2013-06-30, 16:36
Medlem
God eftermiddag Flashback.

Är nuvarande inskriven hos socialen och får en liten peng därifrån per månad och undrar hur man får reda på om man fick avslag ifrån försäkringskassan, alltså via mejl, papper osv?

Jag skulle fått in pengar ifrån försäkringskassan den 28:e men fick inga. Anledningen var nog för att jag missat lämna en deklaration men jag har inte fått reda på att jag fick avslag. Eller är dem försenade? Ska självklart ringa dem direkt på måndag men tänkte bara höra ifall någon vet hur det går till.
Senast redigerad av Cauvie 2013-06-30 kl. 16:39.
Citera
2013-06-30, 17:47
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
God eftermiddag Flashback.

Är nuvarande inskriven hos socialen och får en liten peng därifrån per månad och undrar hur man får reda på om man fick avslag ifrån försäkringskassan, alltså via mejl, papper osv?

Jag skulle fått in pengar ifrån försäkringskassan den 28:e men fick inga. Anledningen var nog för att jag missat lämna en deklaration men jag har inte fått reda på att jag fick avslag. Eller är dem försenade? Ska självklart ringa dem direkt på måndag men tänkte bara höra ifall någon vet hur det går till.

Har du fått avslag av någon form så bör du få ett skriftligt beslut på det, oftast skickas det till bokföringsadress.
Citera
2013-06-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.bonzo
Har du fått avslag av någon form så bör du få ett skriftligt beslut på det, oftast skickas det till bokföringsadress.

Hm, okej. I sådana fall bör jag få det nu i veckan då må jag tro.
Citera
2013-06-30, 20:21
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Hm, okej. I sådana fall bör jag få det nu i veckan då må jag tro.

Det bästa är att ringa din handläggare och se hur ditt ärende ligger till. Vissa ärenden kan ta upp till 30 dagar att handlägga, speciellt ärenden som går genom flera myndigheter.
Citera
2013-06-30, 21:56
Medlem
leprasjuklings avatar
Logga in på "Mina Sidor" på FK:s hemsida med e-leg och se om det står något där.
Citera
2013-07-01, 10:50
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Logga in på "Mina Sidor" på FK:s hemsida med e-leg och se om det står något där.

Ja, fast mig veterligen så framgår inte uppgifter om beslut av ärenden på internet, utan de skickas alltid per post till folkbokföringsadress! Det absolut bästa är att kontakta den tillsatta handläggaren i ärendet alternativt att ringa kundcenter och höra status på sitt ärende.
Citera
2013-07-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.bonzo
Ja, fast mig veterligen så framgår inte uppgifter om beslut av ärenden på internet, utan de skickas alltid per post till folkbokföringsadress! Det absolut bästa är att kontakta den tillsatta handläggaren i ärendet alternativt att ringa kundcenter och höra status på sitt ärende.

Det kan stå _att_ beslut fattats, men det framgår som regel inte vad beslutet bestod i.

Som flera sagt, det ska skickas till folkbokföringsadressen, som regel med A-post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in