2013-07-01, 00:30
Medlem
Hawkbills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Inte alltid? Var några heta unga tjejer i Ryssland eller var fan det var.
Ja, undantag finns väl. Men feministerna är ju sällan några visuella godbitar. Det är ju därför dom är feminister från början!
Citera
2013-07-01, 00:32
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Varför gör inte batikhäxorna gemensam sak med de modiga kvinnorna i Femen? Maria Leissner, Mona Sahlin, Ann-Britt Grünewald, Gudrun Schyman mfl, var finns ni i denna stund som står upp för kvinnors rätt?

Haha, ja det är hemskt komiskt. Varför bemödar sig inte det parti som har jämställdhet som hela sitt existensberättigande, inte ens med att stödja och ta upp problem inom islam som har erkänt enorma problem där mycket är fullständigt sjukt. Varför går inget protesttåg där utanför södermalmsmoskén?

Hyckleriet är helt sanslöst.
Citera
2013-07-01, 00:32
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkbill
Ja, undantag finns väl. Men feministerna är ju sällan några visuella godbitar. Det är ju därför dom är feminister från början!

Mycket sanning i det. Jag har sett några hemska ruggugglor. De är värsta är att de absolut fetaste och fulaste tjejerna har mest kunskap och intresse av sex. Det är som ett grymt skämt.
Citera
2013-07-01, 00:33
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Haha, ja det är hemskt komiskt. Varför bemödar sig inte det parti som har jämställdhet som hela sitt existensberättigande, inte ens med att stödja och ta upp problem inom islam som har erkänt enorma problem där mycket är fullständigt sjukt. Varför går inget protesttåg där utanför södermalmsmoskén?

Hyckleriet är helt sanslöst.

Det är svensk mentalitet. Man vill inte konfrontera någon som kan slå tillbaka. Alla vet att muslimer inte tar saker lätt, de är otroligt lättkränkta och går till jihad för minsta lilla sak. Trots att de valde att bo här i första hand.
Citera
2013-07-01, 00:51
Medlem
Europes avatar
Citat:
Tyvärr är det ju alltid riktigt dassiga pattar som visas upp

Menar du de i moskén i Sverige? Ja, de var väl inga praktexempel, men den lilla tösen är ju i alla fall småsöt. Går man in på deras sida, så finns det däremot en hel del helt okej tissar. Och nästan alla är bättre än klotaktiga silikonpumpade bröst som är bland det mest osexigaste som finns. Många av brösten på Femens bilder ser trots allt ut som många av de bröst jag har hanterat i verkliga livet och jag gillar generellt just variationen mellan alla kvinnor (inte enbart ifråga om brösten, utan hela kittet)...vilket i och för sig inte är en lyckad böjning när det gäller att binda sig i ett fast förhållande... I vilket fall uppskattar jag variationen hos tjejerna i bilderna, de känns mer äkta än t.ex. porr som brukar tråka ut mig.
Citera
2013-07-01, 00:54
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Till skillnad från Ardin då som med mer moderata medel arbetar mot islamisternas kvinnoförtryck för det har hon ju verkligen engagerat sig emot?

Hehe, lite svårt kanske när man är med i ett av de sju riksdagspartier som är allierade med Muslimska brödraskapets frontorganisation i Sverige. De tänkte ju t.o.m. ta in en i partistyrelsen därifrån. Femen protesterar ju just mot Muslimska brödraskapet.
Citera
2013-07-01, 01:15
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Kvinnor har möjligen problem om en man tar på hennes kropp överhuvudtaget utan lov. Kvinnors bröst är inte en mer erogen zon än mäns bröst om det var det du försökte påstå med ditt inlägg. Mannens penis är att jämföra med kvinnans vagina. Bröst är obejktifierade i onödan och har blivit så mer på senare årtionden mycket pga porren.

Vi vet från forskning att heterosexuella män, oavsett kultur, tänder sexuellt på bl.a. kvinnors bröst och kvinnors timglasformade kroppsform. Vaginan syns ju inte så mycket, så det är rätt naturligt att evolutionen har ökat den sexuella attraktionen hos andra av kvinnans kroppsdelar när kvinnor nu inte har utvecklats till att ha babianröv. Har du ens funderat över varför kvinnor har två stora bröst till att börja med?

Sedan kan ni troende tjata hur mycket ni vill om "objektifiering" och andra trosdogmer från era ovetenskapliga teorier, men har man den sexuella läggningen att man tänder på kvinnobröst, så lär man även i framtiden tända på kvinnobröst, oavsett hur mycket vissa vill tro på annat. Bara för att man tror att verkligheten är annorlunda än den faktiskt är innebär inte att verkligheten omvandlas till det man vill att den skall vara.
Citera
2013-07-01, 01:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Feminister som bryr sig om islam. Kanske borde läsa koranen! Bara ett litet tips. Där står klart och tydligt kvinnan är till för mannen! Kvinnor kan inte ens försörja sig själva och de när väl fått en man att hysa över dem så ska de täckas och inte bli sedda för världen. Det är islam det och alltså vad feminister vill ha till Sverige.
Citera
2013-07-01, 03:24
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Med såna där uttalanden kommer ingen ta dig seriöst i en sån här diskussion. Lär dig det till nästa gång, du utmålar bara dig själv som en idiot.

Jag är kritisk till religion och i synnerhet emot islam, men att komma med såna där uttalanden är bara tröttsamt om man ska försöka föra en diskussion på en civilicerad nivå, något vi borde kunna göra i vårt civilicerade land som du väljer att kalla det.

Det jag menade med mitt inlägg var att jag tror inte att flasha pattarna leder till någon speciellt bra diskussion. Speciellt inte med muslimer som, precis som du säger, blir upprörda om man så mycket som visar knäena inne i moskén.

Å andra sidan står ju media inför en ganska prekär situation då det ska gullas med både feministerna och muslimerna samtidigt. Intressant hur det spelar ut sig.

Man kan inte föra civiliserade samtal med barbarer, det enda sättet att stoppa en islamisk invasion är med våld och inte med öppna armar, tyvärr!

Jag har inget emot att bli utmålad till idiot av passiva människor som tror att man kan mota fan i dörren genom att öppna dörren helt, det känns som att idiotistämpeln hör hemma någon annanstans.

Nu blev väl detta aningen offtopic men det är inte upp till mig att avgöra det.
Citera
2013-07-01, 08:09
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Vilken otrolig förmätenhet. Ardin tar alltså tolkningsföreträdet från Femen och hävdar att de inte alls vill protestera mot kvinnoförtryck utan egentligen har en "antimuslimsk" agenda.

Det skulle vara intressant om Ardin besökte en av Femen-medlemmarnas hemland Egypten och tog en liten promenad på Kairos gator. Enligt Egyptian Centre for Women's Rights har mer än 80% av de egyptiska kvinnorna blivit sexuellt trakasserade, ibland av hela mobbar av män, t.ex. CBS-reportern Lara Logan som nästan strök med under den brutala attacken.

Ardin sitter i sin trygga pk-bubbla och fördömer kvinnor som vill ta tillbaka rätten till sina kroppar och gator. Hon har full frihet som kvinna i Sverige, vilken hon inte är sen att utnyttja för egen vinning, men unnar inte andra kvinnor samma självklarheter.

Elitfeministernas svek mot kanske världens mest maktlösa kvinnor, som tar risker Ardin aldrig skulle vara beredd att utsätta sig för, är höjden av hyckleri. Svenska elitfeminister kämpar inte för någonting, de är pk-gökungar och fega as.

Amen!

Femen vågar kämpa mot ställen där äkta kvinnoförtryck finns och med sin egna säkerhet som insats. Om dom visar tuttarna eller dansar nakna är skitsamma, dom för kampen där den behöver föras och det ger dom här 3 mer cred än alla västerländska fegisfeminister tillsammans.
Citera
2013-07-01, 08:13
Medlem
ChuckTestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Vilket dilemma. Svenska journalister ÄLSKAR Femen och deras aktioner, MEN de älskar muslimer än mer. ojojoj vad göra????

Jag tycker det är ännu roligare med flashbackslöddrets reaktioner!
"Oj ja, vi hatar ju feminister men vi hatar ju muslimer också, ojoj vem ska vi heja på nu, vem hatar vi mest?"

Tragiskt.
Citera
2013-07-01, 08:54
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta
Jag tycker det är ännu roligare med flashbackslöddrets reaktioner!
"Oj ja, vi hatar ju feminister men vi hatar ju muslimer också, ojoj vem ska vi heja på nu, vem hatar vi mest?"

Tragiskt.

Jovars.. vi kan ju tävla i dubbelmoral bäst vi vill men faktum kvarstår att "flashbackslöddret" är enskilda individer som har all rätt i världen att vara pucko. Som journalist på DN eller AB torde man väl kanske ställa högre krav på sin egen förmåga att se bjälken i sitt eget metaforiska öga.

Dessutom finns det ganska många människor, mig själv inkluderat som inte hetsar upp mig nämnvärt över femnisternas krumbukter men blir rejält magsur av muslimer och deras galenskaper.

Den som vill kan ju roa sig med att läsa DNs ledare i dag måndag. Jag kan tänka mig att skribenten ägnat åtskilliga svettiga timmar åt att försöka få till budskapet att musslorna är untouchable men att feminsterna ändå på något vis har rätt... men ändå lite fel fast ändå rätt i princip

EDIT

Dessutom måste man väl inte heja på någon? Det faktum att två företeelser man själv har svårt för och som det konstant gullas med i media hamnar på kollissionkurs är väl tillräcklig orsak till glädje?
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2013-07-01 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in