röka CB, man kan lika gärna röka oregano, ok smakar sämre men effekten blir likadan...
Citera
2013-07-01, 17:22
Medlem
Ca 4v utan cannabinoider vart toleransen nere på noll och jag kände av cannabis bra. Syntetiska cannabinoider ger tolerans fort men den försvinner också snabbt.

Rekommenderar ingen syntetiska cannabinoder, beroendet är inte kul och riskerna är inte värda. Men klarar man röka då och då rekommenderar jag AB-FUBINACA. Känns mer som riktig cb än de förra (pb, AKBf) samt längre rus. Annars håll er till cannabis; det är beprövat och tja, är man psykiskt stabil är det en rätt så svag substans, mixarna är inte alls lika "lätta".
Citera
2013-07-01, 20:35
Medlem
DirtyNorths avatar
Jo jag har då fått tolerans mot det väldigt mycket, har 20g pulver kvar som jag nog ska sälja iväg då jag fått så mycket tolerans.
Citera
2013-07-02, 10:22
Medlem
Battery6s avatar
Toleransen är enligt min erfarenhet kortvarig och byggs på snabbt. Att röka 4 dagar i sträck ökar den mer än att röka 4 dagar utspritt på en vecka. Stora doser ökar den också mycket och hur man än gör sitter man ju där och meckar brutalt feta till slut. Bästa tipsen jag kan ge är att börja med en liten dos varje dag och kanske ta en paus.
Citera
2013-07-02, 14:42
Bannlyst
Man kan vänta såklart och minska toleransen men har man 1 gång varit riktigt inrökt så kommer man aldrig tillbaka till den nivån man började med vill jag påstå och då har jag tagit pauser på halvår. Jag får bra effekt på SC i 3 dagar nu för tiden och hur lång tid jag pausat spelar mer eller mindre ingen roll.
Kommer ihåg den gamla goa tiden när man hade en påse Pulse i vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in