Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Ekonomiskoberoendehet r vldigt ovanlig hos mnniskor i dagens Sverige. Jag knner en som r det, alla andra mste arbeta eller utfra ngon form av prestrationer fr brdfdan. Om valet str mellan att bo i en sunkig frort och en villa p djursholm tror jag att alla vet svaret. Dagens verklighet r att mn fortfarande har hgre ln n kvinnor, och rika killar fortfarande har ltt att hitta brudar. Lgg ihop 1 +1 och se vad det ger...
Vad r det egentligen fr skillnad p om en tjej gillar dig fr dina pengar mot om du r bra p att sjunga eller spela fotboll egentligen? Om du vet att din kvinna lskar dig fr dina pengar kan du ha kvar henne genon att ha en vlfylld plnbok och det r mycket lttare n att vara
vacker som en vrdag hela sitt liv

Jag ber om urskt om jag var otydlig dr... Jag menade att kvinnor med egna anstllningar kan leva ekonomiskt oberoende av
mn. Kvinnor behver inte mn fr att kunna betala sin hyra och handla hem sin mat i dag. Vi har egna inkomster

Lo and behold!
Annars kan jag inte svara fr alla andra kvinnor, inte ens majoriteten, men nog har jag sttt p fler n jag som valt krlek framfr status. Status kan ven vara ngot man senare vljer att uppn och arbeta mot tillsammans, om nu det skulle vara s viktigt?
Tycker det lter cyniskt och tragiskt att kvinnor skulle stanna hos ngon p g a en fet plnbok, vilket tomt liv. Men alla r olika.