2013-06-27, 02:31
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syndarinnan
Är det så illa att EN ENDA person någonsin lyckats sluta med heroin? Jag försöker att inte vara så negativ, jag vill ha frihet från att vara beroende. Jag tänkte på att trappa ner, inte sluta cold turist för det vågar jag inte/klarar inte varken psykiskt eller fysiskt.
Som jag vet...
Dvs personer i min bekantskapskrets och bekanta till dem som man hört talas om.
Citera
2013-06-27, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosoytu
Nu har jag ingen egen erfarenhet av opioider vilket gör mig okvalificerad att egentligen uttala mig om frågan i rubriken. (Man önskade att politiker hade samma inställning)

Min erfarenhet är dock att det är helt omöjligt ända tills den dagen då det är omöjligt att inte sluta. Det handlar alltså inte om viljestyrka utan om de definitioner och trosuppfattningar du har i ditt djupaste innersta.

Jag skulle säga att det beror på person till person. I mitt fall va det ren viljestyrka.
Citera
2013-06-27, 02:36
Medlem
Yosoytus avatar
Citat:
Är det så illa att EN ENDA person någonsin lyckats sluta med heroin?

Mia Törnblom då? Läs eller hör hennes bok "Så dumt".

Citat:
Tack för rådet men som jag förstått det är ibogain kraftigt hallucinogen och pga mitt svaga psyke klarar jag inte av hallucinogener. Skulle bara ta fram och förstärka ångesten och sorgen jag redan har och försöker hålla under någon sorts kontroll för att inte bli helt galen.
Synd att det är en hallucinogen, verkligen synd. För annars låter den så bra mot speciellt min typ av beroende.

Har du något annat tips?

Jag har aldrig varit missbrukare i den här meningen men har ändå prövat ibogain i dubbel så hög dos som heroinister mer för att jag var andligt sökande.
Det kan vara en jobbig resa (som ändå varar bara 48 timmar) men du är redan på en ännu jobbigare resa som heroinberoende som varar... ja hur länge?
Citera
2013-06-27, 02:42
Medlem
Yosoytus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parrabol
Jag skulle säga att det beror på person till person. I mitt fall va det ren viljestyrka.

I sådana fall ville du verkligen sluta fast det var svårt. De som inte lyckas sluta har stunder då de verkligen inte vill sluta. Då spelar inte viljestyrka någon roll. Kan verka semantik men det här är helt avgörande.
Citera
2013-06-27, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Ja, många klarar av det med hjälp av ibogain sessions.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ibogain

Vill också slå ett slag för Ibogain. Det kommer bli framtidens botemedel mot olika former av missbruk.

http://www.youtube.com/watch?v=syztZcpj69U
Citera
2013-06-27, 03:07
Medlem
Yosoytus avatar
Nu har tråden börjat handla om ibogain.
Här har vi från svenska tv4:
http://www.videoklipp.se/videos/Rese...ain_behandling

Ibogain är i sig ingen bot mot missbruk. Det kan bara hjälpa en att se att man verkligen inte vill fortsätta missbruka. Se mina tidigare inlägg.
Citera
2013-06-27, 04:16
Medlem
Du kan om DU vill! Att du ens lägger upp denna tråd tyder tydligt på det. Det skär i mitt hjärta när jag läser din text. Det är klart tragiskt att en ung flicka skall hamna i ett tungt missbruk. Du har så mycket mer att hämta än nästa substans! Försök att sakta men säkert bryta med vänner som är en del av ditt missbruk, det behöver inte vara tvärt, men inom en snar framtid. Även om det är kära vänner.

Det bästa alternativet borde sedan vara att flytta från det miserabla livet till en annan stad. Försök att börja om på nytt, för det är fortfarande värt ett försök, right? Tänk dig ett NYTT liv där DU får en annan chans, och blir accepterad som den fantastiska tjej du verkar vara! Skaffa ett nytt socialt umgänge, som inte brukar droger.

Jag säger inte att du ska bara packa dina väskor och dra, för det hade inte jag heller klarat av, med tanke på nära och kära. Har du familj att vända dig till? Åk och hälsa på eller bo hos några släktingar ett tag, ta lite "semester". Köp benzo eller dylikt så att du kan trappa ner under din visit. Men tänk då också på att det är TRAPPA NER som gäller, och inget annat.

Jag har endast varit i ett blandmissbruk vid benzo och opiater (Slutade coldturkey p.g.a att min kropp inte klarade mer), vilket säkerligen inte är i närheten av din situation. Men en sak vet jag. Kan Jag kan DU. Psykiskt ostabil eller ej. Been there, done that. Det finns de dagar det känns som om man är den enda som har ett regnmoln över sig, och de dagarna är hemska. Man blir blöt och allt känns värdelöst. Men självklart kommer det solsken någon gång. Det finns hopp för alla, ingen är förlorad.

Jag vill inte läsa om dig i tidningen om 6 månader, jag vill se dig uppdatera denna tråd om 6 månader.

Jag önskar dig all lycka i framtiden och jag tror verkligen att du kan klara det. Vad har du att förlora mer än det du redan förlorat? Må väl och jag hoppas att du finner fred med dina inre demoner.

Bring 'em down

Mvh
Citera
2013-06-27, 08:18
Medlem
Krickerts avatar
Personligen har jag nästan alltid gått CT,men det är det absolut ingenting alla klarar.
Citera
2013-06-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosoytu
I sådana fall ville du verkligen sluta fast det var svårt. De som inte lyckas sluta har stunder då de verkligen inte vill sluta. Då spelar inte viljestyrka någon roll. Kan verka semantik men det här är helt avgörande.

Om du inte vill sluta, har du såklart ingen viljestyrka
Citera
2013-06-27, 09:24
Medlem
Svårt, men om du har tillräckligt stark vilja så klarar du det.

Dilemmat med just droger är dock att man inte riktigt ser "problemet" själv. Man hamnar i en beroendeställning där man känner ett starkt behov av det.

T.ex vad gör det om jag tar det precis innan jag somnar när jag är ensam, varför ska folk bry sig då?

Det jag skulle råda dig göra är att vara förlåtande mot dig själv, för att det kommer ta tid. Om du misslyckas får du försöka igen tills du klarar det. Ge fan inte upp!
Citera
2013-06-27, 09:25
Medlem
Motherships avatar
Jag känner personligen till ett 100 tal fall som har slutat med IV Heroin, och det verkar inte vara någon hallontårta att kicka - men min rekommendation är att gå till beroendemottagningen och säg att du vill in på avgiftning, det är som sagt inte kul att lägga av själv.

Men jag har sett folk som efter 10-15 år lagt av CT på Heroin, men det ser definitivt inte trevligt ut.
Citera
2013-06-27, 09:35
Medlem
Citat:
Jag är en relativt ung kvinna som tagit heroin IV i ca 5 månader. Först tog jag morfin IV i ca 1 månad och inte varje dag, sen började jag med heroin och gör det nu dagligen, ca 0,60 mg IV varje dag förutom några få dagar i månaden då jag inte har pengar och då mår jag såklart extremt dåligt.

Det är lätt att vara efterklok, varför ska en ung kvinna med hela livet framför sig börja med heroin tänker man, "vilken idiot" tänker man. Men när man mår extremt dåligt psykiskt gör man vadsomhelst för att må bättre och det var vad som fanns att tillgå. Sen trodde jag, dum som jag var, att jag inte skulle fastna i det. Men det gjorde jag.
Innan jag tog det första gången hade jag aldrig kunnat tänka att JAG skulle prova heroin och såsmåningom bli en heroinist. Aldrig! Men där är jag nu, det är min livssituation.

Om ni funderar på att prova heroin, gör det inte. Man är verkligen fast från första gången.
Först mådde jag bra av det, nu tar jag det bara för att inte må dåligt.
Jag vill inte vara beroende av det längre, men jag vet att det är jättesvårt att få subutex eller metadonbehandling, sen blir man klassad som missbrukare för resten av livet i läkarnas numera gemensamma journalföring så att man aldrig kan få benso eller sömntabletter utskrivet.

Jag är svårt psykiskt sjuk, depression, extrem ångest och extrema sömnproblem, så jag behöver benso och insomningstabletter från läkaren. Att jag mår så dåligt psykiskt är förståss vad som fick mig att börja med heroin, eller snarare prova det och fastna.

Jag vet redan att jag aldrig borde provat, att det är det dummaste jag någonsin gjort. Men jag vill ställa tillrätta nu och sluta vara en slav under drogen.

Kan man sluta själv? Trappa ner? Någon som har några råd?

Alla råd uppskattas. Tack på förhand.
har tänkt att testa. blir man verkligen fast första gången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in