2013-07-01, 23:48
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
SD är inte styrt av Israel och av Ekeroths eventuella "kontakter". Han försvarar inte Ekeroths inblandning i Avpixlat med den enkla anledningen att Ekeroth inte har någon inblandning i Avpixlat. Förövrigt är Avpixlat inte en "muslimhatarBlogg" utan snarare en islam-kritisk nyhetssajt. Samtidigt ska man komma ihåg att man grundar all kritik mot islam på fakta och på verkliga händelser vilket naturligtvis gör den islam-kritiska hållningen relevant och viktig.

Jimmie Åkesson framstår naturligtvis inte som en idiot när reagerar på att ett TV-team med reportrar ställer sig och bankar på hans dörr för att sedan ställa sig och kissa i hans privata trädgård. Jag tror inte detta är en vardag för många politiker och har jag fel får du gärna komma med material som bevisar detta.

Den enda idioten i det här fallet verkar vara du, som inte vet vad du pratar om när det gäller Ekeroth och Avpixlat, och som samtidigt tycker att det är konstigt att man reagerar när journalister står och kissar i ens privata trädgård.

Avpixlat skriver inget annat än om muslimer och all skit som invandrare gör. När läste du en artikel om invandrare som gjort nåt bra? Jag vet många negrer, muslimer och utlänningar som gör gott, uppfinner, äger företag ich gör bra saker över hela jorden. Men läser du om de på avpixlat? Nej. Du läser bara om skit.

Att Ekeroth ligger bakom siten är ju allmänt känt. Det är en viktig kanal för SD att hetsa fotsoldaterna. Där hetsar tangentbords-rasisterna varandra, där frodas främlingsfienlighet bland kommentarerna. Politiker föraktet, hatet mot medierna, hatet mot feminister och miljöengagerade.

Ekeroth har hela tiden hävdat att han inte har nåt samröre. Nu kommer det fram att han ljugit om det. Igen. Han ljuger ju ganska mycket den killen.

Jimmie framstår som en lipsill som gnäller som ett barn när journalisterna knackar på hans dörr. Laila Freivalds eller Mona Sahlin fuck utstå drev av journalister som trängde sig in i deras lägenheter. Kändisar utstår papparatzzin varenda dag... Jimmie katt blev rädd...

Du verkar hjärntvättad av ett parti som får väldigt mycket stöd från Israel.
Citera
2013-07-01, 23:49
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Jösses så hjärntvättad du är. I vilken stad rullas sjuka pensionärer ut från vårdhemmen och papperslösa får tandvård istället?

Sverige är ett av världens rikaste länder, klart vi har råd att hjälpa.

Att staten idag hellre väljer att betala rikas barnpassning ich målare än hjälpa sjuka, det skriver du inget om. Att SD röstar 9 av 10 gånger med moderaterna som just driver en politik som går ut på att gynna rika och låta fattiga betala.

Du går på SDs logik att det är hudfärgen som är felet... Tragiskt.

Som jag har skrivit tidigare. Pensionärer, och förövrigt resten av Sveriges medborgare, har inte tillgång till gratis tandvård eller mediciner. 500.000 svenska medborgare avstod förra året från tandvård eftersom man inte hade råd samtidigt som 77.000 avstod från mediciner. Eftersom vi inte har gratis mediciner, eftersom vi inte har gratis tandvård, eftersom välfärden krackelerar, A-kassan ligger rekordlåg och eftersom vi inte kan höja pensionerna har vi ju uppenbarligen inte råd att bekosta illegala invandrares vård. Sverige är inte i ett läge där allt är perfekt och där man inte någonstans behöver resurser. Allt handlar om prioriteringar.

Om du på allvar har en bild av att SDs politik bygger på människors hudfärg behöver du verkligen läsa på om SDs politik innan du försöker argumentera igen.
Citera
2013-07-01, 23:52
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Har du samma inställning till folk som anser att vi ska avskaffa kungahuset? Eftersom det är en relativ struntsumma så är det en onödig diskussion? Eller förstår du att principer kan vara viktigare än summor? Principen att personer som befinner sig här olagligt inte ska ha billigare vård än skattebetalare är kanske viktigare än själva summan?

Jag förstår mycket väl att det kan handla om värderingar och känslomässiga argument snarare än ekonomiska. Jag är själv antirojalist. Dessa typer av principiella argument kan jag respektera - dock inte pseudoargument eller rena lögner om stackars pensionärer som inte får någon vård eftersom alla pengar går till de papperslösa.
Citera
2013-07-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWRRD
Ja för det fetstilta låter ju inte alls som den trötta gamla klyscha som gråsossar utan politiskt intresse och kunskap upprepat de senaste hundra åren. Hjärntvättad var ordet.

Att ifrågasätta sin meningsmotståndare intellektuella kapacitet är inte en särskilt seriös eller vuxen debatteknik.

Du menar att sänkt skatt för rika, jobbavdrag för rika, slopad förmögenhetsskatten, slopad arvsskatt, höjning av a-kassan för att sänka fackets roll är gamla floskler?

De rika har blivit rikare, fattiga fattigare och när fattiga får det sämre söker de orsakerna. SD stårcdär med svaret: roten till problemet är muslimen i korvkiosken. Han är felet... Nyttiga idioter går på det. Istället för att se att när folk har det bra så är man inte rasist.
Citera
2013-07-01, 23:55
Medlem
Citat:
Avpixlat skriver inget annat än om muslimer och all skit som invandrare gör. När läste du en artikel om invandrare som gjort nåt bra? Jag vet många negrer, muslimer och utlänningar som gör gott, uppfinner, äger företag ich gör bra saker över hela jorden. Men läser du om de på avpixlat? Nej. Du läser bara om skit.

Avpixlat belyser de negativa effekterna av invandring, effekter som inte öppet diskuteras och redovisas i konventionell media. Vad är problemet? Alla vet det finns svarta och muslimer som gör mycket gott.
Citera
2013-07-01, 23:58
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Som jag har skrivit tidigare. Pensionärer, och förövrigt resten av Sveriges medborgare, har inte tillgång till gratis tandvård eller mediciner. 500.000 svenska medborgare avstod förra året från tandvård eftersom man inte hade råd samtidigt som 77.000 avstod från mediciner. Eftersom vi inte har gratis mediciner, eftersom vi inte har gratis tandvård, eftersom välfärden krackelerar, A-kassan ligger rekordlåg och eftersom vi inte kan höja pensionerna har vi ju uppenbarligen inte råd att bekosta illegala invandrares vård. Sverige är inte i ett läge där allt är perfekt och där man inte någonstans behöver resurser. Allt handlar om prioriteringar.

Om du på allvar har en bild av att SDs politik bygger på människors hudfärg behöver du verkligen läsa på om SDs politik innan du försöker argumentera igen.

Jag ställde frågan tidigare, men du valde att ignorera den. Tror du på allvar att vård blir gratis/mycket billigare med SD vid rodret? Det här är ingen invandringsfråga - det är en klassfråga och ideologisk fråga.
Citera
2013-07-01, 23:58
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:

Att Ekeroth ligger bakom siten är ju allmänt känt. Det är en viktig kanal för SD att hetsa fotsoldaterna. Där hetsar tangentbords-rasisterna varandra, där frodas främlingsfienlighet bland kommentarerna. Politiker föraktet, hatet mot medierna, hatet mot feminister och miljöengagerade.

Ekeroth har hela tiden hävdat att han inte har nåt samröre. Nu kommer det fram att han ljugit om det. Igen. Han ljuger ju ganska mycket den killen.

Allt Avpixlat skriver om bygger på fakta och verkliga händelser. Man är en motpol till gammelmedia, som inte alls skriver om mångkulturens problem och därför är det naturligt att man fokuserar sina nyheter på det gammelmedia inte fokuserar sina nyheter på. Vanliga medier skriver mycket om invandrare som gör bra saker och därför är det inte konstigt att Avpixlat, som motpol, inte skriver om detta.

Jag är själv kritisk mot Avpixlat i många lägen och hade gärna sätt att man var mer nyanserad i sina nyheter, men jag förstår samtidigt varför man väljer att inte skriva om positiva saker som kommer från invandring. Man är en motpol till vanliga medier och man väljer därför att endast skriva om saker media inte gör - detta gör inte sidan till en muslimhatarblogg.
Citera
2013-07-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Jag förstår mycket väl att det kan handla om värderingar och känslomässiga argument snarare än ekonomiska. Jag är själv antirojalist. Dessa typer av principiella argument kan jag respektera - dock inte pseudoargument eller rena lögner om stackars pensionärer som inte får någon vård eftersom alla pengar går till de papperslösa.

Många bäckar små...

Alla olika utgifter som invandringen för med sig skulle definitivt kunna användas för en bättre vård av pensionärer istället.

Men du kanske tror på DN att invandringen är en plusaffär.
Citera
2013-07-02, 00:00
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Jösses så hjärntvättad du är. I vilken stad rullas sjuka pensionärer ut från vårdhemmen och papperslösa får tandvård istället?

Sverige är ett av världens rikaste länder, klart vi har råd att hjälpa.

Att staten idag hellre väljer att betala rikas barnpassning ich målare än hjälpa sjuka, det skriver du inget om. Att SD röstar 9 av 10 gånger med moderaterna som just driver en politik som går ut på att gynna rika och låta fattiga betala.

Du går på SDs logik att det är hudfärgen som är felet... Tragiskt.
Slängs ut och slängs ut gör dom väl inte, men platserna minskar, personalen minskar och sjuka pensionärer och pensionärer med nedsatt förmåga får då inte någon plats på boendet.

Istället är det viktigare att prioritera att illegala invandrare får fri sjukvård, tandvård, gratis medicin och rätten att gå i en svensk skola och äta av maten helt gratis utan att betala en enda skattekrona.

Tycker du det är rätt när den svenska befolkningen i dessa fall kommer i andra hand?
Vore inte det rätta först och främst att se till att vi har fungerande äldreboenden med platser som kan ta emot pensionärer som verkligen behöver hjälp? Och prioritera pengar till detta, istället för att som nu prioritera tandvård till papperslösa, som till och med prioriteras före svenskar som stått i kö i flera år för sin behandling.

Det är snarare du som som är hjärntvättad.
Citera
2013-07-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonLidl
"Damned if you do, damned if you don't"
Skulle Jimmie inte ställa upp på aftonbladets utfrågning hade du skrivit ett långt inlägg om den fege Åkesson som flyr sitt ansvar. Skulle Jimmie tycka att ett stort torskbestånd i Östersjön är bra hade du genast argumenterat för utrotning av torsk. Ja, du fattar väl vad jag vill komma...Det är det som gör dina bittra inlägg så tråkiga att läsa.

Sedan tror jag de flesta partiledare ser det som ett nödvändigt ont att ställa upp i en massa intervjuer hela tiden, kanske allra mest Åkesson. Men så länge det faktiskt finns folk som läser blaskorna måste nog partiledarna ställa upp för att få ut sin politik.

Dina sexfantasier om Lena och Jimmie väljer jag att inte kommentera men sionist och åsikter om islam, samt stödjer en blogg som behandlar invandringspolitiken ser jag inget problem med.

Förstår jag väl med, men det är ju hyckleri likafullt.

Precis som alla rasister som gärna dricker öl på kinakrogen, åker bussen/taxin hem med Muhammed, köper jeansen av juden, tvättar mattan hos syrianen, köper pizzan hos Carlos, jobbar med maria från Rumänien, tycker att Anders chilenska tjej är ok och vill gärna knulla henne... Men de vill inte ha hit några invandrare...

De lever med och omkring invandrare varje dag men ut ska de...

När SDarna börjar bojkotta thaimaten, sushin, inte köper och handlar av invandrare, då kan jag respektera de...

De säger att mångkulturen inte fungerar men själva lever de mitt i den och utnyttjar den varje dag. Hycklare
Citera
2013-07-02, 00:02
Medlem
Haajibs avatar
Är så jävla trött på fittmedia som ställer samma hjärndöda frågor hela tiden, för att försöka provocera herr Jimmie till att begå ett mistag.

Fittmedia bryr sig inte om hans ideal och den politik han försöker representera åt Svenska folket, alla försöker måla honom som rasist, bara för att det är socialt acceptabelt.

SVT, ni hade en chans att gottgöra er, men ni tog ballen i röven istället för att göra edert jobb åt skattebetalarna, fy fan.

Ha en bra kväll mäster Jimmie Åkersson, och alla SDare som läser detta, själv är jag Moderat som vill att alla ska få tycka och tänka vad de vill.
Citera
2013-07-02, 00:04
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Många bäckar små...

Alla olika utgifter som invandringen för med sig skulle definitivt kunna användas för en bättre vård av pensionärer istället.

Men du kanske tror på DN att invandringen är en plusaffär.

Förhoppningsvis tror ingen på DN:s artikel om OECD-rapporten. Varför insinuerar du ens nåt sånt. Hade du läst tråden i sin helhet så hade du sett min ståndpunkt i det ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in