Citat:
Ursprungligen postat av
A45B
Jahaja... Det lutar åt att sätta etiketten "fiasko" på Grillmästarna efter en första säsong på sex ynka program.
Nu har jag inga tittarsiffor men populära program tenderar att generera välbesökta och aktiva trådar här på FB. Under finalen som gick i onsdags skrevs inte ett inlägg. Fast vad vet jag, Grillmästarnas målgrupp kanske inte hänger på FB utan håller sig utomhus vid grillen.
Personligen tycker jag att programmet var en axelryckning. Det blev aldrig varken särskilt spännande eller underhållande. Andra användare har redan pekat ut ett antal faktorer på varför det misslyckades och jag är böjd att hålla med. Programledaren Lisa Lemke agerar mer hallåa än något annat. Christian Hellberg är kunnig och blir väl den person som är minst tråkig. Melker Andersson är torrare än... (välj själv något väldigt väldigt torrt, ökensand, torrfisk, fnöske et.c.).
För övrigt så tycker jag att deltagaren Henrik låter precis som Ernst Kirchsteiger när han pratar.
Till detta skall väl även läggas att Christian och Melker inte är några välkända "kändisar" i svenskarnas mening. Visst, Melker har haft några program på TV:n men ändå, många känner inte igen de två kockarna by default och det brukar sällan generera stor aktivitet på forumet när igenkänningsfaktorn är låg. Tyvärr får jag nog säga att om "C-kändisar" hade varit med i programmet så hade det förmodligen, oavsett programkvalitet, lett till mer aktivitet i tråden.
För egen del så kollade jag aldrig programmet när det sändes direkt utan det blev alltid via tv4play. Som du och många andra varit inne så kändes programmet mer som utfyllnad av tv-tablån än någonting annat. När jag tänker efter så tycker jag att det påminde lite om Proffsdrömmen i själva upplägget. Det hade varit möjligt att göra mer av det men tyvärr så blev det ganska tafatt och ytligt.