2013-06-26, 00:14
Medlem
Mr.patss avatar
Tänkte köpa en motard men undrar om man ka köra med körkort eller ej. jag menar...hur svårt är det att blåsa ifrån polisen på en husabergare :/
Citera
2013-06-26, 00:24
Medlem
Jarvas avatar
Om du vill vara laglig är det nog smartast att ta körkort, däremot om du vill vara som alla andra som kör med motards eller fiddys så kan du nog strunta i körkortet. Tror nog inte det kan vara så himla svårt att dra ifrån snuten om du kör in i skogen eller på en landsväg till exempel.
Citera
2013-06-26, 01:24
Medlem
ab12s avatar
Om polisen har en offroadcykel kan det bli jobbigt tror jag. Dessutom skulle jag inte våga chansa med en Husabergare som kan haverera vilket ögonblick som helst.
Citera
2013-06-26, 01:39
Bannlyst
Beror på hur skicklig du är och vart du kör, ligger du på vägen så är du körd iom att du inte har hastigheten på din sida.

OBS: Många mcpoliser är väldigt skickliga på sina motorcyklar!

Jag körde endel med min KTM 660 innan jag fick körkort blev jagad av en polisbil en gång men då hade jag skogen som jag kunde fly ut i!

Edit: Överlag så är det rätt så svårt att åka ifrån polisen, skog och cykelbanor är det man får ta till om man råkar riktigt i "klistret"
Senast redigerad av RoktBogIBit 2013-06-26 kl. 01:49.
Citera
2013-06-26, 07:31
Medlem
Forbliranonyms avatar
Klart man kan, men du bör ju ta körkort. Sen är det nog inte så svårt att åka från polisen beroende på hur skicklig du är på att köra.
Citera
2013-06-26, 11:05
Medlem
knullklassons avatar
Klart man kan köra med körkort, det är ju så man ska och bör göra. Väljer du att köra utan så hoppas jag att du kör ihjäl dig i en singelolycka så snart som möjligt.
Citera
2013-06-26, 12:30
Medlem
shovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Klart man kan köra med körkort, det är ju så man ska och bör göra. Väljer du att köra utan så hoppas jag att du kör ihjäl dig i en singelolycka så snart som möjligt.

Varför kvadda en motard, den har iaf ett värde...
Citera
2013-06-26, 12:32
Medlem
Hottenkottens avatar
Beror väl på vad du ska ha hojen till. Ska du ändå bara busköra så kommer du förlora kortet ändå. Kör på, vem bryr sig. Se till att inte sätta någon annan i fara bara.
Citera
2013-06-26, 12:41
Medlem
Mr.patss avatar
Det är nämligen så att hoj kan jag åka! har åkt enduro ca 3 år och självklart så kommer jag inte ta några risker som sätter andra i fara!

och nej husaberg hojjar håller om du servar den ofta och håller koll på grejjerna!
Citera
2013-06-27, 03:25
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Det är nämligen så att hoj kan jag åka! har åkt enduro ca 3 år och självklart så kommer jag inte ta några risker som sätter andra i fara!

och nej husaberg hojjar håller om du servar den ofta och håller koll på grejjerna!
Jag har haft motocrosscyklar i över 25 år och tävlade aktivt i nästan 15 år och ändå kan jag inte säga säkert att jag skulle klara av att köra ifrån polisen. I bästa fall kanske man lyckas, i sämsta fall kanske man vurpar ordentligt eller skadar/har ihjäl någon annan under resans gång. Om man blir jagad har man en tendens att stressa upp sig och fatta märkliga beslut. Men man kanske behöver bli lastgammal som mig innan man får det konsekvenstänkandet. Hade jag varit dig hade jag nog skaffat körkort för att slippa att hela tiden vara på helspänn ifall bylingen skulle dyka upp. Så gjorde jag iallafall.
Senast redigerad av ab12 2013-06-27 kl. 03:28.
Citera
2013-06-30, 19:10
Medlem
heeeests avatar
Dekadens, dekadens...

Lycka till när du lyckas krocka eller blir tagen utav farbror blå och det framstår att du inte har körkort, samt ingen försäkring isånafall.

Ha det så kul!
Citera
2013-07-01, 12:40
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heeeest
Dekadens, dekadens...

Lycka till när du lyckas krocka eller blir tagen utav farbror blå och det framstår att du inte har körkort, samt ingen försäkring isånafall.

Ha det så kul!
Det är lungt. blev en r1 istället..och kort!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in