2014-04-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Och just därför är Stockholms motsvarighet till DVLM förmodligen fortfarande inte avslöjad, exempelvis ingen Summerburst TV från RF eller dyl.

Romero, Deadmau5, eller Aoki hade varit tungt och kan faktiskt vara alternativ. Verkar dock att både Romero och Deadmau5 har "semester" om man tittar på deras schemalagda spelningar. Skulle även ha varit tungt med exempelvis Knife Party som förvisso inte är alls lika stora som DVLM men otroligt bra. Även Bingo Players eller som du nämnde Vicetone skulle vara kul att se!
Knife Party är i USA då, Bingo Players känns inte så heta nu så här någon månad efter Pauls bortgång tyvärr.
Citera
2014-04-04, 14:45
Medlem
Skönt att Götet fått Tiesto i alla fall och Stockholm slipper han. Vet att han är hajpad men på November lights kändes han seg och tråkig.

Hur som helst angående Rebecca & Fiona så har dom faktiskt ryckt upp sig senaste tiden och deras set är inte alls så dåliga som folk tror. Att Götet fått Nervo som förmodligen är motsvarigheten är dock jävligt skevt fördelat då Nervo är klasser bättre.

Rebecca & FIona lockar dessutom en massa fina tjejer till Bursteen
Senast redigerad av Tango8 2014-04-04 kl. 14:50.
Citera
2014-04-04, 14:46
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Haha, på riktigt! Du tycker Rebecca & Fiona håller högre kvalitet än DV&LM? Du skojar inte alltså?
DV&LM är hur som helst jävligt mycket större än Rebecca & Fiona, det kan inte ens du neka till
Enligt mig är R&F och DVLM lika upphetsande som en Somalisk könsstympning.
Skulle kasta ut de båda med huvudena före om jag var arrangör för en elektronisk dansfestival så som SB. Ska du sluta älta och förstå att folk har olika smaker snart?
Citera
2014-04-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TintinoDbambino
Enligt mig är R&F och DVLM lika upphetsande som en Somalisk könsstympning.
Skulle kasta ut de båda med huvudena före om jag var arrangör för en elektronisk dansfestival så som SB. Ska du sluta älta och förstå att folk har olika smaker snart?
Vilka du föredrar eller vilka jag föredrar är egentligen ointressant. Men oavsett vad man tycker så är DV&LM tillräckligt stora och populära för att vara headline-material, det är inte R&F.
Citera
2014-04-04, 15:40
Medlem
GosigKamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Undrar just vart Orion Area ska vara. I början tänkte jag nåt typ av cirkustält eller stort tält inne på Ullevi men den tanken försvann mer och mer ju fler artister de bokade och man insåg att denna delen ärndå är ganska stor. Valhalla IP kanske är för långt bort? Borde ju vara ganska nära Ullevi så man lätt kan mingla ut och in! Dessutom borde det vara inom samma område så man slipper gå ut och in.
Det är inte särskilt långt bort till Valhalla IP, typ 1 minuts gångväg så det är helt klart möjligt att Orion kommer vara där. Toaletter osv ligger säkert kvar på samma ställe som det har gjort båda åren.
Citera
2014-04-04, 15:47
Medlem
De flesta stora akterna till Göteborg är väl klara nu antar jag, hur kommer schemat se ut tror ni? Angello lär väl stänga hela skiten på Lördagen? Har Hardwell förtjänat sista speltid på Fredagen, eller blir det Guetta som vanligt? Tiesto lär väl vara ganska sent också?

Lineupen till Göteborg är verkligen helt fantastisk.
Citera
2014-04-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orvaldo
De flesta stora akterna till Göteborg är väl klara nu antar jag, hur kommer schemat se ut tror ni? Angello lär väl stänga hela skiten på Lördagen? Har Hardwell förtjänat sista speltid på Fredagen, eller blir det Guetta som vanligt? Tiesto lär väl vara ganska sent också?

Lineupen till Göteborg är verkligen helt fantastisk.
Jag hoppas med hela mitt hjärta att Angello för stänga någon av dagarna men dock kan SPG överraska oss som vi vet. Hardwell fick stänga UMF, så skulle absolut kunna stänga. Samma gäller nog Guetta och Tiesto. Men det återstår och se.

Börjar bli grymt taggad då de börjar sätta upp affischer i södra Sverige nu också!

Ser mest fram emot: Angello, Sebjak, Hardwell, DV&LM & Showtek.

Hoppas Garrix överraskar mig!

Angående Orion Area,
Finns det inte plats för en mindre scen precis utanför Ullevi?
Citera
2014-04-04, 17:49
Medlem
Läste någonstans när Hardwell släpptes att han skulle avsluta sista dagen i Sthlm iallafall. Lär väl förmodligen bli samma i Gbg.
Angående R&F så är det ett jävla skämt om inte SPG har något/några riktigt bra namn till Sthlm kvar att presentera. Just nu är lineupen i Gbg löjligt mycket bättre. Har allvarliga tankar på att sälja biljetten till Sthlm och ta bilen ner till Gbg istället.
Citera
2014-04-04, 18:42
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Undrar just vart Orion Area ska vara. I början tänkte jag nåt typ av cirkustält eller stort tält inne på Ullevi men den tanken försvann mer och mer ju fler artister de bokade och man insåg att denna delen ärndå är ganska stor. Valhalla IP kanske är för långt bort? Borde ju vara ganska nära Ullevi så man lätt kan mingla ut och in! Dessutom borde det vara inom samma område så man slipper gå ut och in.

Valhalla IP känns ju helt rätt.. Gångavståndet blir ju max 2 min där emellan?
Citera
2014-04-04, 19:04
Medlem
Angello kommer spela den 31 maj eftersom att han är i London den 30. Hoppas han får stänga festivalen då!
Citera
2014-04-04, 20:09
Medlem
Helt ärligt, varför skulle inte summerburst fixa DV&LM till stockholm också? känns jävligt löjligt...
Dock så hoppas jag på att MAKJ kommer och lirar (inte huvudakt) med tanke på hans set på UMF, galet bra!
Citera
2014-04-04, 20:31
Medlem
GosigKamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksson7
Helt ärligt, varför skulle inte summerburst fixa DV&LM till stockholm också? känns jävligt löjligt...
Dock så hoppas jag på att MAKJ kommer och lirar (inte huvudakt) med tanke på hans set på UMF, galet bra!
Antagligen vill dom ha lite variation på festivalen, om inte annat skifta städer på en del akter.

Sen spelade ju DV&LM två gånger i Stockholm förra året, tror detta spelar in helt klart. Var ju på SPGs event båda två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in