Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Nu är du ju ute och cyklar, som så många gånger förr BehindRayban.
Hur kan du ens komma på tanken att någon jävla gympumpare, p.g.a. sitt gymmande skulle vara en bättre soldat än en normalviktig, normaltränad individ med normala ätvanor? Har du haft en seriös gymtränare i din pluton någon gång, så vet du exakt vad jag menar.
Det är inte gymträning, fotboll eller Iron Man-tävlingar i trikåer som gör en god soldat, och tror man det, ja då hör man snarast hemma i FM (Fjantmakten) i Sverige anno 2013 än i någon vettig försvarsorganisation.
Det som ger gott soldatmaterial är att öva strid. Strid, strid och åter strid, därigenom kommer också kondition och uthållighet, då man bär tung och rör sig snabbt. Tillägg är förståss hinderbanor och löpning, men fokus i soldatträning ska knappast vara Rambo-svällande muskler, då är man helt ute och reser.
Det vore ju bra om moderatorn, trots sitt uppenbara gillande av vissa tanks tog sig en funderare på att studera den moderna USA-armén från ett verklighetsperspektiv istället från Stanley Kubricks full metal jacket.
Du kan eftersöka sådan information på nätet. Vidare måste du ha läst i nattmössa och fältkoma ifall du inte förstod skillnaden på
farmare,
dagens ungdomar,
gymkulturen i USA och
muskelbyggare i typ valfri tidning för muskelbyggare.
I övrigt så tror jag att du lider av ett uppenbart mindervärdighetskomplex när det gäller gym, och ja, när jag en gång för länge sedan gjorde lumpen så hade vi en snubbe på luckan som inte bara utnämndes till årets starkaste soldat och tog officerarnas guldmärke, utan även tog "någonsin" titeln ~1600. Vidare kan jag upplysa herrn om att myten om stora tunga, långsamma muskelknuttar är ganska mycket myt och lite verklighet. Muskelknutten har ofta bättre kondition än motsvarande BMI, är vedervärdigt mycket snabbare och smidigare än myttroende tror och har oftast de allra bästa resultat i allt från höghusränn till hinderbanor. Naturen är liksom uppväxten helt enkelt inte helt rättvis.
Så för att vara ännu mera övertydlig så ägnar sig alltså väldigt många amerikanska soldater(2013) åt gymkultur på sin fritid, istället för att tex. spela bandy, golf, tennis, baseboll eller fotboll, vilket nog många soldater gjorde i vietnamkriget. Efter några år så ger sådant en viss skillnad utseendemässigt,
vilket väldigt tydligt reflekteras i TS postade bilder.