2013-06-30, 11:50
Medlem
Canyoneros avatar
Tjena

För nån dag sen uppstod ett problem när jag skulle ladda ner ett program till burken, de blockerades i Chrome (har provat andra webläsare också), "Misslyckades - Blockerad". Trycker man på mer info står de:

"Den fil som du försöker hämta har blockerats av säkerhetsinställningarna på datorn och har därför tagits bort i bliagehanteringen i Windows. Nedan kan du läsa mer om hur du kan kontrollera säkerhetsinställningarna på datorn." Attachment Manager heter den på engelska.

Vet fan inte varför den gör det, har aldrig hänt förut men nu blockerar den ALLT, bilder, program, texter, allt som man försöker ladda ner, även saker som absolut är säkra.

Smart som jag var så avinstallera jag mitt virusskydd (Microsoft Security Essentials), och testa igen, NOPE, och nu har jag inget virusskydd för jag kan inte ladda ner något... satfläsk.

Någon som har haft samma problem eller vet hur man får bort Attachment Manager?

Tackarrrrrr

HP Windows 7 64 bit

https://support.google.com/chrome/an...ors&rd=1&hl=sv
http://support.microsoft.com/kb/883260
Citera
2013-06-30, 12:09
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Är det inte bara att högerklicka och välja egenskaper och sen häva blockeringen i /säkerhet /på det program du vill öppna ?

Kolla att UAC är avstängt också i användarkonton /ändra inställningar för User Account Control

starta sen om datorn efter ändringar där .
Senast redigerad av SlutaCiteraMigTack 2013-06-30 kl. 12:18.
Citera
2013-06-30, 12:16
Medlem
Canyoneros avatar
Om jag högerklickar finns de bara ett val: "Mer information" som leder till sidan jag länka

Dessutom kan jag inte trycka på "Ändra inställningar för User Account Control" rutan bara blinkar till, men inget händer, fan de här är skumt.
Senast redigerad av Canyonero 2013-06-30 kl. 12:27.
Citera
2013-06-30, 13:23
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canyonero
Tjena

För nån dag sen uppstod ett problem...
Flytta hårddisken till annan dator, skanna med AV, Malwarebytes m.fl.

Eller starta med Hirens Boot CD, starta Mini XP, installera AV, Malwarebytes m.fl., uppdatera programmen och skanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in