2013-06-30, 21:44
Medlem
MalleusMaleficarums avatar
Feminister blir i regel mycket upprörda när män blottar sig, med tanke på detta är det också ganska märkligt att de själva sysslar med sådant.
Citera
2013-06-30, 22:04
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessLillian
Antagligen för att muslimerna är kända för att inte kunna hantera kvinnor / alternativa synsätt

Jag kommenterar pattdemonstrationer i allmänhet.
Vad fan har muslimer med det att göra???

Finns det verkligen bara en grammofonskiva i huvudet på er SD-nazister?
Ni är verkligen tröttsamma att höra på!
Citera
2013-06-30, 22:06
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Jag kommenterar pattdemonstrationer i allmänhet.
Vad fan har muslimer med det att göra???

Finns det verkligen bara en grammofonskiva i huvudet på er SD-nazister?
Ni är verkligen tröttsamma att höra på!

För att de gjorde "pattdemonstrationen" i en moske? Det har väl fan allting med saken att göra?
Citera
2013-06-30, 22:18
Medlem
Otroligt delikat situation:
Å ena sidan, feminister som inte drar sig för att vara påträngande och anstötliga på ett relativt olustigt sätt. Rent ociviliserat. Normalt gillas ju detta ooooooooohyggligt mycket av innerstadspressen.

Å andra sidan, muslimer blir rasande och känner sig (med viss rätt) kränkta och går givetvis till total överdrit i sina uttalanden. Missförstå mig inte, det är respektlöst att kuta in naken på någon annans tillställning. Krascha partyt, så att säga.
Det festliga är ju att det inte är detta som förargar muslimerna, utan att en kvinna är naken och gör som hon vill och manifesterar det mot muslimerna.

Vet fan inte var jag ska ta vägen för det är så fasansfullt roligt när två "sanningsvetare" krockar.
Båda parter är ju 100 procent övertygade om att deras världsbild är den enda rätta och är vana att allt man gör uppskattas av media.

Det är fan underbart.
Citera
2013-06-30, 22:36
Medlem
Arkiaters avatar
Varför gör inte batikhäxorna gemensam sak med de modiga kvinnorna i Femen? Maria Leissner, Mona Sahlin, Ann-Britt Grünewald, Gudrun Schyman mfl, var finns ni i denna stund som står upp för kvinnors rätt?
Citera
2013-06-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Varför gör inte batikhäxorna gemensam sak med de modiga kvinnorna i Femen? Maria Leissner, Mona Sahlin, Ann-Britt Grünewald, Gudrun Schyman mfl, var finns ni i denna stund som står upp för kvinnors rätt?

Dessa kvinnor har ett väldigt vi och dom tänk. Gudrun Schyman anser inte att hon bör lägga sig i hur muslimer beter sig eftersom muslimer inte är en del av det svenska samhället enligt Gudrun. Gudrun är rasist eftersom hon i absolut alla lägen känner att hon har rätten att tala om för vita män hur de ska bete sig, men aldrig invandrare. Gudrun drömmer om ett apartheidsystem där feminister bestämmer hur vita män ska vara och färgade människor får sköta sitt.
Citera
2013-06-30, 23:20
Medlem
Lelianas avatar
Hur är folk chockade? Själv har man bara suttit och väntat tills de gör en nästa attack, men folk har väl missat att de har suttit ett tag i Sverige och redan vart hos TV4. Att ta upp konversationen och se de olika reaktionerna är kul, men man ska inte glömma bort hur skadlig FEMEN är och att de får sina pengar av en jude.
Citera
2013-07-01, 00:01
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Och nu hyllar Anti-feminister en aktion av värsta sortens extremfeminister bara för att det var en protest mot Islam. Oh, the irony!

Hahaha! Som vanligt finns ingen som helst antydan till djupare tanke eller minsta reflektion från sådana som du. Tydligen helt oförmögen att se ens den allra tydligaste nyansskillnad: rött, blått, grönt och gult är bara meningslösa ord för någon som lever i en TV-apparat från 60-talet.

Men låt mig fråga om jag förstått det här rätt: du tycker alltså att det är konstigt eller ironiskt att någon å ena sidan kan kritisera feminism när det handlar om att fota skrevande män i tunnelbanan, eller bedriva könsneutralt dagis; och samtidigt kan hylla en aktion som riktar sig mot en extremreligiös sekt som täcker över kvinnor med svart bordsduk, slår dem, och i huvudsak behandlar dem som en handelsvara som kan giftas bort eller göras med lite som man önskar.

Du är helt oförmögen att förstå att folk kan opponera sig mot det ena och stödja det andra? Du verkar ha ett fullständigt binärt synsätt på saker och ting, antingen extremfeminist eller inte alls - antingen extrem invandringsälskare eller Nazist och hitlersupporter? En komplex värld blir plötsligt väldigt enkel: enkelt tänkande för en enkla person. Någon kontakt med verkligheten har det dock inte - eftersom den tenderar att ha den olustiga egenskapen av att vara mycket komplicerad.
Citera
2013-07-01, 00:13
Medlem
Hawkbills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Buhuhu, typiskt kommentar från en sovande, passiv och konflikträdd svensk. De kan ju bli arga så vi borde inte säga något de kan bli arga över, oavsett vad det handlar om.

Så fort man kritiserar islam så får man räkna med bråk och flygande möbler (i bästa fall) samt att bli kallad allt möjligt, men det är det värt i kampen mot en skitreligion som inte hör hemma i ett en gång civiliserat land, bjud in barbarerna och landet blir mer barbariskt, det inser ju vilken fritänkande människa som helst?

Jag stödjer dessa feminister mer än andra sk feminister då dessa har stake nog att göra något mer än att bara låtsas vara feminister.
Med såna där uttalanden kommer ingen ta dig seriöst i en sån här diskussion. Lär dig det till nästa gång, du utmålar bara dig själv som en idiot.

Jag är kritisk till religion och i synnerhet emot islam, men att komma med såna där uttalanden är bara tröttsamt om man ska försöka föra en diskussion på en civilicerad nivå, något vi borde kunna göra i vårt civilicerade land som du väljer att kalla det.

Det jag menade med mitt inlägg var att jag tror inte att flasha pattarna leder till någon speciellt bra diskussion. Speciellt inte med muslimer som, precis som du säger, blir upprörda om man så mycket som visar knäena inne i moskén.

Å andra sidan står ju media inför en ganska prekär situation då det ska gullas med både feministerna och muslimerna samtidigt. Intressant hur det spelar ut sig.
Citera
2013-07-01, 00:20
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Vilket satans trams. Varför hejar folk på det här för att det är en islamkritisk aktion? Samma typer av aktioner har, när målet bara varit "män", skrikits ner och hånats sida efter sida här på flashback.

De är välkomna att t.o.m. komma hem till mig för att demonstrera mot speciellt mig, så länge de inte tar sönder något och de visar brösten.
Citera
2013-07-01, 00:22
Medlem
Hawkbills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
De är välkomna att t.o.m. komma hem till mig för att demonstrera mot speciellt mig, så länge de inte tar sönder något och de visar brösten.
Tyvärr är det ju alltid riktigt dassiga pattar som visas upp
Citera
2013-07-01, 00:24
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkbill
Tyvärr är det ju alltid riktigt dassiga pattar som visas upp

Inte alltid? Var några heta unga tjejer i Ryssland eller var fan det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in