Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Ok. De vill minska invandringen men när man menar att mångkulturen har misslyckats ich att Sverige ska bli ett monokulturland igen. Hur fungerar en kinakrogen i en helsvensk kultur?
Det stämmer inte heller, SD ser positivt på internationella influenser så länge de inte bestämmer hur folk ska leva sina liv. Stöd för monokultur hittar jag ingenstans i deras program, var hittade du det?
Citat:
När Jimmie Åkesson i förrgår säger på almedalen att han inte tycker om integration. Att invandrare helt enkelt inte ska integreras. Hur rimmar det med din förmildrande tro på SD?
Nu ljuger du igen. Jag har kollat igenom alla Åkessons intervjuer från igår och inte en enda gång har han sagt något så tokigt. Länka nu till en video med uttalandet i fråga så kan vi prata. Hittills ljuger du ju bara om allt, du har missuppfattat det totalt.
Citat:
Om jag lever, jobbar, anställer, gör affärer och umgås med människor från olika kulturer varje dag, året runt. Mina vänner gör likadant. Hur kan du då säga att jag har fel?
Att 80% av alla somalier i sverige inte har ett jobb - där är felet.
Citat:
Vem är du att ta dig rätten över mitt liv. Tala om för mig att jag har fel?
Nu hänger jag inte med... Vad pratar du om?
Citat:
Jag lever i ett mångkulturellt land. Sverige är ett av världens rikaste länder. Svenska företag har aldrig tjänat så mycket pengar som de tre senaste åren.
Du säger att mångkulturen inte fungerar. Konkret vad är det som inte fungerar när du är på almedalen och köper en pizza eller kebab av en turk.
Det krävs inte en ekonomexamen från handels för att räkna ut att svenska skatteintäkter inte bygger på kebabhak och taxi. Med ditt resonemang så kan man ju säga "Vad spelar det för roll om bilar brinner i husby när jag kan handla tomater vid husby centrum?!!1"
Citat:
Almedalen är en mötesplats för åsikter ich människor från alla klasser ich yrken. Vad är det som inte fungerar att människor tycker olika?.
Det har jag inte sagt ett ord om. Skrev jag något om att klasskillnaderna i Almedalen inte existerade?
Citat:
Du har bollen. Du har bevisbördan. Bevisa vad som inte fungerar när det gäller mångkultur.
Massarbetslöshet bland invandrare - i majoritet bestående av invandrare.
Bidragsberoende är störst bland invandrare.
Invandrare står för majoriteten av alla överfallsvåldtäkter trots att de är sådär en sjättedel av befolkningen (säkert ännu mer..)
Invandrare står för flest konkurser vid nystartade företag sett till folkgrupp
Invandrare har i genomsnitt mycket sämre betyg i skolan, där en stor del inte ens klarar den.
Invandrare har stått för mer än 90% av alla upplopp med våld inblandat de senaste åren (har ingen direkt siffra).
Pensionärer i sverige klarar sig inte längre för att pengarna går till flyktingar och bidragsinvandrare.
Skäms du inte?
Kolla igenom Åkessons videor från Almedalen den första juli så du får lite klarhet i skallen.
Jag vet fan inte om jag ens kan skriva fler värdelösa förklaringar till dig. Du har redan ställt in dig på "SD har fel, jag har rätt, alla har lika värde för någon annan betalar"