2013-06-30, 01:07
Bannlyst
Hejsan!

En kvinnlig bekant till mig är strandsatt utomlands och har varit det ett tag nu. Från att ha rest utomlands med målet att plugga där i ett halvår med hjälp av CSN-lån så har hon alltså hoppat av plugget, blivit nekad fortsatt CSN-lån och nu har hon inte pengar till en hemresa och riskerar att bli vräkt vilken dag som hellst till följd av att hyran inte blir betald.

Kvinnans föräldrar ställer inte upp.

Jag ställer upp, men jag är pank och behöver tips om hur man går till väga för att kunna ordna med donationer till kvinnans hemresa?

Det är en svensk vit kvinna.

PS: Landet är Grekland.
Senast redigerad av siggydog 2013-06-30 kl. 01:26.
Citera
2013-06-30, 01:09
Bannlyst
Ställa sig på gatan och erbjuda tjänster?
Citera
2013-06-30, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggydog
Hejsan!

En kvinnlig bekant till mig är strandsatt utomlands och har varit det ett tag nu. Från att ha rest utomlands med målet att plugga där i ett halvår med hjälp av CSN-lån så har hon alltså hoppat av plugget, blivit nekad fortsatt CSN-lån och nu har hon inte pengar till en hemresa och riskerar att bli vräkt vilken dag som helst till följd av att hyran inte blir betald.

Jag ställer upp, men jag är pank och behöver tips om hur man går till väga för att kunna ordna med donationer till kvinnans hemresa?

Ring aftonbladet.
Citera
2013-06-30, 01:15
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Hon kan ju försöka ta sig till Svenska Kyrkan, finns i ett flertal länder.
http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=643269

Citat:
Ursprungligen postat av vonfondu
Men istället blir jag besviken och förolämpad! TRÖTT!
Vi bryr oss inte. Ta ditt hudfärgssnack någon annanstans.
Citera
2013-06-30, 01:18
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Säger som de flesta när det är en junireggad 2013 profil.. Om du nu hade haft åldern och ett uns vett vet du väl för fan att man kontaktar ambassaden .. Gå o lägg dig troll
Citera
2013-06-30, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggydog
Hejsan!

En kvinnlig bekant till mig är strandsatt utomlands och har varit det ett tag nu. Från att ha rest utomlands med målet att plugga där i ett halvår med hjälp av CSN-lån så har hon alltså hoppat av plugget, blivit nekad fortsatt CSN-lån och nu har hon inte pengar till en hemresa och riskerar att bli vräkt vilken dag som hellst till följd av att hyran inte blir betald.

Hon är en vit svensk kvinna? precis som jag, vit och svensk med rötter i ett annat land!!
JA, men henne hjälper vi! en riktigt ansvarig vit kvinna som har hoppat av plugget, och nu hoppas på att hennes vita väninna ska tigga pengar för att få hem sin vita svenska väninna. tycker mest synd om din hjärna som måste leva med dig!!
Citera
2013-06-30, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Ställa sig på gatan och erbjuda tjänster?

Hon är lite för "fin" för sådant.
Citera
2013-06-30, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Säger som de flesta när det är en junireggad 2013 profil.. Om du nu hade haft åldern och ett uns vett vet du väl för fan att man kontaktar ambassaden .. Gå o lägg dig troll

Jag har funderat i de banorna..

Men samtidigt vill ju jag ha äran.
Citera
2013-06-30, 01:22
Medlem
Det bästa torde vara att gå till svenska ambassaden och rådfråga dem. Ambassaderna finns där för att hjälpa svenskar utomlands, speciellt om man behöver hjälp komma hem till Sverige igen.

Jag kan tänka mig att det även finns någon försäkring man tagit som kan vara till hjälp eller att ambassaden ger hjälp i form utav ett lån eller nåt.
Citera
2013-06-30, 01:23
Medlem
vonfondus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Hon kan ju försöka ta sig till Svenska Kyrkan, finns i ett flertal länder.
http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=643269

Vi bryr oss inte. Ta ditt hudfärgssnack någon annanstans.

Haha, du måste ju se att jag hänvisar till ett hudfärgspåstående? Kan garantera att du inte pluggat något sedan gymnasiet. Garantera.
Citera
2013-06-30, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
Hon är en vit svensk kvinna? precis som jag, vit och svensk med rötter i ett annat land!!
JA, men henne hjälper vi! en riktigt ansvarig vit kvinna som har hoppat av plugget, och nu hoppas på att hennes vita väninna ska tigga pengar för att få hem sin vita svenska väninna. tycker mest synd om din hjärna som måste leva med dig!!

Haha, jag är en manlig älskare eller något liknande.
Citera
2013-06-30, 01:25
Medlem
oengagerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI

Spelar väl ingen roll hur gammalt eller nytt ett konto är, snarare vad man tillför forumet som betyder något. Dock har du helt rätt att det bara är att kontakta ambassaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in