Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-27, 23:19
  #1
Medlem
Fick mitt facebook konto ''hackat'' i måndags. Skulle logga in tidigare idag och då hade någon bytt lösenord i måndags. Var fortfarande inloggad på mobilen så kollade upp varifrån de senaste inloggningarna varifrån, en var från samma tid då lösenordet var bytt, en lokal där jag varit på lan förut, har den som hackat kontot gjort det därifrån behövde den inte någon sms-kod som man vanligtvis behöver då jag varit uppkopplad till ip:n förut.

Då kommer vi till frågan, de har bytt säkerhetsfråga och lösenord på kontot, emailen jag använt är en riktigt gammal så kan inte lösenordet... Mitt eget fel, helt klart. Har aldrig gett ut lösenordet till någon eller något sånt. Men är det någon smart här som skulle kunna hjälpa till eller ge något tips så varsågod!

Tack på förhand och får be om ursäkt för dålig text + att det säkert ligger i fel del av forumet.
__________________
Senast redigerad av Syndromez 2013-06-27 kl. 23:22.
Citera
2013-06-27, 23:35
  #2
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syndromez
Fick mitt facebook konto ''hackat'' i måndags. Skulle logga in tidigare idag och då hade någon bytt lösenord i måndags. Var fortfarande inloggad på mobilen så kollade upp varifrån de senaste inloggningarna varifrån, en var från samma tid då lösenordet var bytt, en lokal där jag varit på lan förut, har den som hackat kontot gjort det därifrån behövde den inte någon sms-kod som man vanligtvis behöver då jag varit uppkopplad till ip:n förut.

Då kommer vi till frågan, de har bytt säkerhetsfråga och lösenord på kontot, emailen jag använt är en riktigt gammal så kan inte lösenordet... Mitt eget fel, helt klart. Har aldrig gett ut lösenordet till någon eller något sånt. Men är det någon smart här som skulle kunna hjälpa till eller ge något tips så varsågod!

Tack på förhand och får be om ursäkt för dålig text + att det säkert ligger i fel del av forumet.
Testa att helt enkelt ta kontakt med Facebook och se vad de har att säga.
Kanske detta är något? https://www.facebook.com/help/203305...Xttc0yHLsDBQv4
Citera
2013-06-27, 23:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Testa att helt enkelt ta kontakt med Facebook och se vad de har att säga.
Kanske detta är något? https://www.facebook.com/help/203305...Xttc0yHLsDBQv4


måste fortfarande ha emailen tydligen
Citera
2013-06-27, 23:51
  #4
Medlem
Kontakta den eposttjänst du har din mailadress registrerad hos först då, så du kan komma åt det.
Citera
2015-12-16, 15:56
  #5
Avstängd
Alltidxxs avatar
Hände mig idag. Helt plötsligt var jag en Iransk kvinna på profilbild och hette Luisa och hade 22 nya vänner. Bytte lösenord och tog tillbaka mitt gamla namn och antar att jag bara städar upp bilder och nya vänner. Är det något mer jag behöver tänka på? Ingen känslig information fanns på kontot.
Citera
2015-12-16, 21:02
  #6
Medlem
Du kan välja att använda dina vänner som verifieringsmetod för lösenordsbyte. Detta är också anledningen till att fake-konton försöker lägga till dig stup i kvarten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback