2013-06-27, 14:33
Medlem
Sökte, men hittade ingen tråd som behandlade just mitt problem, så jag chansade på att det var legitimt att göra en ny tråd. Iallafall, here goes:

Jag har alltså fått två knölar strax under (?) svanskotan, precis där rumpan börjar.
Man kan säga att dessa två sitter på varsin rumphalva/skinka ungefär, alltså precis i själva "skåran", högst upp.

Kände igår att jag började få ont i området, när jag sen skulle gå och lägga mig märkte jag att jag börjat få en (1) knöl, som inte var särskilt stor.
Sen vaknade jag på natten och hade väldigt ont, vid denna tidpunkt hade jag två (2) knölar, något större än vad den ensamma var tidigare.
Just nu har jag fortfarande två knölar, ytterligare något större och hårdare än tidigare.

Det gör väldigt ont, dessutom. Jag kan knappt sitta eller ligga ner, köra bil en kortare sträcka var ganska bökigt.
Jag kunde inte sova vidare efter att jag vaknat inatt pga värken heller.

Tilläggas bör kanske också att jag INTE har slagit i svanskotan/ryggen/rumpan eller liknande.
Jag är förövrigt man, om nu det har någon betydelse.

Jag ska besöka läkare i ett annat ärende ganska snart så jag tänkte ta upp det med dem då, om problemet fortfarande är kvar.
Men jag tänkte även chansa och slänga ut frågeställningen här, chansen/risken (vad det nu ska bedömas som) finns ju alltid att någon har erfarenheter av något liknande.
Tack på förhand!
Senast redigerad av wk1207 2013-06-27 kl. 14:37.
Citera
2013-06-27, 21:58
Medlem
.Elle.Driver.s avatar
Du har en pilonidalcysta, även kallad sakraldermoid. Nu en inflammerad/infekterad sådan. Finns massor med trådar/info på nätet om det. Gå till doktorn så fixar han/hon lämplig behandling.
Citera
2013-07-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Elle.Driver.
Du har en pilonidalcysta, även kallad sakraldermoid. Nu en inflammerad/infekterad sådan. Finns massor med trådar/info på nätet om det. Gå till doktorn så fixar han/hon lämplig behandling.
Ja det stämde att det var en sån, nu är den dock bortplockad.

Tack så mycket för svaret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in