2013-06-28, 02:33
Medlem
Tsimons avatar
En dag när jag loggade in på Avanza slog det mig att det är Avanza jag vill ha som riktig bank. Inte Swedbank, Nordea eller någon av de andra jättarna. Inte bara för att jag förmodligen aldrig kommer att gå till ett bankkontor igen, utan också för att storbankernas tjänster och hemsidor i mycket andas 90-tal.

Finns det någon bank som är online, men ändå erbjuder de vanliga banktjänsterna som till exempel betalning av räkningar och utgivande av bankkort? Om inte, hade det inte varit en enorm marknad för avanza eller nordnet?
Citera
2013-06-28, 03:22
Medlem
Skandiabanken rox. Smidigast internetbank! Men den kanske du klassar som jätte :-) Behöver ingen dosa. Bankid och kod via sms...gratis. Kreditkort gratis men då kostar uttag i kontanter (som man aldrig gör. Bara ta ut extra vid köp i mataffär). Alternativt bankkort 20kr/mån.
Citera
2013-06-28, 12:17
Medlem
Tsimons avatar
Skandiabanken låter helt klart intressant! Signade upp nu. Lite tråkigt att man var tvungen att få en kod hem innan man kan öppna konton och så, men det kanske är en lag på det eller liknande.

Något som slog mig direkt är väl att deras internetbank och mobila app knappast ser mer moderna ut än vad swedbanks gör. Ser ut som de har mer features dock! Något som jag förmodligen kommer att störa mig på rejält är den blinkade reklamen med deras tjänster både i internetbanken och mobil appen!
Citera
2013-06-28, 12:21
Medlem
knullklassons avatar
ICA Banken rekommenderar jag varmt.
Citera
2013-06-28, 12:32
Medlem
ICA-banken som ovanstående nämnde har jag hört är populär, särskilt bland de som reser mycket.
Länsförsäkringar har jag hört mycket bra om också, de har en väldigt trevlig webbtjänst har jag sett.
Citera
2013-08-02, 20:09
Medlem
Tsimons avatar
ICA-banken går tyvärr bort då man måste ha dosa med dem. Till och med Swedbank erbjuder inloggning med mobilt bank id nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in