Mars månad kände jag en knöl/kula i nacken, på vänster sida vid hårfästets start, cirka 0.5-1 cm i diameter. Tänkte att den går väl bort snart. April månad var den kvar och jag började smått noja över den. Under maj bokade jag tid och läkaren konstaterade direkt att det var en fettknöl (somalisk läkare, pålitlig?).
Under samma period (maj), hade jag otroligt smärta i armen, efter jag hade kollat kulan i nacken så bokade jag tid för smärtan i armen. Detta besöket var 2 veckor efter det första. Denna gången fick jag en kvinnlig läkare som var medveten om mitt besök två veckor innan och såg mig som hypokondrisk, men jag sket i det.
Under den perioden, maj månad, så var jag rätt nojig, både över armen och kulan i nacken. Jag tänkte på det värsta och blev väldigt spänd runt nacken, även lite runt axeln, mest på vänster sidan.
Till problemet. Kulan som skulle föreställa en fettknöl är kvar och kommer troligtvis vara kvar där resten av livet. Dock så har jag fått en liknande kula i samma område, dock lite mindre. Dessutom har jag varit spänd runt nacken i just runt det området där det ligger två kulor just nu. Frågan är; kan allt detta ha en koppling? Alltså spänd i vänster sidan av nacken och två kulor där.
Kan tillägga att jag inte kommer boka tid, för vet att jag kommer få stämpeln hypokondrisk. Annars har jag inte andra symtom, lite trött bara, med det har jag alltid varit mer eller mindre.