Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-16, 07:47
  #1
Avstängd
Hädanefter kommer det här att vara den enda tråden för debatt om fenomenet "snälla män" och deras relation till kvinnor. Andra trådar med samma/liknande ämne kommer att papperskorgas och hänvisas hit.

/Mod


Det tycks vara en väldigt obekväm sanning för nästintill alla. Nämligen den att ingen tjej vill ha en snäll kille. Alla vet om att det ligger till på det sättet men ingen vill prata om det. Och ingen säger absolut något till en snäll kille om hur det fungerar. Det tycks nästan vara likt hur man inte berättar för små barn att det inte existerar någon tomte för att inte förstöra deras världsbild och göra de ledsna. På samma sätt säger man ingenting till alla snälla killar om vad det är tjejer verkligen tycker om dem.

En snäll kille får istället reda på sanningen själv. Det är först när snälla killar efter år av förnedrande behandling börjar ställa obehagliga frågor som någon vill berätta hur det egentligen är. Att komma till insikt som snäll kille är verkligen förkrossande och för min egen del gjorde det att jag i princip hatade allt och alla innan jag slutligen kunde acceptera det. Det hade besparat mig en väldigt massa lidande om någon bara sagt från början till mig att ingen tjej vill ha en snäll kille.

Det tror jag också är en väldigt stark grogrund till bitterheten hos alla snälla killar. Alltså inte det faktumet att ingen tjej vill ha en snäll kille utan att de har blivit lurade. Att det ständigt ska hymlas, rationaliseras, bortförklaras och hyschas. Det är ingen som sagt sanningen rakt ut. Snälla killar blir lurade och allt som oftast på sina bästa år i livet innan de tragiskt och bittert får upptäcka sanningen själva. Men då är det redan försent när bitterheten sitter som en sten och ungdomen borta.
__________________
Senast redigerad av Ogden 2014-04-20 kl. 23:41. Anledning: sammanfogning
Citera
2013-04-16, 07:55
  #2
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Därför att det är ett skitbra sätt för en population att rensa ut gener som för svaghet, feghet, och dumhet med sig. De veka, lättlurade "snälla killar" som bär på detta defekta DNA-material sållas bort i urvalet tack vare deras egen tafatthet och olämplighet.

Suck it up, TS.
Citera
2013-04-16, 07:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtemisAlphaea
Därför att det är ett skitbra sätt för en population att rensa ut gener som för svaghet, feghet, och dumhet med sig. De veka, lättlurade "snälla killar" som bär på detta defekta DNA-material sållas bort i urvalet tack vare deras egen tafatthet och olämplighet.

Suck it up, TS.
Nja, om vi ska titta på detta ur ett rent evolutionärt perspektiv så är det mycket som tyder på att en kvinna vill ha en bad guy till biologisk farsa, men ha en good guy för att ta hand om barnet. Bad guys har det ofta bättre ur ett evolutionärt perspektiv, med good guys som farsor ger dem bättre förutsättningar.
Citera
2013-04-16, 08:04
  #4
Medlem
Har det inte funnits tusen sånahär trådar nu?
Jag citerar mig själv ur en annan tråd;

Citat:
""Snäll? Det är korna med".

Det är inte dåligt per definition att vara snäll, men "snälla" killar har en tendens att vara trista. Flickor gillar spännande killar, och de gillar intelligenta killar. Snäll utan spänning och intelligens är trist.
Du kan väl bara skaffa nån ball hobby så brukar småtjejerna bli impade? Typ lär dig spela elgitarr..
Dessutom är det oattraktivt med killar som tycker synd om sig själva! Man up!"

Bara var dig själv utan att fundera så mycket. Tänk inte så mycket på alla andra.
Citera
2013-04-16, 08:05
  #5
Avstängd
Vinnyss avatar
svenska media är expert på att utmåla drömmannen: snäll, ömsint, vek, gråtandes, stickandes osv.. många vilsna unga män går på den myten och ger sig in på ömhetens väg. för att möta kalla handen. hela tiden.

snälla pojkar får inga tjejer. enkel matematik. brudar vill ha; fart o fläkt, pengar och då och då en rejäl omgång i sängkammarn
Citera
2013-04-16, 08:11
  #6
Medlem
Det handlar inte om att vara snäll och inte snäll, det handlar mycket om andra egenskaper.
Citera
2013-04-16, 08:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Det tycks vara en väldigt obekväm sanning för nästintill alla. Nämligen den att ingen tjej vill ha en snäll kille. Alla vet om att det ligger till på det sättet men ingen vill prata om det. Och ingen säger absolut något till en snäll kille om hur det fungerar. Det tycks nästan vara likt hur man inte berättar för små barn att det inte existerar någon tomte för att inte förstöra deras världsbild och göra de ledsna. På samma sätt säger man ingenting till alla snälla killar om vad det är tjejer verkligen tycker om dem.

En snäll kille får istället reda på sanningen själv. Det är först när snälla killar efter år av förnedrande behandling börjar ställa obehagliga frågor som någon vill berätta hur det egentligen är. Att komma till insikt som snäll kille är verkligen förkrossande och för min egen del gjorde det att jag i princip hatade allt och alla innan jag slutligen kunde acceptera det. Det hade besparat mig en väldigt massa lidande om någon bara sagt från början till mig att ingen tjej vill ha en snäll kille.

Det tror jag också är en väldigt stark grogrund till bitterheten hos alla snälla killar. Alltså inte det faktumet att ingen tjej vill ha en snäll kille utan att de har blivit lurade. Att det ständigt ska hymlas, rationaliseras, bortförklaras och hyschas. Det är ingen som sagt sanningen rakt ut. Snälla killar blir lurade och allt som oftast på sina bästa år i livet innan de tragiskt och bittert får upptäcka sanningen själva. Men då är det redan försent när bitterheten sitter som en sten och ungdomen borta.

Hur kan du kategorisera dig själv som en "snäll kille" ?
Jag själv är ganska snäll i min personlighet, vill inte ta plats eller dylik, säger mitt och det räcker liksom.

ArtemisAlphaea inlägg lät lite att ta i och snällhet är väl något "svagt" hos vissa och jag förstår detta, har varit fler personer som jag vet har sett mig som "svag" med detta betyder att dessa har varit jävligt osäkra och ganska dumma, finns inte en chans att en sådan person hade fått mig att må dåligt.
Tycker rent allmänt att det som denna skribenten skriver om DNA, kan säga det rakt ut just nu och det är rent allmänt så är folks DNA skit, ja, rent ut sagt skit, ingen benstruktur eller atletisk förmåga/konsekvent tänkande som man knappast hittar i majoriteten, detta är svaghet.
Sedan att ens personlighet är lite tillbakadragen anser jag inte som svaghet, att iaktta är inte någon svagt i sig och hur jag definierar svag är folk som knappast kan samla sig i allvarliga situationer, där kan man kasta allt som har med Alfa-male attributer o.s.v
Dumt folk är med dumt folk så enkelt är det och sedan såklart det motsatta.
Citera
2013-04-16, 08:18
  #8
Medlem
Disconinjas avatar
Snälla killar får alltid ligga! flytta ut från gettot bara!
Citera
2013-04-16, 08:20
  #9
Medlem
cammos avatar
Ingen tjej vill ha en mesig kille, många förväxlar snäll med mesig i den här frågan.
Citera
2013-04-16, 08:23
  #10
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Nja, om vi ska titta på detta ur ett rent evolutionärt perspektiv så är det mycket som tyder på att en kvinna vill ha en bad guy till biologisk farsa, men ha en good guy för att ta hand om barnet. Bad guys har det ofta bättre ur ett evolutionärt perspektiv, med good guys som farsor ger dem bättre förutsättningar.

Underlag till sådan slutsats? Definitinen av bad respektive good guy må väl ändå variera med tid och plats.
Jag ska inte säga att jag avfärdar din tes, dock så vill jag ändå tro att detta inte är hela sanningen. Min uppfattning är att denna tumregel snarare gäller på kvinnor som kan definieras som "bad", medan kvinnor av "good"-karaktären inte är lika benägna att söka sig till "bad"-killar. Lika barn leka bäst så att säga.
Om jag sedan ska ta ytterligare steget vidare och förklara varför jag tror att vi uppfattar fenomenet att "bad girls leter efter bad guys" mer än vi upplever att "good girls letar efter good guys" så skulle jag påstå att det har att göra med att dessa "bad" personer syns och hörs mest, ungefär som de stökiga barnen i klassrummet.
Citera
2013-04-16, 08:31
  #11
Medlem
FiskarFlexs avatar
Snäll mot de snälla, hård mot de hårda. Det mottot har jag blivit matad med under min uppväxt.
Citera
2013-04-16, 08:31
  #12
Avstängd
nomenklaturas avatar
jag tror inte det är sant, jag vet många snälla killar som är i förhållande, men att vara lismare/fjäskare och snäll på riktigt är inte samma sak, kvinnor kan känna lukten av "fejkad snällhet bara för att få knulla" på mils avstånd, tro inget annat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback