• 2
  • 3
2005-06-13, 16:36
Medlem
Skre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faerie
Temat knns lite frldrat tycker jag, argumenten likas, men ven bland kvinnor finns ju olika vrderingar, sjlvfallet.

Numera arbetar de flesta kvinnor och r ekonomiskt oberoende och drmed fullt kapabla att frsrja sig sjlva. Det ger frihet att vlja partner utifrn andra kriterier, som gemensam syn p livet t ex. Att pst att vifta med kontoutdraget skulle vara en magnet verkar helt frmmande anser jag, inte minst fr att ven i ett frhllande kanske man vljer att ha bde egna samt gemensamma konton.

Vi lever vl inte p 1800-talet lngre, eller hur. Kanske temat var menat som ett diskussionsunderlag fr de yngre generationerna? Eller de utprglat materialistiska?
Ekonomiskoberoendehet r vldigt ovanlig hos mnniskor i dagens Sverige. Jag knner en som r det, alla andra mste arbeta eller utfra ngon form av prestrationer fr brdfdan. Om valet str mellan att bo i en sunkig frort och en villa p djursholm tror jag att alla vet svaret. Dagens verklighet r att mn fortfarande har hgre ln n kvinnor, och rika killar fortfarande har ltt att hitta brudar. Lgg ihop 1 +1 och se vad det ger...

Vad r det egentligen fr skillnad p om en tjej gillar dig fr dina pengar mot om du r bra p att sjunga eller spela fotboll egentligen? Om du vet att din kvinna lskar dig fr dina pengar kan du ha kvar henne genon att ha en vlfylld plnbok och det r mycket lttare n att vara vacker som en vrdag hela sitt liv
Citera
2005-06-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Ekonomiskoberoendehet r vldigt ovanlig hos mnniskor i dagens Sverige. Jag knner en som r det, alla andra mste arbeta eller utfra ngon form av prestrationer fr brdfdan. Om valet str mellan att bo i en sunkig frort och en villa p djursholm tror jag att alla vet svaret. Dagens verklighet r att mn fortfarande har hgre ln n kvinnor, och rika killar fortfarande har ltt att hitta brudar. Lgg ihop 1 +1 och se vad det ger...

Vad r det egentligen fr skillnad p om en tjej gillar dig fr dina pengar mot om du r bra p att sjunga eller spela fotboll egentligen? Om du vet att din kvinna lskar dig fr dina pengar kan du ha kvar henne genon att ha en vlfylld plnbok och det r mycket lttare n att vara vacker som en vrdag hela sitt liv
Jag ber om urskt om jag var otydlig dr... Jag menade att kvinnor med egna anstllningar kan leva ekonomiskt oberoende av mn. Kvinnor behver inte mn fr att kunna betala sin hyra och handla hem sin mat i dag. Vi har egna inkomster Lo and behold!

Annars kan jag inte svara fr alla andra kvinnor, inte ens majoriteten, men nog har jag sttt p fler n jag som valt krlek framfr status. Status kan ven vara ngot man senare vljer att uppn och arbeta mot tillsammans, om nu det skulle vara s viktigt?

Tycker det lter cyniskt och tragiskt att kvinnor skulle stanna hos ngon p g a en fet plnbok, vilket tomt liv. Men alla r olika.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in