Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-01, 22:13
  #13
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Måste väl vara 50 g i dosorna?!

Verkar inte så. På svensktsnus.se grovsnus sida står det 42g... Med tanke på priset så tycker man ju de kunde ha haft 50g i dosorna.
Citera
2013-07-01, 22:15
  #14
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Måste väl vara 50 g i dosorna?!

Nix, 42g.
Men en annan nyhet är att Grov, General och Ettan original portion är numera 24g, denna förändring startade dock för ett antal veckor sedan, och verkar smitta av sig till andra sorter i Swedish Matchs sortiment.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Någon som vet vart man köper en sån där dosa? Står ju ingenting på hemsidan.
www.snusbolaget.se eller Swedish Matchs butik i Stockholm.
Citera
2013-07-01, 22:16
  #15
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Någon som vet vart man köper en sån där dosa? Står ju ingenting på hemsidan.

snusbolaget.se
Citera
2013-07-02, 15:52
  #16
Medlem
De finns på www.snus.com också och de är billigare där.
Citera
2013-07-02, 16:36
  #17
Medlem
Avva66s avatar
De där dosorna minns man ju, men det var gul plåt då
som jag minns.
Citera
2013-07-02, 19:36
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Nice! Signade mig för fem dosor ettan
Men locken var väl gula förr? Eller var det senare. Jag vet ju inte hur de såg ut 67...
Stämmer bra! Gula var dom.

edit. Ja, nu såg ju inte jag min första dosa förrän tidigast 73, men farfar samlade på dosor och jag kommer ihåg att det var gult lock av den anledningen.
__________________
Senast redigerad av stortrollet 2013-07-02 kl. 19:40.
Citera
2013-07-03, 19:45
  #19
Medlem
benkars avatar
Blev ju tvungen köpa mig en "Retrodosa"....

Dock asbizzart med 69 SEK för en dosa på 42 gram med helt vanligt Grovsnus, och en helt urflipprad snubbe i den extremt stajlade butiken, som pladdrade på om att -"Denna unika produkt är framtagen efter önskemål från våra konsumenter bla bla bla bla bla"

Angende min kommentar -"Men, det var väl mässings/koppar-färgade doslock då det begav sig?" Så kom svaret:-"Denna unika produkt är framtagen efter önskemål från våra konsumenter bla bla bla bla bla"

Och, är det retro, så borde det väl vara 50 gram? Svaret:-"Denna unika produkt är framtagen efter önskemål från våra konsumenter bla bla bla bla bla"

Och, varför har Swedish Match smyghöjt priset på Taxfree-snus, genom att minska dosinnehåll från 50 till 42 gram? -"Denna unika produkt är framtagen efter önskemål från våra konsumenter bla bla bla bla bla och vad som händer med Taxfree-Snus vet inte jag"

MEN... snuset var i alla fall inte torrt, och det (felaktiga, ur Retrosynpunk) silverfärgade locket har ett vanligt plastlock på insidan, så man kan återanvända locket på sina 30-kronors "Ålands-dosor"

/B
Citera
2013-07-04, 23:54
  #20
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Satans girigbukar. Ska he en gång vara någon tåkådä "retrodosa" så sku man ju i alla fall förvänta sig 50 g snus.
Orkar nog int ödsla någon fyrk på dosor med plåtlock.

Nya gbgs rapé ska man ju smaka i alla fall.
Citera
2013-07-18, 19:25
  #21
Medlem
Någon som vet om de finns kvar i butiken?
Citera
2014-04-17, 20:06
  #22
Medlem
Aleh09s avatar
Verkar som dessa retrodosor ska vara tillbaka nu.

http://www.swedishsnus.com/sv/Produkter/Ettan/

Dock ska man bara kunna köpa på statoil och butiken Svenskt snus.

Har någon sett än? Pris?
Citera
2014-04-17, 23:40
  #23
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Verkar som dessa retrodosor ska vara tillbaka nu.

http://www.swedishsnus.com/sv/Produkter/Ettan/

Dock ska man bara kunna köpa på statoil och butiken Svenskt snus.

Har någon sett än? Pris?

En polare kom ut med en av dom där dosorna här om dagen ifrån Statoil. Blev lite smått förvånad då jag trodde att alla dom hade sålt slut för länge sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback